'slaperige' voetzolen

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Post Reply
thompson'ke
Mountainbiker

'slaperige' voetzolen

Post by thompson'ke »

Heb eens een vraagje: krij al een tijdje met SPD's en na een tijdje gefietst te hebben, heb ik steeds last van 'slaperige' voetzolen. Heeft er iemand onder jullie hier een verklaring voor of zelf ook met dit probleem zit? :-)
EL_NOPPES
Mountainbiker

Post by EL_NOPPES »

gewoon u schoen iets minder aanspannen aan de bol van je voet, of je pedaal niet zoveel aanspannen
thompson'ke
Mountainbiker

Post by thompson'ke »

aan de spanning van de pedaal ligt het niet want deze staat redelijk los (om het kliksysteem gewoon te worden), maar kzal je raad eens opvolgen met het aanspannen van m'n schoenen. Als er een verandering is, laat ik het in ieder geval weten. Thanks!
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

Ik denk dat je schoenzool niet stijf genoeg is. Hierdoor krijg je een drukpunt.
jovano
Mountainbiker

Post by jovano »

Kan ook verholpen worden met je drukpunt naar voor of achter te brengen,door resp.je plaatjes naar voor of achter te zetten.
Mvg,
EL_NOPPES
Mountainbiker

Post by EL_NOPPES »

khad da ook verleden week en kheb de velcro een beetje gelost , en da was gedaan
Delsusa
Mountainbiker

Post by Delsusa »

Ik heb dat ook altijd aan mijn rechtervoet na een 30 km. Mijn veters heb ik al eens gelost maar helpt niet. Zal ook mijn plaatjes eens moeten veranderen dan. Linkervoet heb ik nooit last.
thompson'ke
Mountainbiker

Post by thompson'ke »

kzal het is proberen m'n plaatjes iets naar voor te zetten. Er komt nog wel een vervolg op dit probleem :-)
GIgANT
Mountainbiker

Post by GIgANT »

Ligt het niet gewoon aan je positie op de fiets? Ik heb hier ook nog last van gehad, maar dit is overgegaan toen ik mijn zadel iets meer naar achter plaatste (punt van de knie moet in principe ter hoogte van de as van de pedaal komen als het trapstel horizontaal met de grond is). Staat je zadel ook hoog genoeg?
Post Reply