en? is het nu gelukt, want kzou dit ook zo willen doenC-DALE wrote:Ik had gedacht om via internet een Merlin in een winkel in de USA te bestellen. Dan met een brolfiets in een flightcase naar de USA te gaan (niks betalen want is m'n persoonlijke fiets om daar te gaan fietsen).
In die winkel de frames te verwisselen en zo terug te keren.
Of zie ik het wat te simpel in.
Graag jullie meningen daarover.
Fiets of frame kopen in de VS.
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Re: Fiets of frame kopen in de VS.
- Schijfrem
- Mountainbiker
Re: Fiets of frame kopen in de VS.
Een voorbeeld van de inhaligheid van de douaniers.C-DALE wrote:Hello mtbfolks![]()
Na de Bike-Motion beurs te hebben afgeschuimd zou ik in 2006 mss een nieuwe mtb kopen.
Zou graag een Merlin kopen, maar da kost hier nogal veel in vergelijking met het thuisland (USA).
Een frame kan toch makkelijk 25-40% schelen in prijs.
Als je dan weet dat zo'n frame hier 3750€ kost dan vind ik het toch de moeite om es rond te kijken.
MAAR hoe begin ik daaraan???
Bedoel daarmee als ik m daar ga kopen of laat opsturen heb ik invoerrechten aan m'n been, kan m dan zowel hier kopen.
Zijn er soms mensen die de wetten omtrend die materie of achterpoortjes weten om m zonder bijhorende kosten het land binnen te krijgen?
Ik had gedacht om via internet een Merlin in een winkel in de USA te bestellen. Dan met een brolfiets in een flightcase naar de USA te gaan (niks betalen want is m'n persoonlijke fiets om daar te gaan fietsen).
In die winkel de frames te verwisselen en zo terug te keren.
Of zie ik het wat te simpel in.
Graag jullie meningen daarover.
Moots fietstruike besteld in de USA en via visa/internet alles betaald ( trui + transport ). Ik dacht, alles in de sacocche
Nee niks van, nog 9.60 Euro kunnen afdokken aan taxipost voor ze mijn klein pakske wouden overhandigen.
Bezint eer ge begint !!!!
- Tinman
- Mountainbiker
Enkele weken geleden een Epic 2006 frame uit de USA laten overkomen.
Geen BTW en invoerkosten hoeven betalen.
Verzendkosten waren $65,00. Je kun het best de spullen met USPS laten versturen. Mijn ervaring is hiermee dat je zo goed als altijd je spullen krijgt zonder invoerkosten. Of ik heb veel geluk dat kan ook
Geen BTW en invoerkosten hoeven betalen.
Verzendkosten waren $65,00. Je kun het best de spullen met USPS laten versturen. Mijn ervaring is hiermee dat je zo goed als altijd je spullen krijgt zonder invoerkosten. Of ik heb veel geluk dat kan ook
Ik denk als ge dat in uw bagage hebt steken en da valt niet hard op en ge gaat niet boven uw maximumbagagegewicht, dat da nix uitmaakt.
Als ge vroeger ging mocht ge me een Deus Crankstel meepakken. Race Face is daar ivm hier supercheap.
Mja ik ga me binnen twee weken toch zo een crankstel bestellen via ebay. Zou maar op 210€ uitkomen inclusief verzending. Hopelijk heb ik dan ook zo geen extra douanenest aan mijn broek. Maar zal dan nog altijd goedkoper zijn dan hier te kopen (zelfs bij den duits)
Als ge vroeger ging mocht ge me een Deus Crankstel meepakken. Race Face is daar ivm hier supercheap.
Mja ik ga me binnen twee weken toch zo een crankstel bestellen via ebay. Zou maar op 210€ uitkomen inclusief verzending. Hopelijk heb ik dan ook zo geen extra douanenest aan mijn broek. Maar zal dan nog altijd goedkoper zijn dan hier te kopen (zelfs bij den duits)
Als je goederen vanuit de US naar België laat versturen, moet je in principe 21% invoer-BTW + een bepaald percentage invoerrechten betalen (wordt in principe voorgeschoten door de transportmaatschappij en wordt dan op jou verhaald). De BTW wordt berekend op prijs + transportkosten. Je kan proberen te "foefelen" en de verkoper vragen om een lager bedrag op de factuur te zetten of zelfs "gift", maar ik heb al geweten dat de douane zelf de waarde van het goed ging opzoeken en daarop taxeerde.
Enige waterdichte - en officiële - manier om de BTW en invoerrechten te vermijden is om de bike vanuit de US mee te nemen in je persoonlijke bagage - dan is de invoer vrijgesteld van BTW. Daarvoor hoef je zelfs niet noodzakelijk een oude bike mee te nemen naar de US.
Ik heb slechts één keer geweten dat ik geen invoer-BTW heb moeten betalen en dat was toen er iets uit de US werd opgestuurd met USPS (United States Postal Services). Het ging toen wel om een kleiner onderdeel en werd volgens mij toen als "post" beschouwd - daar is ook geen invoer-BTW op.
Enige waterdichte - en officiële - manier om de BTW en invoerrechten te vermijden is om de bike vanuit de US mee te nemen in je persoonlijke bagage - dan is de invoer vrijgesteld van BTW. Daarvoor hoef je zelfs niet noodzakelijk een oude bike mee te nemen naar de US.
Ik heb slechts één keer geweten dat ik geen invoer-BTW heb moeten betalen en dat was toen er iets uit de US werd opgestuurd met USPS (United States Postal Services). Het ging toen wel om een kleiner onderdeel en werd volgens mij toen als "post" beschouwd - daar is ook geen invoer-BTW op.