it's me ! wrote:Gisteren Blauw-Rood-groen proberen te rijden, inderdaad; PROBEREN![]()
De bike godenwaren mij precies niet goed gezind.. Halverwege de lange zanderige klim ( aan t kasteel, blauw ) krijg ik 2 dames te paard in mijn vizier. Ik stap eerbiedig af en zet mezelf en fiets zo hoog mogelijk an de kant. Al een flink stuk in mijn richting gekomen beseft het 1e paard dat ik daar sta en slaat bijna op hol!!!
Waarop de dame mij dringend verzoekt om op mijn sporen terug te keren, zodat zij mij aan het begin van het pad kunnen passeren. Dit alles in het frans natuurlijk, want waarom nedelands spreken in vl-brabant
![]()
En mij dan al boos kijkend passeren zonder dank voor het TE VOET terugkeren!! Alsof ik geen recht had om op dat pad te fietsen
![]()
![]()
In bierbeek aangekomen op rood, begint mijn linker schoen te draaien op de pedaal. Geraak bijna niet meer uitgeklikt, waarop blijkt dat 1 vijs van het spd-plaatje al weg was en de andere los.Daarna maar verder over de weg naar de auto gereden. Les geleerd nu, plaatjes regematig controleren.
Allors copain, pour demander de recullez, toi et vottre bicyclette, theoriquement ces deux madammekes ne sont pas oubligé de parlér le flamand.
Effe terug ernstig nu, die zandklim staat op de infopanelen aangegeven als ruiterweg maar er loopt daar uiteraard ook een stuk van de blauwe bloso route. Het is wel zoals je zegt spijtig, weeral te moeten vaststellen dat de hoffelijkheid van verschillende soorten van recreanten die mekaars weg kruisen, er niet op vooruit gaat
Je hebt gelijk door te stellen dat dat stuk weg er ook voor jou is en dat je dus evenveel recht hebt om daar te rijden. Maar langs de andere kant, stel je eens effe in hun plaats ... een fiets stopt en start wanneer jij het wil maar een paard is toch iets moeilijker om mee te rijden