Epic & disc brakes

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
GIgANT
Mountainbiker

Epic & disc brakes

Post by GIgANT »

Op mijn Epic staan momenteel Avid Juicy 5 schijfremmen, maar ik ben niet bepaald onder de indruk van die remmen (vond mijn Hayes HFX9 stukken beter). Ik denk er dus aan om de remmen te vervangen.

Ik zie echter dat bij de meeste modellen van schijfremmen de kabel die toekomt op de remklauw bevestigd is op de rechterkant van de remklauw, waardoor deze in de weg zit voor de brain demper. Heeft iemand suggesties/ervaringen voor andere schijfremmen waarvan de kabel links op de remklauw toekomt?
Tokke
Mountainbiker

Post by Tokke »

Mag ik vragen wat je stoort aan deze remmen? Ik ben er namelijk redelijk tevreden van(beetje problemen met de achterrem maar na ontluchten opgelost) en de goedkoopste zijn ze toch niet he.
GIgANT
Mountainbiker

Post by GIgANT »

Ik vind dat de Hayes meer "bijten". De Juicy's zijn heel wat progressiever en dat is blijkbaar niet echt mijn ding - een kwestie van voorkeur zeker?
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Gekend "probleem", nu ja, probleem is veel gezegd, de leiding kan wel langs de brain door zonder te knikken, maar het scheelt niet veel.
Enige oplossing: Een 0° leidingkoppeling gebruiken ipv de originele, zo kan je de leiding mooi langs de brain laten lopen.
dmv dit soort koppeling vertrekt de leiding niet loodrecht op het remzadel, maar evenwijdig eraan... snappie?
Moeilijk vast te krijgen in de gangbare shops, maar ik kan je wel het artikelnummer geven: 0720824 van Magura :wink:
SOM epic ghost
Mountainbiker
Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon

Post by SOM epic ghost »

op mijne epic staan hope mono mini's en geen enkel probleem hiermee.
je kunt de koppeling draaien en komt zeker niet aan de brain
Jokke
Mountainbiker
Location: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016

Post by Jokke »

Bij mij idem dito. Geen enkel probleem bij de montage gehad.
SOM epic ghost wrote:op mijne epic staan hope mono mini's en geen enkel probleem hiermee.
je kunt de koppeling draaien en komt zeker niet aan de brain
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

't Is dan ook enkel bij de Magura's (oa Louise en -FR) dat er een probleem kan zijn als ik me niet vergis :roll:
Last edited by Flip FSR on Tue 12 Sep 2006 21:17, edited 1 time in total.
GIgANT
Mountainbiker

Post by GIgANT »

Wat bedoel je precies met "'t Is dan ook enkel bij de Magura's ..."? Bedoel je dat bij de Magura's de remleiding niet in de weg zit voor de brain demper, of net omgekeerd?
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Kan dus wel een probleem zijn, hoewel ik er eigenlijk geen last van heb, 'k heb nog steeds de normale leidingen erop staan (Louise)... :wink:
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

de leiding van mijn lousekes hebben een 90graden nippel, lost het probleem vanzelf op, en zijn dan nog schitterende remmekes ook. Op de epic heb ik een 18cm schijf vanvoor en een 16cm langsachter.
Post Reply