En 'k had nu eens een vraag die je niet met Wikipedia alleen kon oplossen.
Zanneis is precies een levende google-zoekmachine.
Allé, 't is weer aan u.
Post by Lichterveldenaere »
zanneis wrote:Oef, zo moeilijk niet als de vorige ...Lichterveldenaere wrote:Een vraagje in de lijn van die van Zanneis, of toch niet helemaal.
Op de Marktplaats van Lichtervelde staat voor het stadhuis een standbeeld. Het werd in 2002 onthuld en werd gemaakt door de lokale kunstkring da Vinci. Het heet De Band.
Het is een constructie waarin ondermeer marmer, arduin, buxus, brons en nog een ander metaal werden gebruikt. 'Manonvriendelijk' als ze zijn hebben onze kunstenaressen ervoor gezorgd dat er een mooie bronzen vrouwenfiguur is en een lelijk gedrocht van een mannenfiguur.
Een van de redenen waarom de mannelijke figuur zo stom oogt, is de materiaalkeuze. Het metaal in kwestie moest in de constructie verwerkt worden, daar de grootste werkgever van de gemeente het beeld had helpen sponseren.
Dan nu de vraag: Hoe kun je die metalen figuur in De Band in verband brengen met de West-Vlaamse forumbiker Moviestar? Er is iets dat hen beiden met elkaar verbindt.
(@ tarzan, moeilijk genoeg?)
Het metaal uit de constructie wordt geleverd door Remi Claeys. Remi Claeys en zijn broer Aimé maakten in het verleden (jaren 50') Superia bromfietsen.
Moviestar werkt voor de moment bij Superia in Zedelgem. De club waarin Moviestar rijdt is op hun truitjes gesponsored door Superia.
Ben ik juist of ben ik juist ?
Niet echt hoor. Als je op het forum een bericht van Moviestart opzocht, zou je meteen gezien hebben dat hij een Superiabiker is (met een eigen website). De rest moest je via het Lichterveldse beeld zoeken. Mij een raadsel hoe Zanneis zo snel via dat beeld bij Superia belandde. (alhoewel ik zijn snelle antwoord op mijn Lichtervelds Blond-vraag nog straffer vond)tarzan wrote:
das een hele moeilijke vraag voor niet insiders hoor
Heb dat beeld eigenlijk niet nodig gehad ... de info rond de grootste werkgever van de gemeente was voldoende.Lichterveldenaere wrote:Niet echt hoor. Als je op het forum een bericht van Moviestart opzocht, zou je meteen gezien hebben dat hij een Superiabiker is (met een eigen website). De rest moest je via het Lichterveldse beeld zoeken. Mij een raadsel hoe Zanneis zo snel via dat beeld bij Superia belandde. (alhoewel ik zijn snelle antwoord op mijn Lichtervelds Blond-vraag nog straffer vond)tarzan wrote:
misschien moeten we hem dan maar bannen hé (grapke hoorLichterveldenaere wrote:Niet echt hoor. Als je op het forum een bericht van Moviestart opzocht, zou je meteen gezien hebben dat hij een Superiabiker is (met een eigen website). De rest moest je via het Lichterveldse beeld zoeken. Mij een raadsel hoe Zanneis zo snel via dat beeld bij Superia belandde. (alhoewel ik zijn snelle antwoord op mijn Lichtervelds Blond-vraag nog straffer vond)tarzan wrote:
"Den Toren"zanneis wrote:Eentje die weer wat meer met MTB te maken heeft ...
Wat is het hoogste punt van de Kluisberg ?
Hoe hoog is dit (in m boven de zeespiegel) ?
En nu komt het ... op dit hoogste punt staat een "verkeersbord", naar welke gemeenten leidt dit "verkeersbord" ?
naar Oostende en naar wat nog ? er zijn er twee ...tarzan wrote:"Den Toren"zanneis wrote:Eentje die weer wat meer met MTB te maken heeft ...
Wat is het hoogste punt van de Kluisberg ?
Hoe hoog is dit (in m boven de zeespiegel) ?
En nu komt het ... op dit hoogste punt staat een "verkeersbord", naar welke gemeenten leidt dit "verkeersbord" ?
141 meter hoog
Verkeersbord naar "Oostende" !