10/09/2006 grand raid godefroy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

Ik heb ook de 130 km gereden en dit was inderdaad weer een heel mooi ritje, de eerste 40 km super vlot bollend en heel relaxt rijden, vanaf dan bots je direct op de staart van de 90 en 110 km rijders en dan is het soms wat drukker. Echter nooit echt gehinderd geweest en in de technische klims maakten de wandelaars ook altijd zeer hoffelijk plaats om te passeren. In de afdalingen neem je als snellere rijder dan altijd het moeilijke traject maar dit heeft ook nooit problemen opgeleverd. In de laatste stenige afdaling (in bouillon zelf al) plat gereden en aangezien ik het daar de moeite niet meer vond om mijn band te repareren ben ik maar met die platte band verder naar de finish gereden.. niet echt verstandig voor het materiaal maar de schuld van de adrenaline die door je lichaam aan het razen is zeker...
Ik vond het weer een heel mooi evenement en parcours, de trichers interesseren me eigenlijk niet, die trichen enkel zichzelf. Ikzelf was 7u en 1 minuut onderweg en dat is voor mij het enige wat belangrijk is, samen met het feit dat ik van de eerste tot de laatste meter genoten heb en nooit de man met de hamer tegengekomen ben. Heb nog wel wat tijd met vrouw en kids aan de kinderboerderij in Frahan en aan de laatste bevoorrading doorgebracht, after all blijft het een feest voor de hele familie hé

Mijn bikemaat verging het minder goed, hij was gestart voor de 70km maar na 17km goed gevallen met als resultaat en gebroken pols... game over en onze bikeplannen voor de Roc 'd Azur weer een jaartje opgeborgen..

Luc,
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

7 jaar geleden in '99 deed ik voor het eerst mee in Bouillon, de 70 km.
Achteraf zei ik NOOIT meer ; zo een prutsorganisatie.
Mij nu toch laten overhalen om nog eens mee te doen.
Awel nu krijgen ze mij NOOIT meer daar aan de start.

Wat een absolute schande, zo een slechte organisatie voor ZOVEEL geld !
We zijn trouwens ronduit bedrogen want als ze publiciteit maken met hun "10 frank per kilometer" dan moeten we wel 4 euro terugkrijgen want de 110 km bleken er verdorie maar 96 te zijn. Hoe kunt ge U nu maar efkes 14 km vergissen ????

Het begon al met het zoeken naar de inschrijving. Een paar pijlkes stuurden ons door smalle straatjes tot aan een beek met een smal brugske erover. Omdat daar geen pijl meer stond, reed iedereen daar over da brugske ; waar het dus ook nie was, dus iedereen terug over da smal brugske, met de nodige opstoppingen, gevloek en frustraties tot gevolg.

Paar kinderen aan de inschrijvingstafels die geen letter nederlands verstonden uiteraard.

Startprocedure : waarom waren er vakken ingedeeld per startnummer ??? Iedereen stond gewoon in 1 vak en er was geen enkele controle, dus je kon evengoed 10 km verder op de camping starten.

Waarom laten ze de 90 nie samen starten met de 110 ? Of zelfs een paar minuten ervoor. Wat gebeurde er nu ? Wij van de 110 kregen eerst een heel zware 10 km te verwerken met 3 erg steile lange klims, waardoor na een 15 km ineens die hele meute van de 90 kwam voorbijgestormd die net vertrokken waren en die 10 zware kms niet moesten doen.
Als ze die gelijk laten starten, dan draaien die meteen af en heeft niemand last van elkaar, nu was het alweer een hoop frustraties en gedoe.

Onderweg dus geen enkele controle, wij zagen meermaals bikers over het asfalt voor onze neus doorrijden terwijl wij uit een zware klim-singletrack kwamen. Ok die bedriegen vooral zichzelf, maar het is niet plezant als je ineens vanachter in het klassement staat omdat daar een 50-tal foefelaars tussenstaan !

Enfin er is nog zoveel dat me stoorde.
Een marathon hoeft voor mij niet perfect te zijn, maar als je zo een schandalige prijs vraagt (28 euro oftewel 1120 Bef.) dan MOET het WEL perfect zijn !

NEVER AGAIN.

Ah ja btw. over het parkoers niks dan lof hoor, gewoon schitterend en veel zwaarder dan ik had gedacht, 2400 hms op 96 kms. Tijdens de rit heb ik mij wel echt geamuseerd en dat is wel het voornaamste.
racing_skelle
Mountainbiker

Post by racing_skelle »

Ik ben normaal geen zaag maar ik moet de meeste reacties hier wel bijtreden. Ik heb de 90 gedaan en heb er echt van genoten. Maar daar zit de organisatie voor niet veel tussen. Het is vooral de streek zelf die zo mooi is en het weer maakte het ook veel genietbaarder dan bvb Houffalize twee weken geleden. De organisatie schiet tekort in: organisatie van de start en aankomst, de bepijling onderweg, en vooral controle van tijd en klassement!
Ik vraag me ook echt af waar je voor betaalt als je daar meedoet: de pijlen staan er al jaren, er is geen chronochip en al het leuke dat je krijgt is gesponsord. Serieus mensen...
Het enige positieve waren de regelmatige bevoorradingen, al vond je daar ook niet veel meer dan wafels en bananen.
Maar bon, het bleef een prachtige dag, een goede afsluiter van het seizoen met een tijd die ik niet snel meer zal opnieuw doen misschien.
De enige goeie tip die al 100 keer herhaald is: Bouillon is de moeite, zeker doen, maar betaal er geen 23 euro voor...
julie
Mountainbiker

Post by julie »

Dus gewoon lekker de vaste routes van Bouillon gaan rijden, want dat kost je niets!
wo
Mountainbiker

Post by wo »

waar vin ik een uitslag ?
Roeki
Mountainbiker

Post by Roeki »

maltje wrote:Schande!!!
Heb de 90km gedaan in een tijd van ongeveer 8u maar sta niet in de uitslag.
Ben toch over het podium gereden??
Heb mijn brevet gekregen maar mijn naam staat er niet op.
[-X
man man man,wat een prutsers
Waar staat dienen uitslag?? Op hun site staat alleen die van 2005 tot op dit moment.
Guest

Post by Guest »

Ook de 70 gebold met ons clubke. Iedereen tevreden want de doelstelling was binnen de 4 uur binnen te zijn en dat is ook gelukt. klassering kennen we niet aangezien de uitslag nog ni op internet te vinden is.
( da's toch moeilijk he!)
Alles bijeen dikke dag pret, zon , schoon parcours :-D , eerste 30 waren moordend stijl en trokken alles wel uiteen in een lang lint . ontgoocheld op het einde, een beetje saai naar mijn persoonlijke voorkeur , ' k sterf liever op een helling die er een killer uitziet dan op een oneindig vals plat mij af te liggen vragen waarom mijn bene ni meer draaien zoals t moet.

over de organisatie:
op de site staat dat het [b]geen[/b] wedstrijd is. dus als ge GRF beziet als een TT met wedstrijdkarakter zit ge al beter dan chips te verwachten voor een paar duizend man en kontroleurs. als er foeteraars zijn, die bedriegen zichzelf toch maar . Als ge uw naam bovenaan een lijst wil zien prijken , get a license. ( en doe uw gevoeg in t potteke )

paar opmerkingskes,
1) Wie zet nu een afspuitstand naast de laaste 20 meter voor het podium, sommigen bikers komen daar half in trance voorbijgevlamd terwijl degene die al aangekomen zijn , druk napratend met de bike in de hand het straat oversteken. Is er geen ene tegen de grond gegaan aan dat torenke? afspuiten moet voorbij de finish zijn , niet ervoor.
2) afpijling was net niet voldoende vond ik. Ik heb er ook een paar teruggefloten die verkeerd zaten.
3) algemene indruk is amateuristische organisatie. Kunnen ze niet wat meer standen en sponsors de boel laten betalen? en dan kunnen wij gadget en toyfreaks ook wat meer aan ons trekken komen op de vooravond.
Stivie
Mountainbiker

Post by Stivie »

Hier moet ik ook de rest gaan bijtreden.
Ben 32ste geïndigd in de eindstand van de 90 km. Onderweg personen ingehaald de zeker achter mij waren in de start.
Ofwel ben ik verkeerd gereden, eigen schuld dus. Ofwel rijden anderen verkeerd. Het gekke is dat ik bijna nooit alleen gereden heb :roll: :roll:
Wie is er fout dan ?
Nu.....ik ga hier niet zitten zagen...het was een schone tocht en het weer was na een lange kloteaugustus nog eens top.
spicyritta
Mountainbiker

Post by spicyritta »

160 gereden. zelfde mening als de meesten hier. Teveel geld (40€) voor wat het is. Voor die prijs kun je alvast Chronorace of een andere organisatie inhuren om tijdopname te doen....en ervoor zorgen dat uitslag meteen op internet komt te staan. We zijn nu 24 uur later en nog steeds niks. Bikers zien graag meteen wat hun uitslag is.
Verder niks dan lof voor parcours. Bewegwijzering kon beter.
HILSeT
Mountainbiker
Location: Vanalles, als het maar grote wielen zijn met dikke banden en liefst ne SingleSpeed

Post by HILSeT »

Het is definief, ik doe nooit meer mee. 2e keer op rij wordt er op de 110Km in het begin verkeerd gereden dat het niet mooi is. Een lint hangen dat is te veel gevraagd. Gasten komen doodleuk langs de weg aanfietsen... terwijl je alles ligt te geven om met de eerste mee te zijn en het melkzuur opstapelt dat het niet mooi is. Ik heb vorig jaar Poncin ook al bij aankomst gewezen op deze gebreken. Ik was zo kwaad en misnoegd toen, dat ik het podium zelfs gemist heb. Dit jaar was het hetzelfde. Maar mijn gezin wou nog eens perse naar Bouillon...

Dan ook spijtig dat de GRG organisatie een oud pamfletteke met de interessante doortochten meegegeven had (met de toer zoals 3 jaar terug, normale richting dus) voor de supporters...
Mijn gezin heeft mij op die manier dus overal gemist (behalve Rochehaut) en 2 uur staan wachten in de afdaling naar Frahan. Dat is zeer pijnlijk...

Parcours is wel om de duimen af te likken, en alhoewel het geknoei in het begin, zoals Iegenie zegt, op het eind toch alleen maar de betere overblijven... maar het blijft me frustreren.

Een TT zonder klassement zou veel beter passen.
Trouwens die vaste bewijzering is goed om de streek te ontdekken, maar niet goed genoeg als je alles ligt te geven. Ik kan me inbeelden dat iemand die dat voor de eerste keer doet, veel moeten terugdraaien heeft.

Zoenk mag die ritten voor mijn part schrappen uit hun kalender.

ps om aan eten te geraken (buiten de pasta die GRG zelf had, was het ook niet gemakkelijk, heel Bouillon hield een siesta tot 18.00. Tot in Rochehaut moeten rijden om iets eetbaars te vinden.

Greetz, Luc
Post Reply