verschil veldrijden, mtbken
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- devil biker
- Mountainbiker
verschil veldrijden, mtbken
Post by devil biker »
hey
kan iemand het verschil fatsoenlijk uitleggen buiten dat het op een andere bike gebeurt ?
en waarom stappen mannen lek sven nys nu ook op de mtb (is veldrijden ni boeiend genoeg, mtbken zwaarder) ?
groetels
kan iemand het verschil fatsoenlijk uitleggen buiten dat het op een andere bike gebeurt ?
en waarom stappen mannen lek sven nys nu ook op de mtb (is veldrijden ni boeiend genoeg, mtbken zwaarder) ?
groetels
-
bergfietser
- Mountainbiker
- authentic biker
- Mountainbiker
Re: verschil veldrijden, mtbken
Post by authentic biker »
Nys wil naar de olympische spelen in Peking 2008. Veldrijden is geen olympische disipline.devil biker wrote:waarom stappen mannen lek sven nys nu ook op de mtb
- devil biker
- Mountainbiker
Post by devil biker »
wist niet de mtbken een olympische disipline is.
tis volgens mij nog ni zo lang aan een opmars bezig (in belgië) toch.
da ziede ook aan de clubs die er nog ni zo veel zijn en de routes die er meer en meer komen
tis volgens mij nog ni zo lang aan een opmars bezig (in belgië) toch.
da ziede ook aan de clubs die er nog ni zo veel zijn en de routes die er meer en meer komen
-
bergfietser
- Mountainbiker
Post by bergfietser »
er zijn toch al redelijk wat clubs hoor , mede door zoals je zelf zegt ,het stijgend aantal mtbkers
-
bunnybiker
- Mountainbiker
Post by bunnybiker »
ik beoefen ook de 2 in wedstrijdverband maar ze zijn niet te vergelijken :techniek en tactiek alsmede specifieke voorbereiding zijn compleet anders. Ik ben nog altijd van mening dat veldrijden ook als kijksport interessant is terwijl mtb meer een doe-sport is. In het veldrijden is de spanning doorgaans hoger, daarmee dat dit ook op tv komt en mtb zeer weinig (mede door de langere lengte van de omlopen waardoor live verslag zeer moeilijk wordt). Hoewel er elke veldrit 10000 man op staat te gapen is er niemand die 's anderendaags op die omloop ook is komt rijden terwijl een tt mtb elke keer weer op duizenden deelnemers kan rekenen.
Nijs wil naar Peking en als bmx'er zou dat zijn veldritseizoen compleet om zeep helpen, daarmee dat het mtb is geworden. Het leuke is wel dat er jongeren zijn voorbeeld volgen en nu ook het veldrijden en mtb combineren ( zie bv maar is naar meeuwsen en govaerts )
Nijs wil naar Peking en als bmx'er zou dat zijn veldritseizoen compleet om zeep helpen, daarmee dat het mtb is geworden. Het leuke is wel dat er jongeren zijn voorbeeld volgen en nu ook het veldrijden en mtb combineren ( zie bv maar is naar meeuwsen en govaerts )