Durbuy & La Roche

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Tim.
Mountainbiker

Durbuy & La Roche

Post by Tim. »

Hallo,

Veel gesproken over dit onderwerp, en ik heb met de zoekfunctie al het een en ander gevonden. Maar ik heb nog wat vragen.

- Hoe is de bewijzering op dit moment in Durbuy, ik lees in jullie archief dat die zeer slecht is, maar is dit anno 2006 beter?
- Heeft Durbuy veel singletracks en leuke paden, of zijn het voornamelijk saaie brede (asfalt) wegen. Uit sommige reacties blijkt dat mensen het parcours saai vonden.
- Is la Roche te doen voor onervaren klimmers. Mensen met weinige mtb ervaring maar een redelijk tot goede conditie?

De laatste vraag is belangrijk, omdat daar eigenlijk vanaf hangt waar we gaan rijden (groep met ervaren en minder ervaren bikers). Voor de parcours zou ik in La-Roche moeten zijn, dat weet ik, maar dat moet wel te doen zijn voor mensen met weinig klim en mtb ervaring.

Bij voorbaat dank

Groeten Tim
Tim.
Mountainbiker

Post by Tim. »

Niemand recent in een van de 2 plaatsen geweest?
MaC'Red
Mountainbiker

Re: Durbuy & La Roche

Post by MaC'Red »

Tim. wrote:Hallo,

Veel gesproken over dit onderwerp, en ik heb met de zoekfunctie al het een en ander gevonden. Maar ik heb nog wat vragen.

- Hoe is de bewijzering op dit moment in Durbuy, ik lees in jullie archief dat die zeer slecht is, maar is dit anno 2006 beter?
- Heeft Durbuy veel singletracks en leuke paden, of zijn het voornamelijk saaie brede (asfalt) wegen. Uit sommige reacties blijkt dat mensen het parcours saai vonden.
- Is la Roche te doen voor onervaren klimmers. Mensen met weinige mtb ervaring maar een redelijk tot goede conditie?

De laatste vraag is belangrijk, omdat daar eigenlijk vanaf hangt waar we gaan rijden (groep met ervaren en minder ervaren bikers). Voor de parcours zou ik in La-Roche moeten zijn, dat weet ik, maar dat moet wel te doen zijn voor mensen met weinig klim en mtb ervaring.

Bij voorbaat dank

Groeten Tim
wel ik kan u zeggen dat de bepijling redelijk goed is op de permanente routes van Durbuy en Barvaux, sinds de nieuwe routes er zijn is dit allemaal sterk aangepast, natuurlijk zijn er steeds van die dwaze mensen die soms eens een pijlke wegsteken of etc.

de routes rond La Roche zijn ook goed voorzien van pijlen, althans de laatste tijd toch, idem zoals regio Durbuy en in La Roche dan zijn de pijlen allemaal standaard gemaakt ( driehoek met twee bollekes onder ).

de routes in La Roche zijn soms niet te onderschatten maar als je alles op je eigen tempo gaat rijden kan je alles hoor, het gaat em er gewoon om bij alles te doseren.

Regio Durbuy heeft ook schone paden maar ik heb ze nog niet allemaal gereden hoor, enkel de n°5 ( ronde des megalithes ) en van Hotton alle vier maar de rode en groene kan ik u aanbevelen.
De rode route heeft wat meer asfalt maar dan meestal bij het klimmen, de groene is echt plezier ook en kan je onderweg combineren met 1 van de routes van Marche - en - Famenne.

Als je wat minder klim en mtb ervaring hebt dan is de regio Durbuy beter want de meeste klimmen zijn mss niet zo steil of lang als regio La Roche.

Gizmo 8)
Tim.
Mountainbiker

Post by Tim. »

@Gizmo

Dankje. Heeft Durbuy wel leuke singletracks? En zitten er een beetje leuke afdalingen in?

Er is overigens nog de mogelijkheid dat we in 2 groepjes delen, 1 la-roche, de ander durbuy. Maar die kans is niet zo groot.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

euh wanneer gaat ge naar ginder trouwens ??

ik vertrek waarschijnlijk morgenavond tot volgende week zondag voor de TT van Bomal, ik zit regio Biron
ik kan wel maar vanaf woensdag biken want ik ga de bike pas dinsdag kunnen halen bij Salden + wat verbouwingswerken.

Gizmo 8)
Tim.
Mountainbiker

Post by Tim. »

Eind deze maand.

Heb je misschien een antwoord op mn laatste vraag?

Dankje. Heeft Durbuy wel leuke singletracks? En zitten er een beetje leuke afdalingen in? (en wat zijn eventueel de leukste route's om in durbuy te doen)

Groeten Tim
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

natuurlijk heeft regio Durbuy ook leuke singletracks maar meestal zijn de mooiste niet opgenomen in de permanente route.

de allerlaatse serieuze afdaling bij de groene route van Hotton is een zeer tricky afdaling over rotsen en halfweg de rit zijn er nog enkele andere leuke singletracks.

Op de rode lus van Hotton ook zijn er ook enkele leuke singletracks waarvan enkele in de klim en afdaling.

bij route n°5 van barvaux ( ronde der megalithes ) kan je de laatste afdaling naar Barvaux terug vervangen door een veeeel betere en technischer afdaling.
je passeert eerst "domaine de hotemme " en dan ga je licht berg op, eens boven zou je moeten linksaf draaien maar ga hier rechtdoor,de baan volgen en aan de volgende draai ga je dan links, het is een smal wegje naast een draad en verder ga je dan het bos in en kom je terug uit op de eigenlijke route.

In de route Bois de Grandhan is er nog een leuke singletrack afdaling en de route Bois de Vinee zijn er ook talrijke singletracks te vinden en ga je ook veel het bos in.
Natuurlijk gaan veel van deze paden ook over wandelpaden dus wees hofflijk en laat elkaar door.

op deze links ( http://gizmoken.fotopic.net/c342637.html ) staan enkele kaartjes die je aan het bureau de toerisme in barvaux kan aankopen, of de keuze van een grote kaart.

ik hoop dat deze tips voldoen

Gizmo 8)
Tim.
Mountainbiker

Post by Tim. »

Harstikke bedankt!

We gaan denk niet af van het vaste parcours, we gaan maar 1 middag ( :( ). Nog een vraag, en dan val ik je niet meer lastig :wink: .Als we de route van durbuy nemen, welke nummer/route zou jij dan rijden? (eigenlijk is de vraag welke is het leukste in durbuy)
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Tim. wrote:Harstikke bedankt!

We gaan denk niet af van het vaste parcours, we gaan maar 1 middag ( :( ). Nog een vraag, en dan val ik je niet meer lastig :wink: .Als we de route van durbuy nemen, welke nummer/route zou jij dan rijden? (eigenlijk is de vraag welke is het leukste in durbuy)
de leukste of de zwaarste ??
ik zou zeggen dan de groene van Hotton met +- 30 km ( vertrekt aan de brug van de ourthe ), of de n°4 = Crêtes de l'Ourthe met zijn +- 35 km.

Ik heb ze zelf nog niet gereden maar mss wel volgende week dan eens om te testen.
ander kan je ook het roadbook van Weris of Hotton es rijden.
weris ==>> http://www.bikers.be/uploads/fileGaller ... 100_nl.pdf

Hotton ==>> staat echter niet op de site maar je kan ze een mailtje sturen ervoor.

Gizmo 8)
Tim.
Mountainbiker

Post by Tim. »

Hartelijk dank!
Post Reply