Voeren
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
-
ClassicDriver
- Mountainbiker
Post by ClassicDriver »
Ik had al enkele malen de middelste versie van de route gedaan. Dus weet ik nu zowat ondertussen de eerste 20km waar de pijltjes zijn verdwenenGT wrote:En hoe zat het met de bewegwijzering ClassicDriver?
Maar toch nog de laatste 15km ergens verkeerd gereden en het mapje moeten gebruiken. En dan toch de goede weg gevonden.
Mapje is dus zeker en vast aanrader.
BTW 3man is dus 6 wielen en 0keer plat gereden
Afgelopen zondag ook eens de voerstreek gaan verkennen.
Mooi parcours, maar als zo vaak al aangehaald, die pijltjes eh. Met een kaartje moet het wel lukken. Mocht je geen kaartje willen kopen: er is trouwens een verschil in pijltjes: de gele bordjes geven de echte tocht aan terwijl de witte de verkorte routes aangeven.
Blijkbaar loopt het parcours ook voor een gedeelte gelijk met een paardenpad zodat ik mijn schijfremmen af en toe wel eens tot het uiterste heb moeten drijven (ook voor die meute fanatieke wandelaars, maar die zijn net iets makkelijker te ontwijken
)
Voor de rest lag het parcours er goed bij, leuke klimmetjes die af en toe beloond worden met een leuke snelle afdaling...
Mooi parcours, maar als zo vaak al aangehaald, die pijltjes eh. Met een kaartje moet het wel lukken. Mocht je geen kaartje willen kopen: er is trouwens een verschil in pijltjes: de gele bordjes geven de echte tocht aan terwijl de witte de verkorte routes aangeven.
Blijkbaar loopt het parcours ook voor een gedeelte gelijk met een paardenpad zodat ik mijn schijfremmen af en toe wel eens tot het uiterste heb moeten drijven (ook voor die meute fanatieke wandelaars, maar die zijn net iets makkelijker te ontwijken
Voor de rest lag het parcours er goed bij, leuke klimmetjes die af en toe beloond worden met een leuke snelle afdaling...
Vandaag deze route gereden.
De route is 47,5 km en telt 816 hoogtemeters volgens mijnen Hac.
Ik snap al die zever over de bepijling eerlijk gezegd niet.
Wij hebben welgeteld 1 keer getwijfeld. Voor de rest is de bepijling goed in orde.
Het is ook wat je verwacht van een vast parkoers he, dit is geen toertocht, dus er hangen geen 3 pijlen aan elke afslag.
Overal waar een richtingverandering is, hangt 1 pijltje.
Soms hangt dat pijltje voor de afslag, soms erna, soms juist in de bocht.
Gewoon goed opletten.
Overigens een heel mooie route met een 5-tal leuke technische klims en dito afdalingen.
De route is 47,5 km en telt 816 hoogtemeters volgens mijnen Hac.
Ik snap al die zever over de bepijling eerlijk gezegd niet.
Wij hebben welgeteld 1 keer getwijfeld. Voor de rest is de bepijling goed in orde.
Het is ook wat je verwacht van een vast parkoers he, dit is geen toertocht, dus er hangen geen 3 pijlen aan elke afslag.
Overal waar een richtingverandering is, hangt 1 pijltje.
Soms hangt dat pijltje voor de afslag, soms erna, soms juist in de bocht.
Gewoon goed opletten.
Overigens een heel mooie route met een 5-tal leuke technische klims en dito afdalingen.
Voerstreekroute 51km
Dit weekend de voerstreekroute gereden (6 kortrijkse mountainbikers)
Het was eigenlijk geen weer om een hond door te jagen maar dat kon ons niet tegenhouden al hebben we de volledige 51km niet uitgereden omwille van het weer , pech en de invallende duisternis.
Zeker de moeite maar neem zeker een kaart van de routes mee want de pijltjes zijn zeer onduidelijk ! voor de rest serieuze hellingen en afdalingen en weinig asfalt !
foto's : http://www.kortrijkse-mountainbikers.be ... r_2006.htm
Het was eigenlijk geen weer om een hond door te jagen maar dat kon ons niet tegenhouden al hebben we de volledige 51km niet uitgereden omwille van het weer , pech en de invallende duisternis.
Zeker de moeite maar neem zeker een kaart van de routes mee want de pijltjes zijn zeer onduidelijk ! voor de rest serieuze hellingen en afdalingen en weinig asfalt !
foto's : http://www.kortrijkse-mountainbikers.be ... r_2006.htm
- EasyDeluxe
- Mountainbiker
Vorenroute in de herfst
Post by EasyDeluxe »
vandaag de route voeren noord gereden. 38km, maar ze tellen wel door veel klimmen. Zeer mooie natuur in de herfst, en enkele technische afdalingen. Neem wat binnenbanden mee, want wij waren met 3, en we hebben ALLEDRIE platte band gehad
geen probleem met de weg te vinden, want we hebben hem met gps gereden...als iemand de track wil, PB.
reken ook op 3 uur fietsen met 2 pauzes van 10 minuten incl.
G
geen probleem met de weg te vinden, want we hebben hem met gps gereden...als iemand de track wil, PB.
reken ook op 3 uur fietsen met 2 pauzes van 10 minuten incl.
G
- Ghost-biker
- Mountainbiker
- Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team
Post by Ghost-biker »
Hebben zojuist de toer van gravenvoeren gereden. Was de 2de maal dat ik deze reed, 1ste maal gereden in de zomer van 2005. We hebben toen meer stilgestaan om op de kaart te kijken voor de juiste route dan gefietst, omdat een groot deel van de pijltjes weg was.
Maar!! Omdat ik de kaart verloren was, ben ik voor de zekerheid een nieuwe gaan halen (vvv gravenvoeren, juist voor de kerk), doch totaal niet nodig gehad, er zijn namelijk een pak nieuwe pijlen bijgekomen, misschien niet allemaal op de juiste plaats opgehangen, maar als je goed kijkt vindt je ze wel
. Dit is en blijft een zeer leuk parcour, zorg wel voor een goede conditie, als het naar boven gaat zit je vaak met percentages van tss 10 en 20%
Volgens mijn fietscomputer zit ik voor de totale toer op 47km (51 volgens kaart) en 960 hoogtemeters. De enige spijtige voorvallen van de dag, constant temperaturen net onder het vriespunt met veel mist, een natte broek en handschoenen (het beton tegen riviertje de gulp is vreselijk glad), en maar liefst 6 lekke banden (we waren met zijn vieren)
. Maar dit hoort er nu eenmaal bij, ZEKER DOEN DIE TOER 
Maar!! Omdat ik de kaart verloren was, ben ik voor de zekerheid een nieuwe gaan halen (vvv gravenvoeren, juist voor de kerk), doch totaal niet nodig gehad, er zijn namelijk een pak nieuwe pijlen bijgekomen, misschien niet allemaal op de juiste plaats opgehangen, maar als je goed kijkt vindt je ze wel
-
zombie
- Mountainbiker
we zijn hem met z'n 4'en gaan rijden afgelopen zondag...erg modderig maar toch vrij goed berijdbaar.
ik heb niet zoveel ervaring met zulke parkoersen doch dit was overheerlijk.
Pijlen allemaal gevonden al staan ze soms niet op evidente plaatsen.
de passage aan het riviertje was kicken omdat we een alternatieve route moesten zoeken
prachtige rit!
ik heb niet zoveel ervaring met zulke parkoersen doch dit was overheerlijk.
Pijlen allemaal gevonden al staan ze soms niet op evidente plaatsen.
de passage aan het riviertje was kicken omdat we een alternatieve route moesten zoeken
prachtige rit!
Na 3 keer een weekend in zuid limburg te zijn geweest om met onze MTB ploeg (14 man) de Gulpen, Vijlen en Geertruidroute te rijden, waar wij de Gulpen de zwaarste vonden, was de tijd rijp om de Voerenroute te rijden.
voor ons doen een pittige route, stijle klimmen en natuurlijk afdalingen vol keien,( echt een stuk zwaarder dan in zuidlimburg ) een mooie omgeving gratis erbij (gratis echt hollands) en inderdaad helaas slecht gepijlt wij waren er in okt. 06 en lees nu hier dat er pijlen bij gekomen zijn dus gaan we er in april maar weer eens kijken.
PS. nog even een stomme hollandse grap, in een afdaling reed er een flits voorbij, bleek het een belg te zijn, is nog echt gebeurd ook.
Wie van jullie kunnen ons een cursus afdalen geven in april, zit altijd wel een pintje aan vast. Groeten den hollander
voor ons doen een pittige route, stijle klimmen en natuurlijk afdalingen vol keien,( echt een stuk zwaarder dan in zuidlimburg ) een mooie omgeving gratis erbij (gratis echt hollands) en inderdaad helaas slecht gepijlt wij waren er in okt. 06 en lees nu hier dat er pijlen bij gekomen zijn dus gaan we er in april maar weer eens kijken.
PS. nog even een stomme hollandse grap, in een afdaling reed er een flits voorbij, bleek het een belg te zijn, is nog echt gebeurd ook.
Wie van jullie kunnen ons een cursus afdalen geven in april, zit altijd wel een pintje aan vast. Groeten den hollander