trainen op meer snelheid

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

Bwa, die hoeveelheid werkt valt nog goe mee ze. Allee, vorig jaar toch ;)

Ma idd, een goei planning en dan geraken we der wel uit.

Thnx 4 the info!

Grtz
WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

Nu ben ik vandaag het nieuwe parkoer van GP Roelpaulissen gaan doen, 3 rondjes zonder probleem, dus ik kan met de funrace meedoen.

Ik heb gemerkt dat de 5 ritten in de ardennen zekers zijn bijdragen hebben gedaan en zeker de Houffamarathon.

Maar ik zie dan andere renners met geschoren benen die inderdaad met meer soeplessen naar boven rijden en vlotjes voorbij gaan.

Ofwel moet ik mij gaan scheren ofwel soepeler ronddraaien, daar ik denk dat de basis er wel is.

We zullen er deze winter maar eens tegen 120t/min gaan trappen langs het kanaal.
WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

Over dat plannen, dat doe ik al 6jaar maar als architect hebt ge dat niet altijd in de hand, t'is geen winkelke hé.
meatball
Mountainbiker

Post by meatball »

trainen op snelheid doe je op de baan 8) zeer saai maar wel de enige manier #-o
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

ik heb mij van in begin gewoon gemaakt altijd 90-110 omw te trappen (met cadansmeter en heb basisconditie opgebouwt op spinningfiets, dus duurtrainingen) geeft me enorm voordeel op beklimmingen en ben gene lichte (84kilo bij 1.94m) en er kunnen er veel achterkomen...

alles tussen 90-110omw is krachtbesparend (je ziet da took bij peletonrijders, die rijden allemaal rond de 100omx)

onder de 90 ga je krachten gebruiken...

50-65 is weerstand, goede frequentie voor weerstandtrainingen maar int veld een dooddoener.

die mannen da hun eigen moeten rechtzetten omdat ze te zwaar trappe die kom ik ne km of 2verder meestal trug tegen...

het is wel zo int begin had ik na nen tt meestal een gemiddelde cadans van 85 die is inmiddels al gedaald naar gemiddeld 70, dat komt omdat je int begin moeite hebt mee de afstand en dus krachtbesparend gaat fietsen, op souplesse of dus (100omw ong) nu al wa meer fysiek en sneller gaan, wat resulteerd in harder stoempen vandaar dat cadans daalt en ik meer kan 'gaan'.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

ik heb deze week ook een ritje of 2 gedaan in de ardennen op souplesse en heb er vandaag toch al wat vrachten van opgeraapt tijdens de TT van Bomal.

dat smaakt naar meer zeg ik.

Gizmo 8)
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Dus als ik het hier allemaal goed lees zou ik meer resultaat moeten hebben van mijn trainingen als ik bv op hartslag 130 en 100 omwentelingen per minuut rijdt dan hartslag 130 en bv 75 omwentelingen per minuut rijdt ? (aerobe zone ligt voor mij tss de 130 en 140).

Heb deze week zo enkele ritten gedaan maar is wel wennen moet ik zeggen.
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

da is te zien...

als ge lage pedaalsnelheid aan houd en toch relatief doortrapt ga je weerstand trainen...maar aan hartslag 130 ga je zo goed of niet trappen da heeft dus ook geen nut.

souplesse is zoals je zegt...lage harstlag en toch rond de 100omwentelingen maar dat pas je meer toe voor duurtrainingen of voor hersteltrainingen (hersteltrainingen gaan 100omw aan lage hartslag maar niet langer dan een uur omdat je anders in vetverbranding gaat)
lagniau
Mountainbiker

Post by lagniau »

lol jullie zijn precies wel allemaal stukke beter :p ik op de weg meestal gemiddelde van 25 als ik al betje door fiets ... :D op ongeveer 40km is dat :D mja gemoet er wel bij rekene da ik 14 jaar ben :)
en ik denk toch dat er mtb'ers zijn die mij niet kunnen volgen "denk ik hè"
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

heb ooit met de mtb 32 gemiddelt gereden op de weg :p is nog maar een keer gebeurt ze met 1.9 banden ask slicks steek ligt da rond de 34-35gemiddelt
Post Reply