wimereux (streek boulogne sur mer, cap griz nez-)
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- frawiwi
- Mountainbiker
- Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
heb ongelooflijk veel pech gehad daar op vakantie,
eerste ritje eindigde al na 6 km met zadelbreuk, schroef was middendaar gebroken, t was toen zaterdag, ben op zoek geweest naar fietsenmeker maar waren ofwel allemaal gesloten ofwel met verlof, ben pas dinsdag weest biken, alvast is t een parrasdijs voor bikers, ik ben vertrokken in ambleteuse, mont de loup gereden, lag er prachtig bij , prachtweer, was heel vroeg vertrokken , prachtig licht, heel goed zicht op kanaal, mooie off roads, ondanks overvloedige regen van augustus lag alles er nog heel goed bij. ben in afdaling op t einde van de rit verkeerd gereden, maar eigenlijk was alles heel goed aangegeven. Kreeg in Wissant ook vlot mountainbike parcours op plan.
Er staan ook in de dorpskommen van Wissant(mekka van t mountainbiken in de streek)en Ambleteuse pijlen naat de vertrekplaatsen van de ritten. Let wel goed op hoe de tocht heet die je wil rijden, dat je plots andere pijlen begint te volgen , ze zijn nl allemaal in geel bepijld. let er ook op dat je de moutainbike tekentjes blijft volgen, er zijn ook gelijkaardige tekentjes voor de wandel- en paardenroutes. Ik logeerde in Wimmereux, gehuurd van een belg Dunes de golf ( wel redelijk prijzig) heel mooi, ooie toeristische badplaats.
In het achterland van Wimereux zijn er ook prachtige plekjes om te rijden, denk maar aan Wimile en zo verder langs binnen naar boulogne sur mer. Heb er wat kriskras gereden, goed komt het uit, super gewoon, had jammer genoeg met de fiets toen mijn kodak nie bij, wel van route mont de loup.
Volgende keer, en k zal niet te lang wachten, huur ik misschien in Wisant.
Klein stadje aan t strand. Er zijn 4 mountainbike parcours die er vertrekken, ligt tussen de Caps.Hoe kan ik de foto s online zetten?
wie helpt mij hiermee? groetjes
eerste ritje eindigde al na 6 km met zadelbreuk, schroef was middendaar gebroken, t was toen zaterdag, ben op zoek geweest naar fietsenmeker maar waren ofwel allemaal gesloten ofwel met verlof, ben pas dinsdag weest biken, alvast is t een parrasdijs voor bikers, ik ben vertrokken in ambleteuse, mont de loup gereden, lag er prachtig bij , prachtweer, was heel vroeg vertrokken , prachtig licht, heel goed zicht op kanaal, mooie off roads, ondanks overvloedige regen van augustus lag alles er nog heel goed bij. ben in afdaling op t einde van de rit verkeerd gereden, maar eigenlijk was alles heel goed aangegeven. Kreeg in Wissant ook vlot mountainbike parcours op plan.
Er staan ook in de dorpskommen van Wissant(mekka van t mountainbiken in de streek)en Ambleteuse pijlen naat de vertrekplaatsen van de ritten. Let wel goed op hoe de tocht heet die je wil rijden, dat je plots andere pijlen begint te volgen , ze zijn nl allemaal in geel bepijld. let er ook op dat je de moutainbike tekentjes blijft volgen, er zijn ook gelijkaardige tekentjes voor de wandel- en paardenroutes. Ik logeerde in Wimmereux, gehuurd van een belg Dunes de golf ( wel redelijk prijzig) heel mooi, ooie toeristische badplaats.
In het achterland van Wimereux zijn er ook prachtige plekjes om te rijden, denk maar aan Wimile en zo verder langs binnen naar boulogne sur mer. Heb er wat kriskras gereden, goed komt het uit, super gewoon, had jammer genoeg met de fiets toen mijn kodak nie bij, wel van route mont de loup.
Volgende keer, en k zal niet te lang wachten, huur ik misschien in Wisant.
Klein stadje aan t strand. Er zijn 4 mountainbike parcours die er vertrekken, ligt tussen de Caps.Hoe kan ik de foto s online zetten?
wie helpt mij hiermee? groetjes
Als ik de foto's bekijk, dan lijkt het me dat jullie met de mtb op het wandelpad bovenop de krijtrotsen zijn geweest. Er staat nochtans duidelijk aangegeven dat je daar niet mag komen met een fiets. Hebben jullie het bord niet gezien? Staat het bord er niet meer? Of trekken jullie je daar niks van aan?Ik ben er vorige week nog geweest. Gekampeerd op een een camping in het plaatsje Escalles bij Cap Blanc Nez. Voor een verslag verwijs ik je naar een fotoverslag van me op een andere site. Mooie foto's, al zeg ik het zelf. Part 2 zet ik er denk ik later deze week op.
Hier heb je de link. Een berichtje in het forum plaatsen daar mag natuurlijk altijd!
http://vpfree.pinkbike.com:/bb/viewtopic.php?t=134601
- montenbaiker
- Mountainbiker
Post by montenbaiker »
Klopt, eigenlijk zijn het wandelpaden op de klippen. Wij hebben er ook al geredenGwieto wrote:Als ik de foto's bekijk, dan lijkt het me dat jullie met de mtb op het wandelpad bovenop de krijtrotsen zijn geweest. Er staat nochtans duidelijk aangegeven dat je daar niet mag komen met een fiets. Hebben jullie het bord niet gezien? Staat het bord er niet meer? Of trekken jullie je daar niks van aan?Ik ben er vorige week nog geweest. Gekampeerd op een een camping in het plaatsje Escalles bij Cap Blanc Nez. Voor een verslag verwijs ik je naar een fotoverslag van me op een andere site. Mooie foto's, al zeg ik het zelf. Part 2 zet ik er denk ik later deze week op.
Hier heb je de link. Een berichtje in het forum plaatsen daar mag natuurlijk altijd!
http://vpfree.pinkbike.com:/bb/viewtopic.php?t=134601
De streek is een absolute aanrader en zelfs bij slecht weer blijven de kalkwegen goed berijdbaar.
-
madrista666
- Mountainbiker
Post by madrista666 »
Tis daar nogal klimmen ook hé, je zou denken dat daar zo plat zou zijn als aan onze belgische kust, maar er zitten toch een paar klimmekes in!!!
Hey,
Ik zit volgend weekend in Veurne en ben van plan zondag door te rijden naar Wissant om een route te gaan rijden. Ben is benieuwd, ziet er alvast veelbelovend uit (mooie foto's).
Alvast bedankt Aegis voor het ingescande kaartje!
Bestaat er zoiets als MTBroutes.be maar dan voor frankrijk, zou wel handig zijn.
Ja, ik heb al gehoord van Google maar kan zo direct niks vinden.
Ik zit volgend weekend in Veurne en ben van plan zondag door te rijden naar Wissant om een route te gaan rijden. Ben is benieuwd, ziet er alvast veelbelovend uit (mooie foto's).
Alvast bedankt Aegis voor het ingescande kaartje!
Bestaat er zoiets als MTBroutes.be maar dan voor frankrijk, zou wel handig zijn.
Ja, ik heb al gehoord van Google maar kan zo direct niks vinden.