ik heb al een paar makkers zijn vallen.
en ik kan je verzekeren als ze geen helm hadden opgehad konden ze het nu niet meer zeggen.
als je een helm gezien hebt die doormidden gescheurd is en een helm die overal vol zit van barsten en een stuk uit, dan kun je je voorstellen wat er met je hoofd ging gebeurd zijn.
geen helm bij, niet vertrekken
Helm dragen gevaarlijker dan geen helm dragen
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
allé, 'k ga de stok maar eens gooien...
'k draag, in de 20 jaar dat 'k "bike", zo goed als nooit een helm, maar 'n ben dan ook voorzichtig, maar toch snel (behalve dus in steile technishce afdalingen)
Wel een helm bij vieze afdalingen (Oostenrijk - maar da's eerder omdat 'k dacht dat m'n remmen daar opeens erdoor zouden zitten) of als het trekken en duwen is (maar daar heb 'k geen last van, ben te rap).
Laatste keer tegen de grond gegaan : 17 jaar geleden (bocht - stenen in zand - ijs onzichtbaar)
@Iegienie : Beetje respect graag ook, 'k ben daarom geen "stoemerik". Ge moogt altijd met mij komen klappen dan ipv te denken.
Wat dat artikel betreft : 'k wil het niet eens uitproberen want 'k zit meermaals per week in centrum Brussel en het gaat daar goed zonder helm. Heb echt geen zin om te crashen. 'k Vraag me wel af hoe die gast kon opmeten dat het zoveel cm dichter was....
'k draag, in de 20 jaar dat 'k "bike", zo goed als nooit een helm, maar 'n ben dan ook voorzichtig, maar toch snel (behalve dus in steile technishce afdalingen)
Wel een helm bij vieze afdalingen (Oostenrijk - maar da's eerder omdat 'k dacht dat m'n remmen daar opeens erdoor zouden zitten) of als het trekken en duwen is (maar daar heb 'k geen last van, ben te rap).
Laatste keer tegen de grond gegaan : 17 jaar geleden (bocht - stenen in zand - ijs onzichtbaar)
@Iegienie : Beetje respect graag ook, 'k ben daarom geen "stoemerik". Ge moogt altijd met mij komen klappen dan ipv te denken.
Wat dat artikel betreft : 'k wil het niet eens uitproberen want 'k zit meermaals per week in centrum Brussel en het gaat daar goed zonder helm. Heb echt geen zin om te crashen. 'k Vraag me wel af hoe die gast kon opmeten dat het zoveel cm dichter was....
- EL_NOPPES
- Mountainbiker
tegen die engelsen heb ik niets(mijn nicht woont daar en woont daar samen met haar lief)
maar wie zo'n domme dingen vertelt is niet goed in zijn hoofd hoor
test: laat een watermeloenvallen van 5 meter, 1keer met helm en 1keer zonder, spreekt voor zich ...
als ik toevallig eens mijnen helm vergeet, ja dan ist maar zonder é
maar wie zo'n domme dingen vertelt is niet goed in zijn hoofd hoor
test: laat een watermeloenvallen van 5 meter, 1keer met helm en 1keer zonder, spreekt voor zich ...
als ik toevallig eens mijnen helm vergeet, ja dan ist maar zonder é
Dat artikel kan toch kloppen? Het hele punt zit in de definitie van "gevaarlijk": als je valt met de fiets, biedt een helm bescherming (ik draag ook altijd een helm tijdens het mountainbiken). Maar ik geloof hem best als hij zegt dat auto's fietsers met helm dichter passeren. Waarom niet? Dat betekent niet dat je met een helm zwaardere verwondingen oploopt etc. .... Gewoon dat andere weggebruikers je op een andere manier percipieren. Hij zegt trouwens helemaal niet dat je best geen helm draagt, he.
Als je het hele artikel leest zoals jullie al gedaan hebben, moet je ook concluderen dat het gevaarlijk is man te zijn (omdat die ook dichter gepasseerd worden). Dus: lees het juist, met de nodige nuances, en dan kan het zeker kloppen.
Als je het hele artikel leest zoals jullie al gedaan hebben, moet je ook concluderen dat het gevaarlijk is man te zijn (omdat die ook dichter gepasseerd worden). Dus: lees het juist, met de nodige nuances, en dan kan het zeker kloppen.
Ik ben werkzaam op een spoedgevallendienst, en zie wekelijks waarom een helm o zo nodig is. En if fiets dagelijks, en ik zweer je, met of zonder help, sommige automobilisten komen zeer dicht voorbij!pvandebe wrote:allé, 'k ga de stok maar eens gooien...![]()
Maar elk maakt dat uit voor zich of hij al dan niet een helm draagt. Maar een gewaarschuwd man is er twee waard.
- looneycooney
- Mountainbiker
Post by looneycooney »
hehhehe mja ik kan zelfs nimmer zonder helm tegenwoordig..dan durf ik nog niet meer voluit gaan, vooral alsik zie wat een kretsen er al opzitten! En dat na nog maar 10mnd mtb'en ...
En ook , door de bossige single tracks is het zalig om zo'n helm met klepke te hebben ..hoef ik geen takjes of zo meer te ontwijken ...
ach ja ieder het zijn natuurlijk , maar een helmpje hoort bij de fiets vind ik persoonlijk...
En diegene die er gene aandoen ..oftewel zijn ze nog nooit op hun snuit gegaan in een snelle afdaling en fietsen ze liever op hun gemak , oftewel komt die dag nog dat ze eens goed vallen en zal hunne 'euro' nog wel vallen!
Mvg
En ook , door de bossige single tracks is het zalig om zo'n helm met klepke te hebben ..hoef ik geen takjes of zo meer te ontwijken ...
ach ja ieder het zijn natuurlijk , maar een helmpje hoort bij de fiets vind ik persoonlijk...
En diegene die er gene aandoen ..oftewel zijn ze nog nooit op hun snuit gegaan in een snelle afdaling en fietsen ze liever op hun gemak , oftewel komt die dag nog dat ze eens goed vallen en zal hunne 'euro' nog wel vallen!
Mvg