Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
parcour van 1oktober staat online,het parcour rij ik met m'n ogen dicht,dit is mijn training en speelveld,lekker lang stuk over het strand met een paar smerige golfbrekers!!!!!!!!
Ik ken daar niets van dat parcours, strand dat spreekt voor zich,
maar duinenpad=los zand of een soort verhard jagerspad of wat moet ik mij daarbij voorstellen?
de stukken in de duinen mag je zeker niet onderschatten,ze zijn vrij technisch,het is draaien en keren,het is werken daar,zeker in het eerste stuk,want daar zit een niet te onderschatten klimmetje in,ik geraak er net op,met veel geluk en techniek welgezegd,en ook een paar scherpe bochten omhoog en omlaag,in dit stuk kan je veel goedmaken maar ook veel verliezen,zeker als je het niet verkent hebt,ik khen het bijna vanbuiten,en dan nog vergis ik me wel eens,en dan de helling aan de twins,als je uit dat pad komt moet je 90° draaien ,en daar heb je groote kans als je te vlug draait dat je onderuit gaat,(spreek uit ervaring) omdat dit gladde dekstenen zijn,en als het geregend heeft zal het hek helemaal van de dam zijn
hierbij een korte samenvatting van u plaatselijke reporter
Super parcours!! super, super!!
Dit is niet alleen rap rijden op't strand maar mountainbike in al zijn facetten.
Dit wordt echt genieten! 'k Ken dat duinenpaadje ook goed, maar berij het altijd in de andere richting. Maar in deze richting zal het ook wel ferm zijn zeker? Ik ben zot van al die korte explosieve, kronkelende klimmetjes (asfalt, -+1m breed, en hier en daar trappen en wat zand). Jammer dat er altijd zoveel wandelaars in de weg lopen. Ze zouden daar iets moeten aan doen
'k Vraag me wel af wat dat wordt als je daar met een hele meute over moet. 'k Denk dat het dan wel veel afstappen wordt.
Is dit nu ook grotendeels het parcours van de duo-race?
Super parcours!! super, super!!
Dit is niet alleen rap rijden op't strand maar mountainbike in al zijn facetten.
Dit wordt echt genieten! 'k Ken dat duinenpaadje ook goed, maar berij het altijd in de andere richting. Maar in deze richting zal het ook wel ferm zijn zeker? Ik ben zot van al die korte explosieve, kronkelende klimmetjes (asfalt, -+1m breed, en hier en daar trappen en wat zand). Jammer dat er altijd zoveel wandelaars in de weg lopen. Ze zouden daar iets moeten aan doen
'k Vraag me wel af wat dat wordt als je daar met een hele meute over moet. 'k Denk dat het dan wel veel afstappen wordt.
Is dit nu ook grotendeels het parcours van de duo-race?
Kan er iemand (local biker) aan de hand van het plan op de website van de organisatie een duidelijke beschrijving geven van het parcours.
Het ligt in mijn bedoeling eens te gaan verkennen, doch enkel op basis van het plan rij ik zeker verloren. Graag dus ook opgave van herkenningspunten!