Ik heb mijn Nobby Nic 1,80 op de velg gekregen, duurde wel een tijdje vooraleer hij luchtdicht was.
Dus een tip als het echt niet moest lukken de band eerst monteren met een biba zodat hij de vorm van de velg aanneemt.
Mijn NN 2,1 (vooraan) zet ik op 2 à 2,1 bar; achteraan steekt nu de NN 1,80 (smaller dus) moet ik deze dan op 1,9 zetten om hetzelfde effect te krijgen als vooraan ?
No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Welke versie van band hebt ge gebruikt (draad, vouw, tubeless)? Nog altijd tevreden over? Wil die NoTubes (of dergelijks) ook wel eens testen met NBX lite (vouw) op mavic X317 velgen (niet UST).Explicarmelo wrote:Gisteren een nieuwe set Nokian NBX Lite gemonteerd met NoTubes op een Dt 4.1d-velg. No problemo's. Genoeg vloeistof ingedaan en met compressor krachtig opgepompt om de band in de velg te zetten. In het begin siste het her en der een beetje maar heb dan enkele metertjes gereden en nu verliest de band niks druk meer, blijft mooi hard.
Ik had nooit gehoopt dat dit zo vlot ging gaan, dikke meevaller!
Zaterdag eerste test, ik hou jullie op de hoogte.
Bij barracuda zie ik enkel van Eclipse de volledige set met velglint, en van Notubes alleen maar de vloeistof, is er veel verschil tussen die velglinten.
- Cannonneke
- Mountainbiker
Post by Cannonneke »
Blijft die latexvloeistof lang goed ? Ik heb er namelijk nog staan (geopend geweest) uit 2004.
Misschien dat ik toch ook eens probeer om met niet-USTbanden te rijden + notubes vloeistof, dit voor gewichtsbesparing, of is het gewichtsverschil in feite de moeite niet ?
Misschien dat ik toch ook eens probeer om met niet-USTbanden te rijden + notubes vloeistof, dit voor gewichtsbesparing, of is het gewichtsverschil in feite de moeite niet ?
- scott racer
- Mountainbiker
Post by scott racer »
Gemonteerd met een Ust Nobby Nic zonder vloeistof!!!
Blijft perfect op druk
Gezien de positieve reacties van het no-tubes systeem, dacht ik bij mezelf om dat ook eens te proberen. Na wat rondneuzen op het internet heb ik een document gevonden mbt de compatibiliteit van tubeless-kits met de verschillende velgen. Maar welke mavic velg staat er nu op een crossride wiel ?! Heeft er iemand ervaring met notubes of een ander systeem op crossride wielen?
-
gaatje
- Mountainbiker
Na 20 platte banden op de ctc, geprobeerd lekken dicht te houden met notubes. Ik heb er weinig vertrouwen in vermits vloeistof na een zekere tijd opdroogd en dan sta je daar met een lekke band die niet lek kan.
Heb de vloeistof van hutchingson geprobeerd dat werkt als thuiskomer, bij lek vliegt de vloeistof je wel enkele toeren van je wiel rond de oren, waarna het lek dicht is. Het lek is echter niet volledig dicht waardoor je regelmatig moet bijpompen.
Nu rijd ik rond met een busje van de decathlon (€3), niets in de banden meer waardoor ik eventueel makkelijk een ander stel tubeless banden kan lekken. Al enkele keer een gaatje gereden waarna ik de band volledig plat heb gelaten een half busje van decathlons "herstelling lekke band" ingespoten waarna de band direct dicht is en opgeblazen, niks bijpompen of CO2-patronen meer nodig. In augustus achterband gedaan, in september voorband en nog steeds niet moeten bijpompen.
Bij mijn fietsenmaker ook een gelijkaardig product gezien (ken de naam niet) maar dat busje was eens zo groot en bijna dubbel zo duur.
Heb de vloeistof van hutchingson geprobeerd dat werkt als thuiskomer, bij lek vliegt de vloeistof je wel enkele toeren van je wiel rond de oren, waarna het lek dicht is. Het lek is echter niet volledig dicht waardoor je regelmatig moet bijpompen.
Nu rijd ik rond met een busje van de decathlon (€3), niets in de banden meer waardoor ik eventueel makkelijk een ander stel tubeless banden kan lekken. Al enkele keer een gaatje gereden waarna ik de band volledig plat heb gelaten een half busje van decathlons "herstelling lekke band" ingespoten waarna de band direct dicht is en opgeblazen, niks bijpompen of CO2-patronen meer nodig. In augustus achterband gedaan, in september voorband en nog steeds niet moeten bijpompen.
Bij mijn fietsenmaker ook een gelijkaardig product gezien (ken de naam niet) maar dat busje was eens zo groot en bijna dubbel zo duur.
- Dickie
- Mountainbiker
Denk er aan om Notubes te gebruiken met Bontrager UST-velg en Conti Speed King SS.
Iemand deze combi al geprobeerd?
Ik heb over de Speed King al goede commentaren gelezen.
Toch nog een ww-vraagje:
Om de ca.drie maanden Notubes bijvullen maakt het wiel toch telkens zwaarder?
Op een jaar 60ml X 4 dus 240ml?
Of moet je veel minder gebruiken na de eerste vulbeurt?
Er moet imo steeds voldoende vloeibare latex aanwezig zijn om zich langs de volledige omtrek van de band te kunnen verdelen.
Iemand deze combi al geprobeerd?
Ik heb over de Speed King al goede commentaren gelezen.
Toch nog een ww-vraagje:
Om de ca.drie maanden Notubes bijvullen maakt het wiel toch telkens zwaarder?
Op een jaar 60ml X 4 dus 240ml?
Of moet je veel minder gebruiken na de eerste vulbeurt?
Er moet imo steeds voldoende vloeibare latex aanwezig zijn om zich langs de volledige omtrek van de band te kunnen verdelen.