Rockrider 6.3

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Guest

Rockrider 6.3

Post by Guest »

Onlangs startte ik met mountainbiken, met een huurfiets, om te zien of het mij bevalt of niet ... en het bevalt =D>
Vandaar dat ik op zoek ben naar een eigen fiets. Gezien mijn beperkt budget heb ik mijn oog laten vallen op de Rockrider 6.3 van Decathlon (technische gegevens raadpleegbaar via volgende link:

http://www.decathlon.be/nl/corporate/ca ... /04/06.asp

Gezien ik er eerlijk gezegd niks van ken, vraag ik raad via dit forum: Is dit een degelijke fiets, of ronduit brol? Zijn er mensen met positieve / negatieve ervaringen met Decathlon fietsen?

Thx

Franz
Barteken
Mountainbiker
Location: Decathlon Rockrider 8.2 (2005) - Cannondale Rush 4 (Custom)

Post by Barteken »

Hoi
Ben gestart met ne 5.2 van Decathlon, maar na enkele maanden al vlug overgestapt op een 8.2. De goedkopere fietsen van Decathlon zijn ok, maar niet zo om iedere week mee in de modder te gaan ploegen. Sinds januari rij ik met de 8.2 en tot nu toe niets dan lof. Nog geen problemen mee gehad, enkel vervangen wat door sleet kapot was (cassette, ketting, ...).
Wat de service van Decathlon betreft... daar moet je geluk mee hebben. Ik ben er weggegaan omdat alles veel te lang duurde... ik ga nu naar Moving Store in Gent en moet zeggen dat ik heel goed ontvangen werd. Ik wordt niet scheef bekeken met mijn Decathlon...
Eerlijkheidshalve, vorige week met een vriend zijn Cannondale gereden enne... dat is een klasse of 2 hoger... Weet nu al wat mijn volgende zal zijn... :-D . Maar voor een beginnner... heel goede fietsen bij Decathlon !
Delsusa
Mountainbiker

Post by Delsusa »

Voor die prijs kan je geen goede full suspension verwachten.
Kijk dan liever uit naar een goede tweedehands met voorvering of spaar nog wt langer.
Ik heb voor mijn fiets ook gedurende een jaar elke maand een 75 euro opzijgezet, beter wat langer wachten dan op korte tijd 2 maal een andere fiets te moeten kopen.
Er staan wel shimano versnellingen op maar van een inferieure klasse, de vork? achtervering?
Het belangrijkste aan je fiets zijn je versnellingen, ik spreek uit ondervinding want mijn vorige fiets was er nog en van mijn plechtige comunie( ben er nu 28!!!) : geen plezier om mee te fietsen , dus deed het ook niet veel.
Nu zit ik toch wekelijks, naast mijn loopschema, een 50 km op de fiets.
Delsusa
Mountainbiker

Post by Delsusa »

Oh ja, koop je fiets bij een fietsenmaker of leer hem zelf te herstellen.
Veel fietsenmakers weigeren een fiets van een grootwarenhuis of zelfs soms van een andere fietsenmaker te herstellen.
Ik weet niet hoe het in de decathlon gaat maar ik denk niet dat het vandaag je fiets binnenbrengen is en morgen al gemaakt.
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

ik ben ook begonnen met decathlon 6.3, vorig jaar ergens rond augustus gekocht...heb nu al nen andere.

waarom ? das ne goeie fiets om ni te intensief te rijden (weegt ongeacht wat ze zeggen bijna 15 kilo) en da weegt dus door.

de mijne had het probleem dat het achterwiel zich recht zette in nen bocht dus bijlange ni stijf genoeg...nu hebben ze wel een aanpassing gemaakt door er een versteviging bij te zetten dus da zal grotendeels wel gedaan zijn

de voorvork die erop zat is bij mij twee maal verangen gewesst, onder garantie maar het mocht ni baten, na eerste rit was telkens de lockout trug kapot.

voor da geld kijk je beter eens naar nen hardtail de in de reclame staat...je gaat echt beter af zijn hoor.

decathlon ga je me zeke rnie tover horen klagen, ook ni qua service maar ik heb weinig betaald voor die fiets en kreeg er weinig voor trug...

haje nog iets : de kader van mijne decathlon was op twee plaatsen beginne scheuren in de achterbrug...dit -volgens mij- door de lak aan torsiestijfheid. maar ik reed er te veel mee voor ne recreatieve fiets.
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Voor de Belgische toertochten moet je bij Decathlon niks zoeken beneden de - prijs/kwaliteit topper - 8.1. Aan 700 euro
Vanaf de modellen '06 heeft hij geen zwakke punten meer.
De lokale fietshandel - met service - heeft de laatste jaren in deze prijscategorie ook inspanningen gedaan. Ga er zeker ook eens kijken.
joosts
Mountainbiker

Post by joosts »

Heeft iemand de nieuwere versies van deze fiets al geprobeerd?
Of blijven de Rockriders so-so?
kevinvt
Mountainbiker

Post by kevinvt »

ik heb de rockrider 9.1 en ben daar zéér tevreden over. deze bike heeft alle seizoenen al meegemaakt en natuurlijk komt er overal sleet op (cassette,ketting,...) maar over deze bike niets dan lof. ik ken mensen uit frankrijk en daar rijden vele mtb'ers met RR 's wel te beginnen vanaf de 8.1. Enige minpunt en dat is hier ook al aangehaald is de service van decathlon. Dat is echt triestig ik ga nu naar mijn plaatselijke fietsboer en die had er geen probleem mee dat ik met een bike van decathlon tot bij hem kwam.
Zo ziet mijne 9.1 er nu uit: http://img535.imageshack.us/i/img1586u.jpg/
joosts
Mountainbiker

Post by joosts »

Ziet er nog goed uit he. Zálige voorvork, daar kunt ge al eens mee van een trapje rijden. 650 euro valt misschien nog net binnen mijn budget...
kevinvt
Mountainbiker

Post by kevinvt »

joosts wrote:Ziet er nog goed uit he. Zálige voorvork, daar kunt ge al eens mee van een trapje rijden. 650 euro valt misschien nog net binnen mijn budget...
de RR 9.1 kost 999 euro maar zoals ik heb al heb geupgrade kost de mijne al snel 1800 euro
Post Reply