10/09/2006 grand raid godefroy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Peter IV
Mountainbiker

Post by Peter IV »

De 160 km gedaan. Snel meegestart en mij vastgebeten in 't wiel van Transalpmaatje Jo voor de eerste 60 kilometer. Op dat moment hadden we een av van 21, en op de lange klim besluit ik wat gas terug te nemen en laat hem rijden. Ik blijf een strak tempo volgen, samen met wat andere 160'ers en we beginnen volk van de 110 en 90 in te halen. Er zakken ook nog wat mannen van de 160 onderuit en we schuiven wat op. Na 120 km, nog steeds een av van 19,5 maar ik voel dat de benzine langzaamaan op geraakt. Bovendien doe ik dezelfde vaststelling zoals al een aantal keren opgemerkt hier, bekende gezichten. Enfin, 't interesseert me niet. Op de klim naar de laatste bevoorradingspost krijg ik een klop van jewelste. Op 5 minuten zakt mijn tempo naar nagenoeg stilstaan. Op de bevoorrading neem ik even de tijd om goed te eten, maar 't zou niet veel meer helpen. Als supernaut mij ergens te velde passeert kraak ik helemaal. De laatste kilometers stonden het bleiten mij dichterbij dan 't trappen op de pedalen. Enfin, helemaal suf rij ik richting aankomst, euh... waar moet ik hier zijn... tussen voetgangers en wandelende toeristen geraak ik dan toch tot bij de meet, ik klok af op 8h40. Wreed content met deze tijd, nooit durven dromen.

Bedenkingen:
Prachtig parcours, maar dat is niet de verdienste van de organisatie.
Talrijke bevooradingen, dat wel, maar daar houdt het dan op. Meer seingevers zou leuk zijn, vooral in die dorpskern waar je 20 ogen nodig had om er heelhuids door te komen. De aankomst was ronduit belachelijk. Een wedstrijd kun je dit idd niet noemen, te veel mogelijkheden om te tricheren. Op zich heb ik daar allemaal nog géén problemen mee, indien er een acceptabele prijs voor gevraagd zou worden. 40 Euro is gewoonweg belachelijk veel geld. Als de grotere toertochten in ons Hageland al rendabel zijn, dan moet de GRG toch wel een stevig fortuin opleveren.

@ Willy, smaakt zoet hé, die wraak :drunk: [/u]
Roeki
Mountainbiker

Post by Roeki »

Wat mij en de biker die voor mij reed vooral DIK tegenviel was de houding van een biker uit mol(of hij probeerde toch antireclame te maken voor zijnsponsers), op een klim waar er al een deel tevoet ging kwamen wij nog goed vooruit op ons klein moleke. Iedereen ging mooi opzij en zij "allé mannen", tot we bij die man kwamen die als laatste tevoet ging in een rijtje. Wij efkens geroepen en vooraan gingen er al een paar opzij , en ja hoor de eerste die we moesten passeren deed dat niet, en had het lef om te zeggen "iedereen gaat hier te voet". Nog nooit heb ik dit meegemaakt, de man die voor mij reed was ook om te ontploffen.
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Er wordt hier nogal gefoeterd op de organisatie. Na de prijsuitreiking zei de organisator dat het de laatste keer was dat hij de GRG inrichtte. Het stadsbestuur steekt eerder stokken in de wielen dan dat ze dit initiatief aanmoedigen.
Nochtans moet dit weekend echt een kaskraker geweest zijn voor Bouillon want veel horeca-zaken zaten echt vol.

Voor mij was dit de eerste keer dat ik in Bouillon gebiked heb en ik klasseer deze tocht bij mijn absolute toptochten qua natuur en landschappen. De techniciteit was wat minder maar het bleef genieten van de eerste tot de laatste meter.

Aan alle gasten die de 160 gereden hebben : RESPECT !
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

Roeki wrote:
maltje wrote:Schande!!!
Heb de 90km gedaan in een tijd van ongeveer 8u maar sta niet in de uitslag.
Ben toch over het podium gereden??
Heb mijn brevet gekregen maar mijn naam staat er niet op.
[-X
man man man,wat een prutsers
Waar staat dienen uitslag?? Op hun site staat alleen die van 2005 tot op dit moment.
GE HEBT GROOT GELIJK,ik heb volledig mis gekeken,kan je na gaan hoe moe ik gisteren avond nog was :-?
Wel grappig,mijne maat stond er wel bij,maar kwas ff vergeten dat hij vorig jaar ook had mee gedaan.
Dus 50% van mijn kritiek is niet terecht,maar zoals al die andere schrijven blijft het een triestige bedoeling.Zeker als wedstrijd(ik heb hem gewoon gereden als toertocht)
Ik was zelfs gisteren mijn fiets al aan het afspuiten voor ik de tent binnen reed.
Wist ik veel hoe dat daar in de haak zat.Dus 10 min mag ik van mijn tijd aftrekken.
Ook natuurlijk belangrijk met een propere fiets binnen te komen.
:wink:
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

jerommeken wrote:Na de prijsuitreiking zei de organisator dat het de laatste keer was dat hij de GRG inrichtte. Het stadsbestuur steekt eerder stokken in de wielen dan dat ze dit initiatief aanmoedigen.
amaj, das nieuws...
C-Man
Mountainbiker

Post by C-Man »

............deja-vu..........deja-lu........deja-entendu........
kamikeli
Mountainbiker
Location: Krafstoff-Pervélo (mtb), Xesco 'superlight' (mtb)en francesco 'carbon'(race)

Post by kamikeli »

@ Peter IV:

Ik had U blijkbaar bijna te pakken. Ik kwam binnen na 8u.45 en heb ook 't volledige traject afgelegd. Blijkbaar moeten wij geregeld in mekaars buurt hebben gereden.
In 't begin van de tocht had ik nog Jo voorbijgestoken, maar wist dat hij me later toch nog zou voorbijsteken. Wat dan ook gebeurde...

Ben zelf tevreden over de uitslag, ook al had ik enorme schakelproblemen. En dit al na 5km.
Zo lang ik kon trappen, zat het niet in mijn hoofd om op te geven.
jo
Mountainbiker

Post by jo »

Ook dus geweest voor de 160km .
Ben niet te snel gestart , want het was nog lang rijden . doel was om ronde de 8h30 binnen te komen .
Lang samen gereden in een groepke met onderanderen Peter IV , Kamikeli , Timus en nog een paar .
Op een lang redelijk vlak stuk goed door gereden en moest Peter blijkbaar lossen , al had ik dat niet verwacht omdat hij goed is in dat soort stukken . Dan maar verder met Timus en nog 2 anderen . Toen Timus zijn collega zag rijden is hij er naar toe gereden en die versnelling kon ik niet meer , daarna is hij van zijn colega weggereden en heb ik hem niet meer gezien .uiteindelijk was het verschil nog niet zo groot (4min)
Ben 1 keer goe verkeert gereden , in een lange snelle afdaling moest je blijkbaar halfweg links naar boven en had dat niet gezien , begon al te twijfelen en toen ik aan splitsing kwam waar geen pijlen stonden was ik zeker , terug naar boven dan maar , kwam er nog ene tegen , iets hoger zag ik de juiste weg en kwam ik terug in een groepke dat ik eerder al ingehaald had .

ben heel content met het resultaat , 8h11min 33ste plaats
Heb wel iets te weinig gedronken ( 4 drinkbussen ) , vandaag zitten drinken manman ,dorst da ik heb .

Parkour : hiel goe , enkel de pijlekes ,voor een wedstrijd zou kalk moeten zijn .
Organisatie : tja , paar gebreken zeker , tis allemaal al gezegt
jo
Mountainbiker

Post by jo »

Iegienie wrote:
jerommeken wrote:Na de prijsuitreiking zei de organisator dat het de laatste keer was dat hij de GRG inrichtte. Het stadsbestuur steekt eerder stokken in de wielen dan dat ze dit initiatief aanmoedigen.
amaj, das nieuws...
ale ju , ale geluk dak de 160km gedaan heb , moest hem zeker eens gedaan hebben .
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Iegienie wrote:
amaj, das nieuws...
Tot als em nog eens geld nodig heeft zeker ? #-o
Da heb ik precies nog al eens gehoord een paar jaar terug.
Post Reply