Hoe zijn jullie begonnen met Mountainbike????

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
meatball
Mountainbiker

Post by meatball »

toen ik 30 was zij mijn schoonbroer dat hij als wielertoerist nooit nog op een mtb zou stappen wegens te zwaar,ik lachte hem uit maar toen moest ik mezelf bewijsen natuurlijk :lol: en dat ging redelijk vlot en zo is het begonnen #-o nu 10 jaar later ben ik nog steeds fanatiek mtb er 8)
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

hewel da begint eel simpel e.

als het zonienwoud achter den hoek is, passeerd ge daar vaak en word ge weleens verleid om eens zo een 'bosweggeske' uit te proberen.
Als da goe meevalt ebde de microob te pakken :-D
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

ik heb op mijn 12 j een minerva sitybike gekregen gekregen (een stalen ross) en heb daar eerst mee gebikt door de bossen en met de ksj na averbode waar die ijskarren staan :P .
wouw nen mtb dus had er de fietsenmaker mijn bagagerek laten verwijderen en zo vo een mtb te hebben (weet nog dat elke maat er mee wouw rijden freet dat ik was) en mijn ma ma zagen dat ik nooit had mogen laten doen.
dan heb ik er vier jaar later de trip trap ermee gedaan (ksj fietstocht van 25 km/dag) en toen ik 20 was was er alles aan stuk dat ge kont denken .
toen heb ik een gewone tweedehandse stads vlo gekocht en heb daar meer dan jaar mee rondgereden, nu nog altijd trouwens.
had uiteindelijk een mooie spaarboek en ben wat opt i-net gaan rondneuzen vo een mtb en ben hier terecht gekomen, en na enkele posts de knoop doorgehakt en een cube ltd team aangeschaf (op raad van mensen van dees forum).
en zo ben ik erin gerold en ben er verzot op :-)
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

Daan_dc wrote:Puur aangeboren zeker..ben nu 16 en eigenlijk fiets ik al heel mijn leven graag :-?
ge zijt nie den enige... ma en pa lache vaak en zegge dan dak al kon fietse voor dak kon lopen...

Feit is wel dat k op men derde al race'te tegen men buurjongen (eveneens 3)
afin, we reden om het snelst de tuin af (bergaf) en dan liepen we om ter eerst terug naar boven.

En op men vierde kon ik diezelfde tuin volledig rondrijden zonder voeten op de grond of steunwielen.

Later veel door de boskes gereden enzo allemaal op men kinderfietskes.
En ongeveer anderhalf jaar geleden besloten dat het tijd was voor een 'echte' mountainbike. Toen de Trek gekocht en nog geen moment spijt van gehad. (kben nu 15)
edse
Mountainbiker

Post by edse »

bij mij is dat begonnen op mijn 8ste ongeveer,met de bmx heb ik toen begonnen met competitie.Ik deed da graag mannekes, ik leefde echt naar da weekend toe.Dat heb ik gedaan tot mijn 15de ongeveer om dan de stap te maken naar veldrijden.Dat was wel plezant maar daar was ik toch niet sterk genoeg voor.bmx is 300m sprint en veldrijden is toch ietske langer hé.Tot mijn 19de nog verder gedaan combinatie koers en veldrijden en dan de boeken toe.Maar op mijn MTB voel ik me terug thuis in het veld en amuseer ik kostelijk.Mijn eerste mtb kreeg ik voor mijn 18de verjaardag,een concorde.Die heb ik nog steeds en wordt soms gebruikt door familie of vrienden als die ook eens het veld inwillen.zelf heb ik me een nieuw machien aangeschaft in 2004.
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Hoe ben ik begonnen? hmmm....ik plaatste me op het zadel...duwde op de trappers en ik ging vooruit! Ik was begonnen!
mr White
Mountainbiker

Post by mr White »

Ik doe al gans mijn leven fervent atletiek (ben er nu 21). Deed al dan niet succesvol aan competitie. Maar om deftig aan competitie te doen bij het lopen (800,1500,steeple,veldlopen) moet je op mijn leeftijd 7 op 7 kunnen trainen. Door studies werd dit onmogelijk. Ondertussen loop ik nog steeds zoveel ik kan maar niets "moet" nog. Daarom heb ik er het mountainbiken bijgenomen. Ben al vrij veel modder gewend door te veldlopen dus die stap is niet overdreven groot...
tailspin
Mountainbiker

Post by tailspin »

Als fervent loper heb ik het biken 'erbij' genomen om af te wisselen qua training (lekker à fond gaan), om los te fietsen e.d. En het gaat me zeer goed af =D>

Er zijn heel wat lopers die het biken erbij nemen maar het omgekeerde komt vaak minder voor heb ik de indruk .
Thys
Mountainbiker

Post by Thys »

tailspin wrote:Er zijn heel wat lopers die het biken erbij nemen maar het omgekeerde komt vaak minder voor heb ik de indruk .
Ik rijd nu een aantal marathons & lopen daarmee even gestopt...
Is moeilijk te combineren naar mijn mening.
Anderzijds kan je makkelijker rustig biken.
Na volgende week wordt er terug gelopen afstanden +10k, als training maar te zwaar voor het marathonseizoen.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

in den hof...
Post Reply