Dat was ik inderdaad in mijn team2megasaeco-tenuetjeit's me ! wrote:Inderdaad dat zal ik geweest zijn.. In het zwart gekleed met antraciete giant xtc. Denk dat jij in team2mega tenue was?
Prachtfiets trowens biker Zjé![]()
Herentals - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
-
Rolla
- Mountainbiker
Aah... Bobbejaanland
....dat was mijn gedachte toen we gisteren over de singletracks
van deze Bloso kronkelden:
Wegens tijdsgebrek dit weekend zaterdagmorgen nog een keertje afgezakt naar Lichtaart waar een collega biker en ikzelf zijn vertrokken aan camping Floreal. Jammer genoeg was mijn collega niet zo fit en hebben we enkel blauw en groen gereden. Op de blauwe route 2 mannen tegengekomen die de TT van Tielen aan het uitpijlen waren. En ook op de groene lus werden we ingehaald door een sympathieke Cube Reaction rijder, waarbij ik hel even in het wiel ben blijven hangen... maar samen uit samen thuis, en dus op een bepaald moment gelost om mijn bike-buddy de kans te geven om terug aan te sluiten. Ons gemiddelde lag dus niet bepaald hoog, maar we hebben ons wel wreed geamuseerd. Op de occasionele 'zandbak' na was de route nogal stoffig, maar zeer goed te rijden. En ja, mits voldoende snelheid heeft vooral de groene route soms wel iets van een achtbaan.
Slechts één pijltje hebben we gemist, op de blauwe route. Eigenlijk stond het goed genoeg aangegeven, maar op dat moment lag de snelheid en de concentratie te hoog en daardoor bordje gemist.
Ik ga toch dringend eens proberen deze route wat vaker te rijden.
C U , Rolla.
....dat was mijn gedachte toen we gisteren over de singletracks
van deze Bloso kronkelden:
Wegens tijdsgebrek dit weekend zaterdagmorgen nog een keertje afgezakt naar Lichtaart waar een collega biker en ikzelf zijn vertrokken aan camping Floreal. Jammer genoeg was mijn collega niet zo fit en hebben we enkel blauw en groen gereden. Op de blauwe route 2 mannen tegengekomen die de TT van Tielen aan het uitpijlen waren. En ook op de groene lus werden we ingehaald door een sympathieke Cube Reaction rijder, waarbij ik hel even in het wiel ben blijven hangen... maar samen uit samen thuis, en dus op een bepaald moment gelost om mijn bike-buddy de kans te geven om terug aan te sluiten. Ons gemiddelde lag dus niet bepaald hoog, maar we hebben ons wel wreed geamuseerd. Op de occasionele 'zandbak' na was de route nogal stoffig, maar zeer goed te rijden. En ja, mits voldoende snelheid heeft vooral de groene route soms wel iets van een achtbaan.
Slechts één pijltje hebben we gemist, op de blauwe route. Eigenlijk stond het goed genoeg aangegeven, maar op dat moment lag de snelheid en de concentratie te hoog en daardoor bordje gemist.
Ik ga toch dringend eens proberen deze route wat vaker te rijden.
C U , Rolla.
Nobby Nic is dan ook geen zandband, maar een all-round.
Ik had een tijdje geleden ook mijn Nobby Nic's steken op de vaste blosoroute van Herentals en ervaarde net hetzelfde.
Vorige week met semislicks, Panaracer Mach SS, en die sneden echt door het zand.
Momenteel is het op de groene route wel ideaal om een stoflong op te doen
Ik had een tijdje geleden ook mijn Nobby Nic's steken op de vaste blosoroute van Herentals en ervaarde net hetzelfde.
Vorige week met semislicks, Panaracer Mach SS, en die sneden echt door het zand.
Eerste post hier se...Biker Zjé wrote:Nobby Nic is dan ook geen zandband, maar een all-round.
Ik ben vandaag ook nog eens de Kruisberg opgereden richting Floreal
Momenteel doe ik ook enkel de rode+groene beginnende bij startpunt Kruisberg. Ik heb een collega's van het werk en men schoonpapa die af en toe wel eens meefietsts, maar hun conditie is toch nog lager dan de mijne dus ga ik vaak wel eens alleen.
Ik ben van plan om regelmatig hier eens te komen kijken. Kwil ook leren om mijn eigen fiets beter te onderhouden en als de condititie ooit beter wordt ook goede rijders te leren kennen om samen te rijden. Alvast tot ziens
- Chimaera
- Mountainbiker
ik heb constant het gevoel dat ik op de route in herentals altijd verkeerd rijdt. ik doe 's woensdags meestal rood en groen (blauw nie wegens tijdsgebrek). ksal proberen uitleggen waar ik denk da ik verkeerd zit. Bijna op't einde hebde een asfaltafdaling naast het spoor, ge komt dan uit aan een rondpuntje da nie ver van het startpunt ligt. aan da kapelleke. Hier vind ik echter nooit een peilke enkel een da me terug stuurt van waar ik kom om dan na een tijdje linksbergop te moeten over balkskes die daar liggen voor de wandelaars, als ge daar bovenkomt moete naar rechts. Maar daar komt ook ne weg van links waar als ge daar efkes heen rijdt ne rooie pijl hangt, dus moete volgens mij toch langs daar komen en nie vanop die "balkskeshelling" of zit ik toch just ??? alvast bedankt voor den info
Iets voor die 'balkjes' kunt ge ook het bos induiken. Er staat wel geen pijlke. Misschien is het dat paadje dat je zoekt. Ik rij meestal ook gewoon die helling af...chimaera-8-2mega wrote:ik heb constant het gevoel dat ik op de route in herentals altijd verkeerd rijdt. ik doe 's woensdags meestal rood en groen (blauw nie wegens tijdsgebrek). ksal proberen uitleggen waar ik denk da ik verkeerd zit. Bijna op't einde hebde een asfaltafdaling naast het spoor, ge komt dan uit aan een rondpuntje da nie ver van het startpunt ligt. aan da kapelleke. Hier vind ik echter nooit een peilke enkel een da me terug stuurt van waar ik kom om dan na een tijdje linksbergop te moeten over balkskes die daar liggen voor de wandelaars, als ge daar bovenkomt moete naar rechts. Maar daar komt ook ne weg van links waar als ge daar efkes heen rijdt ne rooie pijl hangt, dus moete volgens mij toch langs daar komen en nie vanop die "balkskeshelling" of zit ik toch just ??? alvast bedankt voor den info
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
eergisteren 4.5 uur aan het bollen geweest in het bos tussen herentals en kasterlee.
kheb veel meegepakt van de oude trainingsroutes (toen bestond de Bloso pijlroute nog niet)
erg veel los zand..... viel me op dat ze nu nog meer bomen gekapt hebben
wel zonder, want voor het kappen, diende je de weggetjes slingerend tussen de bomen keurig te volgen, wat het op bepaalde singletracks erg leuk maakte, en knap om te rijden. door het kappen is er op vele plaatsen de singletrack verbreed, naar de knoppen, en zelfs de bochten zijn bijna allemaal afgesneden en 5x breder geworden.
oja....in Lichtaart was Wellens en Co nog eens stevig aan het doortrainen (45 min.), en de meisjes en jongens van de wielerschool.
zelf zeiden ze ook dat het er maar slecht bijlag.
ik hoop dat ze volgend jaar werk maken van een nieuwe route, want als het zo verdergaat is het op sommige plaasten zo breed als een autostrade
kheb veel meegepakt van de oude trainingsroutes (toen bestond de Bloso pijlroute nog niet)
erg veel los zand..... viel me op dat ze nu nog meer bomen gekapt hebben
wel zonder, want voor het kappen, diende je de weggetjes slingerend tussen de bomen keurig te volgen, wat het op bepaalde singletracks erg leuk maakte, en knap om te rijden. door het kappen is er op vele plaatsen de singletrack verbreed, naar de knoppen, en zelfs de bochten zijn bijna allemaal afgesneden en 5x breder geworden.
oja....in Lichtaart was Wellens en Co nog eens stevig aan het doortrainen (45 min.), en de meisjes en jongens van de wielerschool.
zelf zeiden ze ook dat het er maar slecht bijlag.
ik hoop dat ze volgend jaar werk maken van een nieuwe route, want als het zo verdergaat is het op sommige plaasten zo breed als een autostrade