Op mijn Epic staan momenteel Avid Juicy 5 schijfremmen, maar ik ben niet bepaald onder de indruk van die remmen (vond mijn Hayes HFX9 stukken beter). Ik denk er dus aan om de remmen te vervangen.
Ik zie echter dat bij de meeste modellen van schijfremmen de kabel die toekomt op de remklauw bevestigd is op de rechterkant van de remklauw, waardoor deze in de weg zit voor de brain demper. Heeft iemand suggesties/ervaringen voor andere schijfremmen waarvan de kabel links op de remklauw toekomt?
Epic & disc brakes
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gekend "probleem", nu ja, probleem is veel gezegd, de leiding kan wel langs de brain door zonder te knikken, maar het scheelt niet veel.
Enige oplossing: Een 0° leidingkoppeling gebruiken ipv de originele, zo kan je de leiding mooi langs de brain laten lopen.
dmv dit soort koppeling vertrekt de leiding niet loodrecht op het remzadel, maar evenwijdig eraan... snappie?
Moeilijk vast te krijgen in de gangbare shops, maar ik kan je wel het artikelnummer geven: 0720824 van Magura
Enige oplossing: Een 0° leidingkoppeling gebruiken ipv de originele, zo kan je de leiding mooi langs de brain laten lopen.
dmv dit soort koppeling vertrekt de leiding niet loodrecht op het remzadel, maar evenwijdig eraan... snappie?
Moeilijk vast te krijgen in de gangbare shops, maar ik kan je wel het artikelnummer geven: 0720824 van Magura
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Post by SOM epic ghost »
op mijne epic staan hope mono mini's en geen enkel probleem hiermee.
je kunt de koppeling draaien en komt zeker niet aan de brain
je kunt de koppeling draaien en komt zeker niet aan de brain