Rock shox Judy J4, best een goed ding !

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Rock shox Judy J4, best een goed ding !

Post by rombaft »

Hallo,

Op mijn TREK 6500 zat origineel een Manitou axel ,
echter die lock out werkte niet meer en plots had ik al helemaal geen demping meer .

vork opengedaan en blijkt dat de verbinding tussen schokdemperstang en huis gebroken was, niet moeilijk aangezien dit uit broos materiaal was en de verbinding op niets trok .

Heb nu een rock shox judy 4 gekocht , deze heeft pop lock aan het stuur en werkt voortreffelijk, daarbij kun je nog eens de veerweg met zo'n U turn instellen en de demping instellen.

heb er vandaag eens mee rondgevlamt en deze vork is meer dan zijn geld waard, fiets ligt vele malen beter op de weg dan die manitou axel (in zijn goede dagen) , en op wat ruwer terein filtert ie er veel meer uit zonder onnodig diep te gaan.

vroeger schenen er wat klachten te zijn over de nogal plastic aanvoelende draaiknop voor de U turn, maar deze is blijkbaar veranderd in 2006 versie, een stevige met rubber bezette knop .

Nu dat het geen spul is om een rots mee af te rijden begrijp is, dat het geen vork is die je kunt vergelijken met die luchtdruk vorken van 300 euro en meer , ja natuurlijk , maar al bij al heb ik die vork 100 euro betaald (120 euro voor BTW plichtigen) en voor die prijs, op en top .

Dit even ter info .

PS : had al in een ander topic aangehaald, bij men MTB moet het allemaal een beetje budget zijn, hang mijn geld liever aan de koersfiets.
mariodc
Mountainbiker

Post by mariodc »

waar heb je de voorvork betseld??
rombaft
Mountainbiker

Post by rombaft »

mariodc wrote:waar heb je de voorvork betseld??
Ik heb de vork besteld bij www.futurumshop.nl , daar stond ze het goedkoopst (100 euro + 19 euro BTW) . en ze rekenen geen verzendkosten aan !! .

levertijd was ongeveer een week.

groeten
Thys
Mountainbiker

Post by Thys »

@ Mariodc, ga eens kijken bij Van Eyck in aalst zijn gewoonlijk goedkoper dan futurumshop.
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

En op snelle, kleine schokken? kasseien etc.
hoe doet die Judy het daarop? ik ben aant zien om een J3 te steken (hetzelfde als J4 zonder U-turn)
rombaft
Mountainbiker

Post by rombaft »

Thys wrote:@ Mariodc, ga eens kijken bij Van Eyck in aalst zijn gewoonlijk goedkoper dan futurumshop.
aangezien ik vaste klant ben Van van eyck kan ik u al vertellen dat ze bij van eyck duurder stond, van eyck is over het algemeen de goedkoopste maar nu was futurumshop eens de goedkoopste .

@the OM , op kasseien en dergelijke doet ie het wel behoorlijk goed volgens mij, als je bv met lock out over kasseien gaat en dan even zonder lock out dan is het verschil wel groot (dus vering filtert er wel degelijk kasseien uit) . ik moet wel zeggen dat bij mij de vork op de langste veerweg staat en de demping op ongeveer 2/3 .
Post Reply