hoogte van zadel

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Nicoow201
Mountainbiker

Post by Nicoow201 »

Hubertje wrote:Na uitmeten op Wrenchscience blijkt mijn (op het gevoel afgestelde) bike tot op de halve cm perfect te staan. Ni slecht he?
idem hier, ik zit nu eens zo goed op mijn fiets !
Mr. P
Mountainbiker

zadelhoogte??

Post by Mr. P »

heb sinds kort een andere mtb maar heb het gevoel dat ik er minder goed mee vooruit geraak. Ik ga ervan uit dat dit niet abnormaal is omdat ik een andere houding heb op deze mtb. (kader is kleiner) Toch vraag ik me af of mn zadelhoogte ed ok is. Hebben jullie hiervoor tips?
authentic biker
Mountainbiker

Post by authentic biker »

Kijk is op deze site: http://www.wrenchscience.com/
(rechter kolom: WS Sizing System)
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Ga op je fiets zitten, voeten op de trappers en steun tegen een muur.
Zorg er voor dat je één trapper omlaag duwt (twee zal niet gaan,eh #-o :lol: ). Nu moet de hoek tussen je scheenbeen en je voet 90° zijn. Ik vind zo de beste houding. Ik heb deze tip gekregen van een kinesist waar half sportend limburg naar toe gaat.
Stretch ook na een paar kilometer, zo vermijd je blessures.
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

Waarschijnlijk zal het resultaat op hetzelfde neerkomen als bij SusXT maar mij heeft men een iets andere manier verteld:

Als je op je fiets zit, duw je met je hiel 1 pedaal helemaal tot beneden. Je been moet dan net gestrekt zijn. Als je dan gewoon rijdt zal je merken dat je knie heel licht geplooid is omdat je met het midden of de voorkant van je voet rijdt en dus niet met je hiel (als je klikpedalen of iets dergelijks hebt zal dit altijd het geval zijn).

Grtz
Meekie
Mountainbiker

zadelhoogte

Post by Meekie »

Hey Mr. P,

als je wat extra centjes wilt spenderen, kan je voor ongeveer 85€ je volledig laten uitmeten bij Gerard in Kinrooi.
Meer info : http://www.meetcentrum.be/inhoud.html

Soms komt het inderdaad op millimeters aan.
Pas af en toe je zadelhoogte eens aan en kijk of je je hierbij beter voelt.

Succes !
Meekie
Mountainbiker

Post by Meekie »

sorry, foutje in de link:
http://www.meetcentrum.be/joomla
Coppens1991
Mountainbiker

Post by Coppens1991 »

Ik zal het hier maar vragen he :)
Ik heb me laten opmeten op wrenchscience, ze zeiden kader 17" en zadelhoogte 70.64cm
Maar ja, het kader is iets groter dus dat kan de oorzaak niet zijn, maar alsk ongeveer 1 uurke rijd met deze fiets op verschillende tempo's krijgk een pijn in de linkerkant van me rug. Dis is volgens mij door de zadelhoogte, maar ik weet niet hoe ik het zadelhoogte moet opmeten omdat ik nog maar pas ben begonnen met mtb'en :P
Alvast bedankt,
coppens
Ahja, ik zit ook precies een beetje met een bolle rug op die fiets.
bergfietser
Mountainbiker

Post by bergfietser »

Coppens1991 wrote:Ik zal het hier maar vragen he :)
Ik heb me laten opmeten op wrenchscience, ze zeiden kader 17" en zadelhoogte 70.64cm
Maar ja, het kader is iets groter dus dat kan de oorzaak niet zijn, maar alsk ongeveer 1 uurke rijd met deze fiets op verschillende tempo's krijgk een pijn in de linkerkant van me rug. Dis is volgens mij door de zadelhoogte, maar ik weet niet hoe ik het zadelhoogte moet opmeten omdat ik nog maar pas ben begonnen met mtb'en :P
Alvast bedankt,
coppens
Ahja, ik zit ook precies een beetje met een bolle rug op die fiets.

dan denk ik eerder dat je een langere stuurpen moet steken
Coppens1991
Mountainbiker

Post by Coppens1991 »

bergfietser wrote:

dan denk ik eerder dat je een langere stuurpen moet steken
Zal morgen eens proberen met me zadel hoger te zetten en als dat neit werkt dan zalk jouw oplossing eens gaan overwegen :wink:
Post Reply