Soorten drank

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Karen
Mountainbiker

Post by Karen »

TJ! wrote:Op de nieuwe website van de Vlaamse Overheid "gezond sporten", staat er een pak uitleg over sportdranken en hun voor en nadelen én voor wat ze gebruikt kunnen worden.
Hier klikken om onmiddellijk op de juiste pagina uit te komen...
zeer interessante site!!!
troontrapper
Mountainbiker

Post by troontrapper »

Ik gebruik de produkten van 3action. Ben daar tevreden over en heb geen last van de maag met dit produkt en het plakt ook niet in de mond. :D
wito
Mountainbiker

Post by wito »

als energiedrank verkies ik Wcup, mijn handen Bcup
djambo
Mountainbiker

Post by djambo »

alleen je handen ???? :colors: :colors:
FRENS
Mountainbiker

Post by FRENS »

Ik gebruik de produkten van Born, meestal gebruik ik de grote bussen met losse poeder, het gebeurt wel eens dat ik een doos met zakjes koop, is handig om mee te nemen en om bij de bevoorrading je eigen drank te maken, voor de Cristalp denk ik eraan om zakjes mee te nemen om steeds mijn bussen terug te vullen ipv de camelback.
Born drink 720 (dorstlesser), Born energy en Born Supple + (recup), af en toe neem ik enkele gels van W-cup mee.
Ward #3
Mountainbiker

Post by Ward #3 »

Ik gebruik ook Born. Werkt goed en voor het echte goede effect moet je de rode me de blauwe mengen( = dorstlessen+energie)
etienne
Mountainbiker

Post by etienne »

ook al een paar jaar Born fan. Hebben een eigen site waar je rechtstreeks kan bestellen.
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Idd. interressante site maar een beetje zwaar op de maag. JFK houdt het ietwat duidelijker, een isotone dorstlesser, enventueel iets met meer energie als het te lang wordt en een recuperatiedrank met eiwitten achteraf. Die eiwitten herstellen vooral snel de kleine spierbeschadigingen. Wel is zijn keuze voor het aquarius verbazend, de repetutatie bij gebruikers en de samenstelling van dat spul kennende (oa te veel snelle suikers) Om bij de "klassiekers" te blijven. Geef mij maar Isostar of Extran. Voor de smaak, achteraf, lust ik wel Aquarius pompelmoes. Die kleine flesjes W-Cup helpen ook wel als je in een dipje zit.
Cannonneke
Mountainbiker

Post by Cannonneke »

Ik gebruik momenteel Isomax van Maximize als dorstlesser. Beetje fletse smaak, maar het voordeel is dat je maag er geen bezwaar tegen heeft, wat toch een belangrijk voordeel is.

Ritten boven de 2 à 3 uur : Extran groen (bevat 80gr koolhydraten, wat goed is voor 1u20 energie), ideaal als de intensiteit niet te hoog ligt. Is dit wel het geval, dan kan mijn maag wel eens opboeren (maar dit is het geval bij alle supergeconcentreerde gels en drankjes, vooral Maxim is superzoet). De vroegere W-cup van 150ml was ook OK, nadien zijn ze herleid tot 100ml maar dat was té geconcentreerd.

Tip : mengen met water, staat trouwens meestal op de verpakkingen aangeraden
Willempie
Mountainbiker

Post by Willempie »

voor zover ik menne camelback uithaal(tkom er de laatste ni meer van)gebruik ik de helft aa-drink(oranje)en de helft water...grtz
Post Reply