wat is het verschil tussen de 2 bovengenoemde wielen?
en wat is het verschil tussen XM en XC reeks?
ga mss een ander setje kopen, heb nu de XM117, dan kan ik daar mijn slicks op laten liggen, maar weet niet hetwelke, XC 717 hoor ik hier wel regelmatig vallen.
grtz
XM 117 <-> XC 717
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Ik zie de XM 117 ook niet staan op hun website.it's me ! wrote:Goede vraag! Ben hier ook al een topic over begonnen..
Rij zelf ook met de xm 117 maar kan nergens info vinden over deze velg.
XM staat voor Cross Mountain, XC staat voor Cross Country. De XM reeks kan wat meer verdragen, maar is ook zwaarder. De XC717 is eerder een velg om slicks op te leggen, denk ik.
- looneycooney
- Mountainbiker
Post by looneycooney »
Ik heb de mavic xc717 met dtswiss comp spaken en pro lock nippels .
XT-naven en een lx-cassette ..bolt perfect , in houffa hebben ze zich best bewezen , heel content van!
Mvg
XT-naven en een lx-cassette ..bolt perfect , in houffa hebben ze zich best bewezen , heel content van!
Mvg
Goed, hier volgt de complete uitleg over de benamingen van mavic-velgen:
de letters staan voor het segment
XC: cross country
XM: cross mountain (ruiger gebruik)
EX: extreme
...(misschien zijn er nog codes maar die ken ik niet)
Het eerste cijfer geeft een indicatie van de positie van de velg in de hiërarchie binnen dat segment:
8: is de uitzondering, is gereserveerd voor UST-velgen
7: topmodel
3: middenklasse
1: instap
De laatste twee cijfers zijn gewoon de breedte van de velg in millimeters.
de letters staan voor het segment
XC: cross country
XM: cross mountain (ruiger gebruik)
EX: extreme
...(misschien zijn er nog codes maar die ken ik niet)
Het eerste cijfer geeft een indicatie van de positie van de velg in de hiërarchie binnen dat segment:
8: is de uitzondering, is gereserveerd voor UST-velgen
7: topmodel
3: middenklasse
1: instap
De laatste twee cijfers zijn gewoon de breedte van de velg in millimeters.
- looneycooney
- Mountainbiker
Post by looneycooney »
yupyup toch wel, maar kan ze wel enkel vergelijken met de originele velgen van mijn scott en die had tevens ook deore discnaven ..nu heb ik enkel voor velgremmen ..Headshot wrote:is er veel gewichtsverschil?looneycooney wrote:Ik heb de mavic xc717 met dtswiss comp spaken en pro lock nippels .
XT-naven en een lx-cassette ..bolt perfect , in houffa hebben ze zich best bewezen , heel content van!![]()
Mvg
Het heeft de fiets wel degelijk voelbaar een stuk lichter gemaakt en ik vind zelfs beter bestuurbaar , vooral bij snelle bochtafwisselingen ..vermoedelijk ook door veel lichter gewicht achteraan . Echt heel content van, ik hoop dat ik nog lang met dit setje kan rondbollen
Mvg