10/09/2006 grand raid godefroy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
rockrider
Mountainbiker

een beetje uitleg

Post by rockrider »

hey iedereen

ok, de inschrijving komt gauw in orde. Dus ik ben content, er wordt blijkbaar aan gewerkt.
Wat ik nog eventjes wil vragen: ik ben reeds heel wat marathons gewoon ( theux, hautes fagnes, malmedy, cristalp), maar wil toch eventejs vragen wat ik kan verwachten?Is dit een mooi parcours, gelijklopend, stijl, enz. Ikzelf rijdt de 130 km.
Alvast bedankt

steven
Pathos
Mountainbiker

Post by Pathos »

Weet iemand hoeveel hoogtemeter de 90km heeft ?
Heb hier en op de site van de Raid niet onmiddelijk iets gevonden .
zork
Mountainbiker

Post by zork »

vorig jaar hebben wij op de 90 km ongeveer 2600hm gemeten. Normaal zou het 2100hm zijn denk ik.
We hebben het afgepijlde parcours afgelegd op een andere datum dan de raid en een paar keer foutgereden.
Sinds vorig jaar gaat de raid in de tegenovergestelde richting.
Het is constant klimmen en dalen, de semois volgend. Niks van asfalt, enkel rots en mud. success ermee.
Ik zoek nog een startbewijs, als er iemand nog een heeft, laat maar weten via pb ofzo.
fouby
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper FSR 29 650B , Scott Scale PRO 29

Post by fouby »

Kan ik ergens een startlijst vinden , heb zaterdag het inschrijvingsgeld gestort en heb nog geen bericht terug gehad
sintesibrother
Mountainbiker

Post by sintesibrother »

Zou ik durven starten met mijn semislick de geax mezcal of beter met mijn a/t's van michelin!
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

om op heel wat vragen een iet of gebundeld antwoord te geven:
1/ nie wakker liggen van betaling ja / of nee, gewoon bewijs van overschrijving meenemen [-o< .
2/ banden: als der iet of wa noppen op staan moet het wel lukken...t'zal er redelijk droog bijliggen op enkele typisch natte stroken na....veel bosgrond, en rotsachtige ondergrond.
3/ golven doet het parcours nie echt...eerder een opeenvolging van korte steile knikken (hoewel er ook wa langere tussen zitten).
4/ de 90 km is de zwaarste lus...de 70 van uitzicht en omgeving de mooiste
5/ de 130 is de 40 (vlot bollend) + 90 (een iet of wa minder vlot bollend), vorig jaar was men gemiddelde na de 40 km een 21 /u na de 130 een 15 en een klets :oops:
6/ hoogtemeters: de 70 rond de 1400, de 90 rond 2.200, de 40 een 500

succes in ieder geval en tot onderweg...hoewel ik waarschijnlijk als 1 der laatste de tent zal inknallen :wink:
jo
Mountainbiker

Post by jo »

130km 2700hm ,
160km 3600hm da val eigelijk mee als ge da vergelijk met andere marathon's die ik al gedaan heb , tis eigelijk den afstand en de korte klimmekes dat het zwaar maakt .
Vedette
Mountainbiker

Post by Vedette »

Doe zondag de 90 en heb nu voor en achter NN 2.1 steken. Goeie grip maar ik ben een beetje bang van de rolweerstand. Ik ben een niet al te technisch rijder die van comfort houd.
Iemand suggesties voor andere banden?
dixties
Mountainbiker

Post by dixties »

Heb juist beslist om met mijn schwablle R.R. bandjes de 90km te doen,wel leg ik er een antileklint in om niet teveel plat te rijden.
Momenteel rijd ik met de maxxis wet scream maar daar ga ik de 90km niet mee halen vrees ik.
Vedette
Mountainbiker

Post by Vedette »

Op de site van Schwalbe stellen ze voor om NN vooraan te leggen en een RR achter. NN om meer grip en baanvastheid en RR voor de rolweerstand.
Zijn er op de 90 veel steile klimmekes of eerder lange minder steile zoals op de 70?
Post Reply