02.09-Ichtegem (W.Vl.) Vl. Leeuwentocht -Prov. Kampioenschap
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- sintesibrother
- Mountainbiker
Post by sintesibrother »
wij hebben met drie chrono rijders achter elkaar gestart en tegen dat we elkaar hadden ingehaald was er toch al zo'n goeie 15 kilometer afgelegd! Daarna trokken we natuurlijk ook wel afzonderlijk kop maar dan terug de laaste 10 kilometer het tempo wat opvoeren om de twee andere er proberen af te krijgen! dus wij hebben maar zo'n goeie 20 kilometer samengewerkt en het was toch steeds de twee zelfde die op kop reden!
Het was zoals hier al eens vermeld niet echt een parcour voor een chrono omdat het niet selectief genoeg was! Het was gewoon diegenen die de meeste manetjes meehad die als haas speelden won de chrono of als je een goed wegcoureur bent!
Heb hier meer afgezien dan op de chrono in dikkebus want in dikkebus kon je niet echt toekomen met een gemiddelde van 28.5km/h wat in ichtegem wel zo was!
Ze hebben hun best gedaan om het zo aangenaam mogelijk te maken maar het is gewoon spijtig dat die streek niet echt veel offraod kent!
Het was zoals hier al eens vermeld niet echt een parcour voor een chrono omdat het niet selectief genoeg was! Het was gewoon diegenen die de meeste manetjes meehad die als haas speelden won de chrono of als je een goed wegcoureur bent!
Heb hier meer afgezien dan op de chrono in dikkebus want in dikkebus kon je niet echt toekomen met een gemiddelde van 28.5km/h wat in ichtegem wel zo was!
Ze hebben hun best gedaan om het zo aangenaam mogelijk te maken maar het is gewoon spijtig dat die streek niet echt veel offraod kent!
- The Raceface
- Mountainbiker
Post by The Raceface »
Begrijp mij niet verkeerd Sintisibrother, je hebt er die in groep rijden omdat ze elkaar tegen komen en dan is het wat normaal dat je gaat samenwerken, hiermee heb ik geen enkel probleem. Maar als ze bewust naar elkaar wachten en sommigen zelfs nog in de starttent, dat is toch wat overdreven.
- 2 fast 2 follow
- Mountainbiker
Post by 2 fast 2 follow »
I.v.m het Hazenwerk : Dit moet je voor jezelf uitmaken, ik heb mijn eerste chrono gereden en ALLEEN, tijd 1u55min nu weet ik ten minste hoe het met mijn EIGEN conditie gesteld. Wat de anderen doen daar trek ik me niets van aan.
Thats mine opinion
Greetz
Thats mine opinion
Greetz
- focus_wrc
- Mountainbiker
- Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude
ik begin er lanzamerhand genoeg van te krijgen, waarom kost een chrono zoveel meer? 8€, wat heb ik gekost : 4 snelspannertjes, gebruik 1 minuut van pc voor inschrijving, gebruik van nummerplaat, gebruik van parcours (van TT) en da wast zeker.
Op sommige chrono's is er een aparte bevoorrading voor de chrono rijders (wanneer ze een hopeloze poging ondernemen om een snelspannertje vast te maken), maar deze waren subtiel weggestoken in een garage, geen tijd dus voor. Op het eind, totaal leeggereden, het laatste waar ik toch goesting in heb is een boterham
alles is dan op dat moment vloeibaar in mij
En voor zo'n zakje moest ik een roze kaartje hebben zeker? Leuk dat ik dat gekregen heb
oja, dit was mijn laatste chrono, kheb er genoeg van
Op sommige chrono's is er een aparte bevoorrading voor de chrono rijders (wanneer ze een hopeloze poging ondernemen om een snelspannertje vast te maken), maar deze waren subtiel weggestoken in een garage, geen tijd dus voor. Op het eind, totaal leeggereden, het laatste waar ik toch goesting in heb is een boterham
En voor zo'n zakje moest ik een roze kaartje hebben zeker? Leuk dat ik dat gekregen heb
oja, dit was mijn laatste chrono, kheb er genoeg van
- thomatchef
- Mountainbiker
Post by thomatchef »
Zo zou iedereen nu moeten redeneren vind ik. Ik heb er ook de buik van vol dat onze porteuille die van de bond moet vullen. Maar waar moeten we dan nog starten?? Op iedere wedstrijd is het hetzelfde liedje. Misschien is het eens tijd om een TOTAAL VLAAMSE boycot van alle wedstrijden van de bond om zo onze ongenoegens duidelijk te maken. Dit forum kan hierin een handig instrument zijn. Het zal jammer zijn voor de organisator van die specifieke wedstrijd, maar het sneller de bond zijn kar zal draaien hoe minder organisaties het slachtoffer zullen worden.oja, dit was mijn laatste chrono, kheb er genoeg van
Neem nu bv die VISAchrono challenge. Je zou denken dat VISA het gebeuren sponsort. Waarom moeten wij dan nog steeds dit hoge inschrijvingsgeld betalen?? Had het nog elektronische registratie geweest dan kon ik het nog begrijpen.
PS: die weggemoffelde bevoorradingen stelden trouwens niet veel voor in Ichtegem. Ik wou op de laatste nog iets te drinken nemen, maar er stond enkel water en een in vier stukken gesneden sinaasappel.
-
Speedbuster001
- Mountainbiker
Post by Speedbuster001 »
Visa betaalde gisteren de kosten van het eindklassement, ik weet niet of ze de dagprijzen betaalden. Gisteren wel op kosten van den bond een receptie gekregen ( nog behoorlijk cullinair, met van die bordjes , eentje met vol - au - vent, nog eentje met spaghetti, noedels en dan ging ik nr uis). Ook gratis drank enzo. Denk dat ik daar alleen al voor 8 euro heb gegeten en gedronken
. En op kosten van den bond smaakt da nog dubbel
. Volgend jaar zal ik er wel minder naar toe gaan omdat ik dan niet meer in de categorie tot min 18 jaar behoor en doordat er daar niet zoveel concurentie was 
-
BikingBrecht
- Mountainbiker
Post by BikingBrecht »
Ik had gisteren een off-day. Heb er dan ook meer dan 2u overgedaan met als gevolg dat ik achteraan in de uitslag sta.
Dat het parcours niet echt "mountain"-bike ging, wist ik min of meer op voorhand. Anderzijds had ik wel meer modder verwacht. Maar blijkbaar had het dus niet echt veel geregend in Ichtegem. Gevolg: een supersnelle oploop.
Het grootste minpunt aan deze organisatie vond ik startplaats. Wanneer je weet dat ze in Ichtegem een rustig gelegen sporthal met parkeerterrein hebben, dan is de startlokatie voor een chrono langs zo'n superdrukke Torhoutsebaan wel niet echt de beste keuze.
Tweede minpunt was inderdaad het feit dat geen apart bonnetje had voor je boterham en verrassingspakket. Zoiets zou toch gemakkelijk bij het inleveren van je stuurnummer kunnen. (Zo was het toch op de houffamarathon vorige week)
Derde minpunt vond ik de beperkte douches. Twee douches voor een toertocht is toch niet veel. Alhoewel dit is voor die lokaties wel een verbetering. Het jaar voordien was het wassen in wasbekkens.
In het algemeen ben ik tevreden over de visa challenge. Het was het eerste jaar dat ik meedeed. Deed voornamelijk mee voor de fun en om eens wat competitie mee te pikken. Ik vond de parcours best allemaal ok voor een mountainbike chrono. Al had ik misschien wel liever een chrono over de kronkelende brugse bospaden gehad dan in het bijna vlakke Ichtegem. Al kun je ze niet vergelijken met de parcours in de Ardennen. Maar een wedstrijd in eigen provincie is anders wel aangenaam. Het is het een of het ander.
Het inschrijvingsgeld van 8euro vind ik ten opzichte van de strandraces best wel meevallen. Maar anderszijds zou het wel aangenaam om ook daarvan wat meer return te krijgen. Zeker als je de moeite doet om alle ritten de rijden. Een aandenken (mag best een bus douchegel zijn) voor iedereen die alle ritten heeft uitgereden. Zou wel aangenaam geweest zijn Enkel prijzengeld voor de eerste tien in je reeks is wat weinig.
Dat het parcours niet echt "mountain"-bike ging, wist ik min of meer op voorhand. Anderzijds had ik wel meer modder verwacht. Maar blijkbaar had het dus niet echt veel geregend in Ichtegem. Gevolg: een supersnelle oploop.
Het grootste minpunt aan deze organisatie vond ik startplaats. Wanneer je weet dat ze in Ichtegem een rustig gelegen sporthal met parkeerterrein hebben, dan is de startlokatie voor een chrono langs zo'n superdrukke Torhoutsebaan wel niet echt de beste keuze.
Tweede minpunt was inderdaad het feit dat geen apart bonnetje had voor je boterham en verrassingspakket. Zoiets zou toch gemakkelijk bij het inleveren van je stuurnummer kunnen. (Zo was het toch op de houffamarathon vorige week)
Derde minpunt vond ik de beperkte douches. Twee douches voor een toertocht is toch niet veel. Alhoewel dit is voor die lokaties wel een verbetering. Het jaar voordien was het wassen in wasbekkens.
In het algemeen ben ik tevreden over de visa challenge. Het was het eerste jaar dat ik meedeed. Deed voornamelijk mee voor de fun en om eens wat competitie mee te pikken. Ik vond de parcours best allemaal ok voor een mountainbike chrono. Al had ik misschien wel liever een chrono over de kronkelende brugse bospaden gehad dan in het bijna vlakke Ichtegem. Al kun je ze niet vergelijken met de parcours in de Ardennen. Maar een wedstrijd in eigen provincie is anders wel aangenaam. Het is het een of het ander.
Het inschrijvingsgeld van 8euro vind ik ten opzichte van de strandraces best wel meevallen. Maar anderszijds zou het wel aangenaam om ook daarvan wat meer return te krijgen. Zeker als je de moeite doet om alle ritten de rijden. Een aandenken (mag best een bus douchegel zijn) voor iedereen die alle ritten heeft uitgereden. Zou wel aangenaam geweest zijn Enkel prijzengeld voor de eerste tien in je reeks is wat weinig.
-
zwiebertje
- Mountainbiker
Post by zwiebertje »
Prijzengeld voor de eerste 10?...Ja alleen in de categorie 18-35j.
De andere categorien hadden "slechts" 5 prijzekes!

Bij de juniores en de dames kan dat er nog door, daar er toch maar
een opkomst was van maximum 10 deelnemers!
Receptie voor de eind-classement-winnaars!!! Mooi meegenomen,
maar hadden de andere classementsrijders niet evenveel recht hierop
om eens op de kosten van "den bond "mee aan te schuiven???
De 2 douches waren inderdaad genen vetten,maar hier toch voldoende
want er was toch niet veel volk(er viel hier niets te beleven ook)!
Voor de uitslagen zal ik straks best kijken in de krant zeker
,zoals
gewoonlijk met veel "chance" verschijnt het wel eens deze maand?
En anders vinden we het wel terug in de volgende editie van cyclink....
binnen een maand of 2 "zoals gewoonlijk".
De andere categorien hadden "slechts" 5 prijzekes!
Bij de juniores en de dames kan dat er nog door, daar er toch maar
een opkomst was van maximum 10 deelnemers!
Receptie voor de eind-classement-winnaars!!! Mooi meegenomen,
maar hadden de andere classementsrijders niet evenveel recht hierop
om eens op de kosten van "den bond "mee aan te schuiven???
De 2 douches waren inderdaad genen vetten,maar hier toch voldoende
want er was toch niet veel volk(er viel hier niets te beleven ook)!
Voor de uitslagen zal ik straks best kijken in de krant zeker
gewoonlijk met veel "chance" verschijnt het wel eens deze maand?
En anders vinden we het wel terug in de volgende editie van cyclink....
binnen een maand of 2 "zoals gewoonlijk".
-
BikingBrecht
- Mountainbiker
Post by BikingBrecht »
Die receptie had men inderdaad wat beter mogen aankondigen. Ik heb het maar de dag zelf gezien op een flyer die ter plaatse lag.
Als men op de website vermeld "PRIJSUITREIKING VISA CHRONOCHALLENGE 2006 !! 2 september te Ichtegem omstreeks 15.30 uur " dan had men er voor hetzelfde geld PRIJSUITREIKING MET RECEPTIE VOOR ALLE DEELNEMERS kunnen van maken.
Maar ja, ik heb de indruk dat de mogelijkheden van het internet nog niet overal bekend zijn bij de bond. Men zou dit medium meer mogen gebruiken.
Als men op de website vermeld "PRIJSUITREIKING VISA CHRONOCHALLENGE 2006 !! 2 september te Ichtegem omstreeks 15.30 uur " dan had men er voor hetzelfde geld PRIJSUITREIKING MET RECEPTIE VOOR ALLE DEELNEMERS kunnen van maken.
Maar ja, ik heb de indruk dat de mogelijkheden van het internet nog niet overal bekend zijn bij de bond. Men zou dit medium meer mogen gebruiken.
-
Speedbuster001
- Mountainbiker
Post by Speedbuster001 »
Ik heb wel bij aankomst twee briefjes gekregen. Eigenlijk twee keer met hetzelfde erop. Een kleintje waarop er stond prijsuitreiking om 15 uur
met receptie en een groot waar de bedragen van de prijzen stonden. Nu ik was wel als tweedes binnen dus ze zullen wel op geweest zijn
. Vlak na het uitreiken van de prijzen begon der nog eentje met een toespraak waarin ze hoopten dat ze ons volgend jaar terug zouden zien enzovoort
, maar der waren der ni veel meer die luisterden