Afstellen voorderailleur

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
JosR
Mountainbiker

Afstellen voorderailleur

Post by JosR »

Bestekes,

Ik heb verleden week nieuwe bladen vooraan gestoken en nu blijkt dat ik de voorderailleur gewoon niet meer kan afstellen naar mijn goesting.

Begrenzen van het buitenblad en binnenblad lukt gewoon niet met de stelschroeven. Vandaar mijn vraag : is er hier iemand uit de regio Aalst die mij even kan helpen hierbij ? Ben bereid om desnoods tot bij de bereidwillige ziel te komen.

Merciekes
Monvantoe
Mountainbiker

Post by Monvantoe »

't Is maar een gedacht, maar probeer misschien eerst eens je voorderailleur te herpositioneren en de juiste kabelspanning af te stellen, alvorens over te gaan tot de fine tuning (als je dat nog niet gedaan hebt, tenminste).
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

Monvantoe wrote:'t Is maar een gedacht, maar probeer misschien eerst eens je voorderailleur te herpositioneren en de juiste kabelspanning af te stellen, alvorens over te gaan tot de fine tuning (als je dat nog niet gedaan hebt, tenminste).
mss een korte uitleg?
krijg de mijne ook niet meer goed afgeregeld sinds ik de kabel heb bijgespannen
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Even een tip:

Haal je kabel los en stel dan via de boutjes de boel zo af dat hij er niet vanbinnen afloopt. Trek je kabel dan gewoon aan (niet te strak) en zet hem vast. Nu moet hij bijna goed zijn, de rest van de afstelling doe je bij je shifters zelf of ergens anders waar je kan afstellen.
Fluffy
Mountainbiker

Post by Fluffy »

www.parktool.com => repair help, klik dan op 'how do i work on my bicycle' en dan kom je er wel...
TimDC
Mountainbiker

Post by TimDC »

Headshot wrote:
Monvantoe wrote:'t Is maar een gedacht, maar probeer misschien eerst eens je voorderailleur te herpositioneren en de juiste kabelspanning af te stellen, alvorens over te gaan tot de fine tuning (als je dat nog niet gedaan hebt, tenminste).
mss een korte uitleg?
krijg de mijne ook niet meer goed afgeregeld sinds ik de kabel heb bijgespannen
Ik heb dit probleem ook al veel gehad ziehier de oplossing werkt perfect en is niet moeilijk;
http://www.adrenalinsports.nl/mountainb ... ersnelling
Post Reply