10/09/2006 grand raid godefroy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Blackadder
Mountainbiker

Post by Blackadder »

Prachtig weer, schitterend parcours wat kan een biker no meer wensen op een zondag buiten goede benen. De 70km leek mij een stuk zwaarder dan enkel jaren geleden, vooral de eerset 30km. Daarna kwamen we op het stuk van de 40 en dat was veel geleidelijker klimmen.

Een opmerking ... waalse organisaties kunnen toch niet tippen aan hun Vlaamse colegas (zie Mrathon Diest, Langdorp) of andere Buitenlandes marathons (Daun, Forestiere,...). De drukte in de aankomststrook waar arriverende renners moesten slalommen tussen voetgangers en andere bikers, zeer vieze openbare toiletten,1 persoon aan de PC voor de diploma's. Blijkbaar leren ze niet uit fouten van vorige edities

Maar voor de rest een prachtige bikedag.
Vedette
Mountainbiker

Post by Vedette »

Vandaag de 90 gedaan onder een zomerse hemel. 's Morgens wel eerst bibberen voor de start maar nadien top. Parcours lag er prachtig bij.
De bewegwijzering kon wel veel beter. enkel de permanente bordjes. In houffa kennen ze der meer van. De eerste bevoorrading veel te snel net zoals de laatste op 27 km van de aankomst. Zoals hierboven vermeld was de aankomstzone beetje chaotisch. En uiteindelijk kwam ik een 5 km tekort. 85 gedaan. Navraag gedaan bij de collega's van de 90 en de 110 en 't klopt. Eigelijk was 't ne vereeldelde toertocht. Niet te vergelijken met vele andere marathons in 't land. En dan is 23 of 25 euro veel geld. Volgend jaar misschien de Vulcan Bike doen? 't Is even ver rijden.
wo
Mountainbiker

Post by wo »

Ik ben toch blij dat ik niet ben geweest. Het is daar altijd hetzelfde liedje en het komt op 1 ding neer, veel geld voor wat het is. De route is wel ok maar die kan je de week nadien voor 0 euro ook biken. Ik geef liever mijn geld aan een goeie marathon. Ik dacht dat men uit de foute van vorige editie's iets zou geleerd hebben => niet veel dus !
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

Schande!!!
Heb de 90km gedaan in een tijd van ongeveer 8u maar sta niet in de uitslag.
Ben toch over het podium gereden??
Heb mijn brevet gekregen maar mijn naam staat er niet op.
[-X
man man man,wat een prutsers
Last edited by maltje on Mon 11 Sep 2006 09:49, edited 1 time in total.
C-Man
Mountainbiker

Post by C-Man »

Ja het was een prachtdagje...voor te biken, maar als ze een wedstrijd willen organiseren om meer geld te kunnen vragen, maar geen enkele vorm van controle hebben, weet je dat je problemen krijgt zoals in eerdere editie's.
En tja ze willen/kunnen er blijkbaar niet uit leren.
Er waren verschillende mogelijkheden om te trichen, en daar werd achteraf bekeken blijkbaar veel gebruik van gemaakt bewust en/of onbewust.
Ikzelf heb de 70km gereden en dat waren er ook ongeveer 70.
-Vrij vroeg al kom ik uit het bos een asfaltbaan op en word ik bijna van m'n sokken gereden door enkele andere bikers die die asfaltbaan af komen geraasd, ik loop opnieuw 3? renners in die ik een paar km eerder had ingelopen. Raar vond ik dat, maar kom missen is menselijk dacht ik.
-Aan bevoorrading 2 rijd ik op de 4de plaats met ruim +/- 5min voor op achteropkomend volk, ik blijf volgas rijden. Ik rijd de 2de keer in Dohan de 3de bevoorrading voorbij en door het "wed" en opeens zitten er 2 in m'n wiel, straffe mannen dacht ik.Hier was het héééél makkelijk om vals te spelen en blijkbaar verkeerd? te rijden want hier passeer je 2x op een zakdoek groot voor een mooie grote lus te maken van ik schat een 6 a 8km. Je kwam hier naar beneden gereden op asfalt, en je moest rechts op de grote baan (niet 10m rechtdoor! waar de bevoorrading wat verder stond met een heel bos 40km rijders aan, maar dus rechts en wat verder terug steil naar beneden offroad). Je kan zo al denken wat hier gebeurdde, ik zag ook mensen van en naar alle kanten rijden! En blijkbaar moest de 40km niet die lus doen en rechttoe naar die bevoorrading rijden, waar je dan wat verder rechtddor door het "wed" ging. Normaal dus NA de lus te hebben gereden voor de 70. Ik (we) haal de 3de in koers bij, en opeens nemen die 2 duidelijk aan de outfit "plaatselijke" frisse rijders het commando over, ik moet wat moeite doen om te volgen. Ik zeg nog amaaai, straffe mannen, ik voel mij helemaal niet slechter dan 15/20km terug, toen ik die mannen gewoon op het vlakke achterliet? We halen een duo in: tja nu rijden we voor de grote beker denk ik nog. Ja?....eeeeeeuuuuuuh Nee? We halen er nog een paar in? Nog een paar, en jaja nog enkele?? Hier en daar bij sommige rijders heb ik een deja-vu gevoel? Soit, ik krijg het de laatste 5km nog wat moeilijk en word nog door een duo gepasseerd en een enkeling vlak voor de finish (die toen volgens mij reglementair 3de reed) en voor de rest is er niemand mij eerder gepasseerd. Dus 3 + 2 + 1 = 6 niet?
Neem die 2 "plaatselijke" er nog bij, waar ik héél sterk aan twijfel kom ik nog op plaats 8 hé? Ja tarara,.....20ste.
Zelfs aan de meet stond er ene vlak voor me het uit aan het leggen in z'n beste Frans-Engels dat hij niet moest geklasseerd worden omdat hij de 40km route had gevolgd.........passé svp, oui, oui, en ze ramde lustig verder op hare PC.

Dan hoeft het voor mij niet hoor, als wedstrijd. Organiseer dit dan gewoon als prachtige TT, Marathon en ik kom daar graag naar terug want het is daar prachtig biken in die streek en de verplaatsing is zeker de moeite.
Maar niet op deze manier als wedstrijd.
Ik wil hier ook wel stellen dat een heel deel van die "foutrijders" in Dohan en andere mogelijke plaatsen gewoon verkeerd zijn gereden hé, want zoveel valsspelers lijkt me heel raar en ik wil niemand beschuldigen of over één en dezelfde kam scheren.
Pas op ik heb me geamuseerd zelle, maar het had een beetje een zuur na smaakske.
't was dus plezant en amusant..............voor 18 euro.
Blackadder
Mountainbiker

raid

Post by Blackadder »

Ik heb net hetzelfde gevoel. Ik heb enkele rijders zeker 2 keer voorbij gestoken en had aan de streep 70.5km gedaan.

Met een tijd van 3uur 18min zou ik nog niet in de top 30 eindigen. Raar, 't zal de laatste keer Bouillon geweest zijn voor mij.
Last edited by Blackadder on Mon 11 Sep 2006 17:03, edited 1 time in total.
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

ikke ook geweest: om 7u00 gestart voor de 160 km, wel met een bang hartje...wa gaat da geven :drunk: .
Eerste 100den meters gingen tegen 35 en meer #-o . Dan parcours van de 70 op: vlot bollend...enkele iet of wa steile (af en toe eens te voet), maar razende afdalingen. Na net geen 4 uur zit deze ronde erop en kan het echte werk beginnen: de 90 km. Na ganse tijd in een zelfde groepje rondhangen: den ene al wa rapper naar boven...dan andere al wa rapper naar beneden. T'vlotte goed en een tijd van rond de 11 uur hing in de lucht. En we zijn dan maar goe beginnen doorgeven...dosering opgeven en knallen (alléé...versneld kruipen naar boven :lol: ). 130 km, geen 9 uur onderweg. Laatste 15 km: vleugels...zelfs de laatste mensenkl*terige klim nog vlot opgereden en dan knal de tent in: 9u55: ontlading van jewelste natuurlijk. na de mislukte grc ... dit, doet deugd, zenne.

aan de aankomst..iegienie tegen gekomen.

voor de start grc-matke PeterIV.
willy
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

de 110gedaan en heb een beetje zelfde gevoel als C-Man, al ben ik vrij zeker dat van de 7 die voor me zijn er maximum één, heel misschien twee, binnendoor gereden zijn. Maar onderweg toch een paar keer voorbij gestoken geweest door mensen die vreselijk fris aan het rijden waren, en die ik dan een kilometer of dertig verder gewoon terug opraapte. tja.

Naar het schijnt heeft zowat de volledige 90 de asfaltbaan direct richting Corbion gepakt, ipv de mooie lusjes erbij te nemen. En ik begrijp dat dus niet he, want we biken toch in de eerste plaats om te BIKEUEUEUEUE ???

Het is en blijft een fantastmatisch parkoers, schitterende omgeving en natuur, vol speedthrills en steile hellingen, gezellige après, superfijne dag.

De wedstrijd vind ik altijd heel leuk, want er is een massastart en meestal kan ik een tijdje mee met de eersten. Maar dat gebrek aan controle he. grrrr.... Het kost uiteraard een fortuin, die chip kontroles (blijkbaar zo'n 5000 euro als je het wat deftig wil doen), maar toch, op deze manier is het toch een beetje jammer. Vroeger was bouillon een echt mega-evenement, maar aan de aantallen van de reeksen te zien, zijn ze toch wat pluimen aan het verliezen.
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

Ik heb de 70km gereden en mijn teller heeft er 69,94 km aan.
Ik heb genoten van deze rit in een mooie omgeving met prachtig weer.
Al vond ik het in het begin wel jammer dat ik af en toe van de fiets moest omdat voorgangers reeds aan het wandelen waren. Maar ja, dat heb je als je meer dan 700 man over een singletrack stuurt en wellicht ging ik iets verder toch moeten afstappen.

- De bepijling kon inderdaad soms beter. Zo was er na de tweede bevoorrading een afdaling in het bos waar je plots een haarspeldbocht naar links moest nemen. Gelukkig dat er toen iemand voor mij dat bord had gezien, want anders was ik zeker voorbijgebold.

- De aankomstzone vond ik ook chaotisch. Ik had die ingang voor het podium niet meteen gezien. Dat bordje 'arrivee' had iets groter mogen zijn of een extra pijl voordien zou geen overbodige luxe zijn.

- De toiletten waren inderdaad vies. Gelukkig kon je het WC-papier nog uit zijn verpakking nemen.

+ Anderszijds vond ik het wel positief dat er een speciale parking was. Ik ben rond 8u toegekomen en toen was er nog ruim plaats. Of er uiteindelijk voldoende plaats was weet ik niet. Dit is een punt waar Houffalize zich nog kan verbeteren.

+ De startzone vond ik ook heel leuk ingericht en duidelijk. Zeuren kan je wel doen. Maar ik denk dat men rekent op de goodwill van de iedere biker.

+ Douches waren best wel ok

Na afloop wel nog mijn voet verzwikt in de goot vlak bij de afspuitplaats. Maar de pijn valt voorlopig wel mee.

Op de website van GRG zou ook nog wat extra informatie mogen staan. Het betalingssysteem is niet zo duidelijk. Ik dacht trouwens dat we geld gingen terugkrijgen voor ons stuurnummer. Kan ik nu moeilijk verifieren.

@C-man: Ik heb geen weet van een lus waarbij je tweemaal aan de bevoorrading in Dohan kwam. Na de 3de bevoorrading ging het voor mij meteen door het wed (Allez, ik heb het brugje genomen).
rocky
Mountainbiker

Post by rocky »

Gisteren 130km gereden voor de 1ste keer.Wel het ging vlotter dan verwacht.IK vind dat zeer goed om de 20km een bevoorrading.Als er te weinig zijn is het ook wat.Ik vond het parcour zeer goed hier en daar goede kuitbijters bij .Spijtig dat ik soms moest stoppen ,heb veel opstopping gehad,daar heb ik veel tijd verloren.Ja sommige stukken moest je wel eens tevoet omhoog.De andere ook hé.En de technishe afdalingen vond ik ook goed,daar haalde ik toch grote snelheden.Alé twas zeer tof =D> =D> =D> De aankomst was wat te druk ik kon niet goed door.Ik kom vlgd jaar terug maar tzal voor de 160km zijn .
Wanneer weet ik de uitslagen en wanneer kan ik de foto's zien???????????
Dit is terug te vinden op de website zeker hé??
=D>
Post Reply