BK Marathon Verviers

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ga je nog verkennen, Roger?
Ik zit morgen in Theux, maar zal waarschijnlijk geen overschot meer hebben om nog een stukje Verviers erbij te nemen.
Ze komen aan de Forges Thiry door, en in die buurt passeer ik ook.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

kan iemand zonder boekje van de wbv de 104 km meedoen?
roger
Mountainbiker

Post by roger »

A d r i wrote:Ga je nog verkennen, Roger?
Ik zit morgen in Theux, maar zal waarschijnlijk geen overschot meer hebben om nog een stukje Verviers erbij te nemen.
Ze komen aan de Forges Thiry door, en in die buurt passeer ik ook.
Ik zit zonder auto en fiets,dus het zal moeilijk zijn om daar te geraken.Ben wel ingeschreven voor de wedstrijd,maar nu ik de deelnemerslijst heb ingekeken vraag ik mij wel af wat ik daar ginder ga doen tussen al die jonge gasten.Dus om mij niet belacheleijk te maken ga ik hoogstwaarschijnlijk niet deelnemen maar wel de zaterdag de ganse tocht rijden.
kristofbomans
Mountainbiker

Post by kristofbomans »

iemand meer info over bevoorradingsplaatsen. Wij (Kristof Houben en Kristof Bomans) gaan namelijk een aantal renners (Mark Donné, Geert Vanherck, Mikael Torfs, Luc Baert, Jurgen Môbius) bevoorraden. Waar kan dit het best?

Greetz,

De kristoffen.
Dirttracker
Mountainbiker

Post by Dirttracker »

bikerke83 wrote:iemand meer info over bevoorradingsplaatsen. Wij (Kristof Houben en Kristof Bomans) gaan namelijk een aantal renners (Mark Donné, Geert Vanherck, Mikael Torfs, Luc Baert, Jurgen Môbius) bevoorraden. Waar kan dit het best?

Greetz,

De kristoffen.
Waarom rij jezelf niet mee ? Jij kan daar toch redelijk met de besten mee.

Bevoorradingen Km 15-25-50-75
kristofbomans
Mountainbiker

Post by kristofbomans »

hoi,

Dat past niet in mijn schema. Ik wou goed zijn in Winterslag en in Kuinre en dan ligt daar ineens het BK marathon tussen. Ik moest een keuze maken om ofwel goed te zijn in die twee beneluxcupwedstrijden ofwel op de marathon. Het zijn twee totaal verschillende disciplines en als die kort achter elkaar vallen vind ik ze moeilijk te combineren. Als je voor de marathon gaat kom je explosiviteit tekort in de xc. Als je voor de xc kiest gaat de krachtuithouding tekort komen. Ook heb ik een beetje bang me helemaal leeg te rijden in de marathon om dan in Kuinre er volledig onderdoor te gaan. Ik wil immers mijn goede klassering in de Beneluxcup behouden.

Greetz,

Den bomans
Johan Degraeve
Mountainbiker

Post by Johan Degraeve »

bikerke83 wrote:iemand meer info over bevoorradingsplaatsen. Wij (Kristof Houben en Kristof Bomans) gaan namelijk een aantal renners (Mark Donné, Geert Vanherck, Mikael Torfs, Luc Baert, Jurgen Môbius) bevoorraden. Waar kan dit het best?

Greetz,

De kristoffen.
zijn de bevoorradingen daar niet goed genoeg ?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

De rappe mannen stoppen niet aan de bevoorradingen van het gewone volk maar worden onderweg bevoorraad.
Op die manier verliezen ze zo weinig mogelijk tijd.
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Johan Degraeve wrote:

Greetz,

De kristoffen.
zijn de bevoorradingen daar niet goed genoeg ?
Ze zijn alleszins raar ingepland ; eerste al na 15 km (daar gaat waarschijnlijk nie veel volk stoppen), maar vooral dat er de laatste 28 geen meer is.
Dus aan de laatste bev. zult ge genoeg moeten bijvullen, want iemand die kapot is kan over die laatste 28 km nog bijna 2 uur doen.
Dirttracker
Mountainbiker

Post by Dirttracker »

bikerke83 wrote:hoi,

Dat past niet in mijn schema. Ik wou goed zijn in Winterslag en in Kuinre en dan ligt daar ineens het BK marathon tussen. Ik moest een keuze maken om ofwel goed te zijn in die twee beneluxcupwedstrijden ofwel op de marathon. Het zijn twee totaal verschillende disciplines en als die kort achter elkaar vallen vind ik ze moeilijk te combineren. Als je voor de marathon gaat kom je explosiviteit tekort in de xc. Als je voor de xc kiest gaat de krachtuithouding tekort komen. Ook heb ik een beetje bang me helemaal leeg te rijden in de marathon om dan in Kuinre er volledig onderdoor te gaan. Ik wil immers mijn goede klassering in de Beneluxcup behouden.

Greetz,

Dacht het wel dat het zo iets was. Men moet op voorhand weten wat je gaat rijden om steeds goed voor de dag te komen. En zoals je al zei marathon en xc zijn totaal verschillende dingen. Maar als je in het één goed bent doe je meestal ook niet slecht in het andere :wink:

Succes in Kuinre.

Den bomans
Post Reply