02.09-Ichtegem (W.Vl.) Vl. Leeuwentocht -Prov. Kampioenschap

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Tom M
Mountainbiker

Post by Tom M »

Bedankt Speedbuster voor de snelle uitslag!! plek 26 behaald dat valt goed mee, de eerst chrono's verloor ik toch wa meer op de winnaar ipv de 17 minuten van nu. Na 6 jaar inactivitiet qua mtb en 6 jaar in het nachtleven vertoeft te hebben ben ik precies wa nuchterder aant komen euh ik bedoel in betere conditie. :wink:
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Vandaag ook gestart om alzo aan de 5 chronoritten te geraken voor het klassement te verdedigen.
Te vroeg of te laat gestart,ik weet het niet,feit is dat den Franky( net na mij gestart) mij vlug ingehaald had,
en dat hij voor mij 1 tandje te rap reed om mee te gaan in het wiel!
Dan maar verder alleen gereden,en geen kat die mij nog gepasseerd is(k'heb er ook geneen ingehaald)!
Niemand dus,alleen op de wereld,op dit toch wel erg saaie parcours,het saaiste dat ik ook deed!
k'Was beter met een cross,- weg,-of tijdritfiets hierheen gekomen,want dit trok toch werkelijk op niets!
Denk dat het BK tijdrijden op de weg van vorige week in Wachtebeke veel technischer was dan dit hier!?
En ginder moesten ze maar 6 km rijden!
Ik vind het een echte schande als selectieproef-mouintainbiken van de WBV.
Denk dat ze het beter volgend jaar het provinciaal kampioenschap tijdrijden op de weg zouden noemen!
Allé nog iets positief,ze hadden nog een verassingspakket voor de TT-rijders,maar ik weet niet of het de
bedoeling was dat de chronorijders der ook een kregen,ik heb er toch zelf moeten achter vragen! :oops:
Maar ja wij hebben dan ook maar 8 euro inscrijving betaald i.p.v.3 euro voor de tt-rijders!
Binnen in iets minder dan 1u50 op een leeglopende achterband de laatste 10 km,maar had geen zin om nog een
nieuwe biba te steken voor die laatste km's.
Ben niet gebleven voor de prijsuitreiking daar er toch maar 5 prijzekes waren in de +35,en niemand
wist dat er nog een receptie volgde bij de uitreiking van de prijzen om 3u30!,dit terwijl de eersten binnenwaren rond 11 uur!!! #-o
Voor mij dus deze nooit meer(maar best dat de forum-bikers in Oudenburg zaten),hier hebben ze
in ieder geval niets gemist! :evil:
sintesibrother
Mountainbiker

Post by sintesibrother »

speedbuster001 wrote:Ik herkende de combinatie van je groene cannondaele en je frontbikers tenue. Ik heb de slechtste chrono uit mijn leven gereden, maar had wel excuus daar ik gisterenavond om 18 u 30 een wegwedstrijd heb gereden. Ik was 2 des bij de min 18 jarigen met een tijd van 1 u 55 45 sec :oops: :oops: ( nog 14 sec voorsprong op derdes) . Ook iets te vroeg gestart en als resultaat geen enkele andere chronorijder gezien :(
Het was wel een groene helm en een grijse fiets die groen cannondaele was van thomachef! :P :lol:
thomatchef
Mountainbiker

Post by thomatchef »

Speedbuster001 wrote: Ik herkende de combinatie van je groene cannondaele en je frontbikers tenue. Ik heb de slechtste chrono uit mijn leven gereden, maar had wel excuus daar ik gisterenavond om 18 u 30 een wegwedstrijd heb gereden. Ik was 2 des bij de min 18 jarigen met een tijd van 1 u 55 45 sec :oops: :oops: ( nog 14 sec voorsprong op derdes) . Ook iets te vroeg gestart en als resultaat geen enkele andere chronorijder gezien :(
Dat ben idd ik dus, kwist wel dat die flashy groene velo nog eens van pas zou komen :lol: .

Zo'n treintje vormen is idd wel dikke fun en zeer productief (ook mijn beste plaats behaald vandaag). Dit is zeker voor herhaling vatbaar.
Speedbuster001
Mountainbiker

Post by Speedbuster001 »

Al die frontbikers e, allemaal etzelfde :P
focus_wrc
Mountainbiker
Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Post by focus_wrc »

mijn verhaal, compleet hetzelfde als zwiebertje. inclusief de platte achterband (die was al bezig van aan de start) , het "I'm the only one on the world" gevoel, de eindtijd, en de rest van de organisatie :roll:
Speedbuster001
Mountainbiker

Post by Speedbuster001 »

Ik had geluk, ik stond 10 seconden aan de aankomst en mijn band ontplofte :P. Achteraf een scheur van 5 cm in de buitenband en een groot gat in mijn binnenband
The Raceface
Mountainbiker

Post by The Raceface »

Niet gestart in Ichtegem, maar als de beste tijd 1U32 voor een chronorit MTB, stel ik mij wel vragen. Ik weet dat we nu natuurlijk niet in de ardennen zitten maar er moet toch een beetje kwaliteit zijn.
Van al de chronoritten is het parkoer van Langdorp het enige parkoer dat een chrono waardig was. Dikkebus en Reniningelst waren ook niet slecht en zijn nog vatbaar voor verbeteringen. De tocht van Waregem was ook niet slecht maar er zat toch redelijk veel asfalt in, en in hun streek kunnen ze toch veel beter.
Zillebeke en Ichtegem (wel niet gereden) zijn volgens mijn niet een chrono waard.
Maar goed, dit is enkel positief voor de wegkoereurs die erop afkomen en het prijzengeld ruiken.
Het initiatief van een chronochallenge is zeker positief en kan men enkel toejuichen, maar men moet zeker sleutelen aan de parkoers.
Klimmerken
Mountainbiker

Post by Klimmerken »

Ik zie dat velen hier in groep gereden heeft en dit was wel een serieus voordeel op dit parcours en met de tegenwind.
Ik heb de ganse chrono alleen afgewerkt. Niemand kunnen inhalen en mij heeft ook niemand ingehaald. Nu ik heb toch mijn mooie plaats in de VISACHRONOCHALLENGE kunnen behouden. In het begin ben ik nog misreden omdat er een pijltje weg was. Als iemand zo zijn concurrenten op afstand kan rijden heb ik er wel mijn bedenkingen bij.
The Raceface
Mountainbiker

Post by The Raceface »

Inderdaad, dat is ook een probleem, het in groep rijden en gebruik van hazen.
Mijn ervaring is : als ik een TT alleen rij, heb ik meestal een gem van 22 à 23 km/u, in groep heb ik dan 24 à 25 km/u.
Misschien een alternatief parkoer maken voor de chronorijders, of ze één dag vroeger laten rijden dat ben je al verlost van die hazen.

Weet je waarom geen gebruik maak van een haas in de winter ?

omdat de jagers dan ook op pad zijn :-D
Post Reply