Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

it's me ! wrote:Gisteren Blauw-Rood-groen proberen te rijden, inderdaad; PROBEREN :evil:
De bike goden :-D waren mij precies niet goed gezind.. Halverwege de lange zanderige klim ( aan t kasteel, blauw ) krijg ik 2 dames te paard in mijn vizier. Ik stap eerbiedig af en zet mezelf en fiets zo hoog mogelijk an de kant. Al een flink stuk in mijn richting gekomen beseft het 1e paard dat ik daar sta en slaat bijna op hol!!! #-o Waarop de dame mij dringend verzoekt om op mijn sporen terug te keren, zodat zij mij aan het begin van het pad kunnen passeren. Dit alles in het frans natuurlijk, want waarom nedelands spreken in vl-brabant [-X [-X En mij dan al boos kijkend passeren zonder dank voor het TE VOET terugkeren!! Alsof ik geen recht had om op dat pad te fietsen :evil: :evil:
In bierbeek aangekomen op rood, begint mijn linker schoen te draaien op de pedaal. Geraak bijna niet meer uitgeklikt, waarop blijkt dat 1 vijs van het spd-plaatje al weg was en de andere los. :cry: Daarna maar verder over de weg naar de auto gereden. Les geleerd nu, plaatjes regematig controleren.
[-X Ik ben heel slecht in aardrijkskunde maar volgens mij ligt het vlakke stuk weg dat uitgeeft naar de torekens en ook de daaropvolgende zanderige klim naar omhoog in Waals-Brabant.
Allors copain, pour demander de recullez, toi et vottre bicyclette, theoriquement ces deux madammekes ne sont pas oubligé de parlér le flamand. 8-[ :lol:
Effe terug ernstig nu, die zandklim staat op de infopanelen aangegeven als ruiterweg maar er loopt daar uiteraard ook een stuk van de blauwe bloso route. Het is wel zoals je zegt spijtig, weeral te moeten vaststellen dat de hoffelijkheid van verschillende soorten van recreanten die mekaars weg kruisen, er niet op vooruit gaat #-o
Je hebt gelijk door te stellen dat dat stuk weg er ook voor jou is en dat je dus evenveel recht hebt om daar te rijden. Maar langs de andere kant, stel je eens effe in hun plaats ... een fiets stopt en start wanneer jij het wil maar een paard is toch iets moeilijker om mee te rijden :-? Ik denk gewoon dat jij nu juist twee arrogante trienen tegengekomen bent .... pech :wink:
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

[-X Ik ben heel slecht in aardrijkskunde maar volgens mij ligt het vlakke stuk weg dat uitgeeft naar de torekens en ook de daaropvolgende zanderige klim naar omhoog in Waals-Brabant.
Allors copain, pour demander de recullez, toi et vottre bicyclette, theoriquement ces deux madammekes ne sont pas oubligé de parlér le flamand. 8-[ :lol:
Effe terug ernstig nu, die zandklim staat op de infopanelen aangegeven als ruiterweg maar er loopt daar uiteraard ook een stuk van de blauwe bloso route. Het is wel zoals je zegt spijtig, weeral te moeten vaststellen dat de hoffelijkheid van verschillende soorten van recreanten die mekaars weg kruisen, er niet op vooruit gaat #-o
Je hebt gelijk door te stellen dat dat stuk weg er ook voor jou is en dat je dus evenveel recht hebt om daar te rijden. Maar langs de andere kant, stel je eens effe in hun plaats ... een fiets stopt en start wanneer jij het wil maar een paard is toch iets moeilijker om mee te rijden :-? Ik denk gewoon dat jij nu juist twee arrogante trienen tegengekomen bent .... pech :wink:[/quote]
Het ligt in of zeer dicht bij Nethen denk ik... Ben het er mee eens dat dit de juiste oplossing was hoor. Heb mij dan ook zonder meer omgedraaid maar waarom moet dat gepaard :lol: gaan met zo een pretentie?
Het is toch zoveel simpeler om gewoon eens te glimlachen en te zeggen;
Merci beau garcon, et en plus votre vèlo est magnifique. :-D :lol: :bounce:
Maar ja, no problem hoor.. Was gewoon een beetje pissed :wink: [/u]
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Schijfrem wrote: Maar langs de andere kant, stel je eens effe in hun plaats ... een fiets stopt en start wanneer jij het wil maar een paard is toch iets moeilijker om mee te rijden
Op een lange zanderige klim start mijn fiets toch niet altijd wanneer ik dat wil hoor :wink: .
Genius
Mountainbiker

Post by Genius »

it's me ! wrote:De bike goden :-D waren mij precies niet goed gezind.. Halverwege de lange zanderige klim ( aan t kasteel, blauw ) krijg ik 2 dames te paard in mijn vizier. Ik stap eerbiedig af en zet mezelf en fiets zo hoog mogelijk an de kant. Al een flink stuk in mijn richting gekomen beseft het 1e paard dat ik daar sta en slaat bijna op hol!!! #-o Waarop de dame mij dringend verzoekt om op mijn sporen terug te keren, zodat zij mij aan het begin van het pad kunnen passeren. Dit alles in het frans natuurlijk, want waarom nedelands spreken in vl-brabant [-X [-X En mij dan al boos kijkend passeren zonder dank voor het TE VOET terugkeren!!
Ik kom in Meerdaal ook vrij vaak 2 (vrij jonge :lol: :P ) dames tegen, maar die zijn altijd heel vriendelijk tegen mij. Ik weet natuurlijk niet of het dezelfde zijn als diegene die jij bent tegen gekomen. Maar als ik ze tegen kom ga ik gewoon wat in de kant rijden en een beetje minder snel rijden. Ik ben er ook al 1 maal is even mee meegereden en een kort klapke mee gedaan (dat was wel in het nederlands, dus het zullen wrs niet dezelfde zijn). Maar ik was er toen wel van verbaasd hoe rustig die paarden waren, want ik reed naar iets meer dan een meter van af en die paarden gaven geen kick (in tegenstelling tot vele andere paarden die je in Meerdaal soms tegen komt)... Maar veel hangt gewoon af van de mensen die je tegen komt, sommige zijn vriendelijk en zeggen goeiendag, maar andere zien u liever zo snel mogelijk verdwijnen...
Als je die 2de soort tegenkomt, gewoon doorijden. :wink:
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

ik rij normaal morgenmiddag mijn gestylde Bloso route -- afhankelijk van de binkes & goesting ....

iemand interesse in een rustig middagtripje ?

vertrek sporthal Heverlee , hopelijk voor zo'n 50 km ( meestal rij ik maar wat rond , op zoek naar nieuwe toffe weggetjes )
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

it's me ! wrote:Gisteren Blauw-Rood-groen proberen te rijden, inderdaad; PROBEREN :evil:
De bike goden :-D waren mij precies niet goed gezind.. Halverwege de lange zanderige klim ( aan t kasteel, blauw ) krijg ik 2 dames te paard in mijn vizier. Ik stap eerbiedig af en zet mezelf en fiets zo hoog mogelijk an de kant. Al een flink stuk in mijn richting gekomen beseft het 1e paard dat ik daar sta en slaat bijna op hol!!! #-o Waarop de dame mij dringend verzoekt om op mijn sporen terug te keren, zodat zij mij aan het begin van het pad kunnen passeren. Dit alles in het frans natuurlijk, want waarom nedelands spreken in vl-brabant [-X [-X En mij dan al boos kijkend passeren zonder dank voor het TE VOET terugkeren!! Alsof ik geen recht had om op dat pad te fietsen :evil: :evil:
In bierbeek aangekomen op rood, begint mijn linker schoen te draaien op de pedaal. Geraak bijna niet meer uitgeklikt, waarop blijkt dat 1 vijs van het spd-plaatje al weg was en de andere los. :cry: Daarna maar verder over de weg naar de auto gereden. Les geleerd nu, plaatjes regematig controleren.
die klim ligt op grondgebied Nethen in Waals Brabant - maar dit terzijde :roll:
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ik heb eens een mailtje gestuurd naar de sportdienst (schepen van sport in CC) van Oud-Heverlee over het nog steeds mankerende cruciale pijltje op de rode route..
Op de folder van BLOSO staat trouwens vermeldt dat eventuele problemen met de route gemeldt moeten worden aan de Houtvesterij in Leuven :drunk:
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

A d r i wrote:Ik heb eens een mailtje gestuurd naar de sportdienst (schepen van sport in CC) van Oud-Heverlee over het nog steeds mankerende cruciale pijltje op de rode route..
Op de folder van BLOSO staat trouwens vermeldt dat eventuele problemen met de route gemeldt moeten worden aan de Houtvesterij in Leuven :drunk:
Den eerste die er in slaagt om de juiste diensten wakker te schudden en dat :evil: paalke er terug te laten plaatsen nen bak bier!? :drunk: :-)
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Bier interesseert me niet. Nen bak melk? :roll:
Genius
Mountainbiker

Post by Genius »

Als we nu gewoon eens met een man of twee den bos intrekken en zelf alles terug in orde zetten. Dat is de enige manier dat alles weer in orde geraakt, op de bevoegde instanties (schoon taalgebruik hé :lol:) moeten we hiervoor blijkbaar niet rekenen.
Ik wil gerust wel eens een namiddagske ofzo met iemand gaan en alles weer een beetje in orde maken.
Dus als iemand goesting en tijd heeft, laat dan maar iets weten...
Post Reply