Strandrace Bredene 1/10/06

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Mr smirnoff
Mountainbiker

welke banden

Post by Mr smirnoff »

Kan er iemand mij tips geven ivm banden!
Ik ga voor de 1ste keer mee rijden maar weet niet met welke banden!
met profiel of strand banden?
Ik woon nu 3 maand in koksijde, kom van Vlaams braband daar wist ik wel met welke banden ik moest rijden!
The Raceface
Mountainbiker

Post by The Raceface »

Welke banden, Robin ?
Aan het parkoer te zien is een strandband een niet zo goede keuze. 'k denk dat ik gewoon m'n pythons zal opleggen.
robin
Mountainbiker

Post by robin »

wel ik heb op elke beachrace al met strandbanden gereden,en heb me dit nog niet beklaagd,en dit ga ik ook weer doen,ik denk niet dat gewoone banden veel voordeel uithalen,omdat je altijd meer weerstand hebt dan met de strandbanden op de band komt dat zeker goed uit,en ook in die duinepadjes,ik heb het traject al met verschillende banden gereden,en kvond dat de strandbanden er beter uit kwamen

ik ga de strandbanden opleggen

@ raceface ik denk niet dat je veel verlies gaat maken door je pythons op te leggen,het is en twijfelaar van een parcour :P

@ elie je moet uitkijken naar klein hutje in de duinen met witte muren en een rood puntdakje,het pavilioentje da we zeggen in bredene
Steven H
Mountainbiker

Post by Steven H »

Inschrijving is al afgesloten op 't internet .... :evil:

Voor de rest : het parkoer met zand-banden is goed te doen (als ge weet wat ge doet). in de snelle bochten zal het opletten zijn om gene schuiver te maken.

Voor zover ik mij herinner is het parkoer grotendeels gelijk met dat van de duo-coast race, enkel in een andere richting. In januari werd er over de dijk richting haven gereden en over het strand aangekomen, nu blijkbaar in de omgekeerde richting. Het meest "tricky" is de afdaling" aan de club rchting strand met zandbanden en die 90' bocht bovenop de duin. de rest valt allemaal wel mee. Gewoon in de bochten niet te massaal op je voorste wiel steunen en dan zal het wel mee vallen. Doet dat niet, en dan valt het ook, enkel tegen (de grond) ](*,)
stevens racing
Mountainbiker

Post by stevens racing »

Kun je je ook nog de dag zelf inschrijven?
:oops:
grtz
*Phaedrus*
Mountainbiker

Post by *Phaedrus* »

The Raceface wrote:Welke banden, Robin ?
Aan het parkoer te zien is een strandband een niet zo goede keuze. 'k denk dat ik gewoon m'n pythons zal opleggen.
'k Vind Pythons toch niet zo lekker rijden op het strand hoor. Als je toch wat profiel wil zou ik kiezen voor InnoVaders van Ritchey.
Ik twijfel ook nog. 'k Vind eigenlijk dat je met supermoto's ook wel redelijk goeie grip hebt, doodat je ze platter kan zetten en dus een groter contactoppervlak hebt. En op het strand win je ermee.
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

wat is zo een beetje het %; vlak/hellend, zand/baan enz
ook voor mijn bandencombinatie af te wegen.
kunnen we donderdag of vrijdag voor de race het parkour reeds verkennen?
The Raceface
Mountainbiker

Post by The Raceface »

'k heb toch al een paar races gereden met Pythons en 'k nog nooit problemen gehad.
Hoewel ik voor De Panne zeker kies voor strandbanden, heb ik voor de andere races altijd een keuzeprobleem.
Maar wat ik altijd raar vind, bij de toppers zie je niet altijd strandbanden ?
Vlammer
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert, Colnago ARTE, Ridley Scorpion, Scott scale ltd

Post by Vlammer »

Die rijden met Dugast, daar rijdt je overal mee door...
Rocky Rider
Mountainbiker

Post by Rocky Rider »

Dat is inderdaad aan de surfclub. En als ik het parcours zo bekijk zal het wel degelijk door de smalle duinpadjes gaan, en geloof me vrij, daar rijd je niet met meer dan twee naast elkaar.
Ikzelf kies nog voor de recreatieve tocht, wegens nog te veel nieuweling te zijn.
Maybe next year!
Post Reply