BK Marathon Verviers

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Vandaag eens op verkenning gegaan voor het eerste deel van de marathon,dit op road book.Eerst en vooral als ge op die parking zijt weet ge al niet waar je moet vertrekken.Enfin,toch het goeie rondpunt gevonden en dan onmiddellijk vertrokken voor een goeie klim.Nadien was het altijd maar hoe ik die bolleke pijl moest interpreteren.Gelukkig bij het verkeerd rijden hebben we prachtige stukjes ontdekt die niet van de poes waren.Steeds maar zoeken en inschatten waar de volgende splitsing was.Dan eens verkeerd en dan weer op het parcour.maar wat ik kan besluiten is,dat het verschrikkelijk moeilijk is.Na 5 u rijden toch een dertigtal km gevonden van het parcour.Een schitterende dag en de benen voelden nog redelijkgoed na de marathon(106km)van Diest.Maar dit zijn nu eens de twee uitersten die je kunt meemakren op 2 dagen.Woensdag ga ik voor het 2°stuk en hopelijk klopt het road-book dan wat beter.Maar dan neem ik men boterhammetjes en mene thermos mee en maak er een leuke pick-nick van.
MTBart7
Mountainbiker

Post by MTBart7 »

roger wrote:Vandaag eens op verkenning gegaan voor het eerste deel van de marathon,dit op road book.Eerst en vooral als ge op die parking zijt weet ge al niet waar je moet vertrekken.Enfin,toch het goeie rondpunt gevonden en dan onmiddellijk vertrokken voor een goeie klim.Nadien was het altijd maar hoe ik die bolleke pijl moest interpreteren.Gelukkig bij het verkeerd rijden hebben we prachtige stukjes ontdekt die niet van de poes waren.Steeds maar zoeken en inschatten waar de volgende splitsing was.Dan eens verkeerd en dan weer op het parcour.maar wat ik kan besluiten is,dat het verschrikkelijk moeilijk is.Na 5 u rijden toch een dertigtal km gevonden van het parcour.Een schitterende dag en de benen voelden nog redelijkgoed na de marathon(106km)van Diest.Maar dit zijn nu eens de twee uitersten die je kunt meemakren op 2 dagen.Woensdag ga ik voor het 2°stuk en hopelijk klopt het road-book dan wat beter.Maar dan neem ik men boterhammetjes en mene thermos mee en maak er een leuke pick-nick van.
Wat voor ondergrond is dat in die streek,wat zijn goede bandjes om daar te rijden?
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Stenen en nog eens stenen.Ik reed Pythons,maar ja,ik rij dar altijd mee en voel mij daar goed bij.Misschien ga ik wel een 2.3 steken zelfs op men fullsuspension.Vandaag toch niet het 2° stuk gaan verkennen want dan was het misschien weer heel den dag zoeken om uiteindelijk weinig te fietsen.Mt Adri naar Nndrin geweest en daar een fantastastische rit gedaan van 48km.met zo een weer en vooral op de hoogvlakten van de condroz,waande ik mij in Toscanië.Nu een weekje windsurfen en dan op 17 september "La forestière"in de Jura,da zal nogal wa geven na een weekje zonder fiets en daarbij de nodige geestelijke dranken.
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

Gisteren 2de deel gereden : 1625 Hmeters op mijn polar...
sloeber
Mountainbiker

Post by sloeber »

Hé Berthold kan je wat meer uitleg geven over het parcour.Vb ondergrond,
aantal klimmen?,Moeilijkheidsgraad,enz.Zitten er extreme klimmen in die je niet kan boven rijden en toch lang zijn???
dtf
Mountainbiker

Post by dtf »

Zijt ge aan het overwegen om uw loopschoenen mee te doen misschien? :lol:
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

Het was bijna overal kurkdroog, dus goed rijbaar, enkele beperkte modderpoelen in het bos, maar je kan alles gemakkelijk omrijden. :-)
Een stuk of twintig klimmen en de langste is +/- 2.5 km, van het daletje van de Gileppe tot Hestreux (N68), maar steil in het begin en dan een lange matige klim. Mooie parcours en heel plezant met het zacht weer van zondag ( 30° in de zon). 8)
Typische ardeense ondergrond, met veel leistenen,geen extreme helling of afdaling, alles kan op de fiets, zelf weinig technisch. Een trookje of twee die meer aandacht vergt...als het droog blijft.
[-o< Als de hemmel zijn sluizen open doet tijdens de week voor de wedstrijd, of zoals tijdens de 65km van Surister, eind augustus,dat zal een andere klus zijn, vooral met de eerste 42 km in de benen. Diegene die in de tweede deel nog de grote molen kan draaien, zal een mooie tijd halen.
Ik had de indruk dat een beetje veel asfalt tussen lag, om aan de afstand te komen, maar met nat weer zal het wel voor wat recuperatie kunnen zorgen :oops: en in het geheel valt het mee.
Ik heb hier en daar wat remsporen gezien, soms een beetje hard. Ik was blijkbaar niet de enige onder weg en ik ben ook op de padjes van de Toertocht van Baelen gekomen, maar niemand gezien
Ik was alleen dus geen risiko gepakt, cool gereden :P
Op parking van de Outlet center (ankomst) stonden drie camionettjes van de Mountainbike Team Lingier Versluys. Ook in verkenning blijkbaar, maar das mijn formaat niet, ben een gewoon toerist ...en de snelheidvergelijking zou niet goed zijn geweest.... voor mijn moraal. :drunk: Nie gezien, goe zo !
nasch
Mountainbiker

Post by nasch »

De voorinschrijvingen zijn afgesloten zo te zien
dirtymtbiker
Mountainbiker

voorinschrijvingen

Post by dirtymtbiker »

waren die voorinschrijvingen niet tot 20-9 mogelijk????
heeft hier iemand daar weet van of de inschrijvingspagina gesaved of uitgeprint ?
Vindt dit wel belachelijk !
Maar ja dan kunnen ze 10 euro extra inkasseren !!!
herder ardi
Mountainbiker

Post by herder ardi »

Dacht deze week hetzelfde en heb een mailtje gestuurd naar chronorace. Hun antwoord:
Bonjour,

Suite à la demande de l’organisateur, les inscriptions ont en effet été coupées mercredi.
Vous pourrez vous inscrire sur place le jour de la course.

Bav
Christian
greetz ardi
Post Reply