De eerste valpartij
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Ik bike nog niet zo lang en ben 2 weken geleden overgestapt naar klikpedalen. Heb afgelopen zondag voor de eerste maal een rit uitgereden zonder te vallen. De lulligste val was terwijl we stil stonden en ik nog met 1 voet vastgeklikt was en iets wilde zeggen tegen degene achter mij..... Ik had nog net tijd genoeg om een goei stukske gras uit te kiezen om mijn schouder op neer te laten komen.
Daarom dat profs eerst de boel verkennen.....Liquid LP wrote:ik ben een paar maand geleden ook op een geparkeerde kamionet geknald... ben aan 40 kilometer per uur gewoon de achterruit binnen gevlogen. blauwe plek aan overgehouden en een snijwonde juist onder m'n neus (geen hechtingen nodig gehad). van de klap ben ik wel 2 keer bewusteloos geraakt en de volgende dag snoot ik alleen maar glas en bloed.
al bij al er nog goed van afgekomen, m'n fiets had wel een geplooide vork (maar 't was met m'n alledaagse bike: scott sportster p5)
nu ben ik nog maar even terug begonnen met biken en heb nog niets voorgehad.
m'n eerste echte traumatische val was in de ardennen toen ik wat aan't oefenen was op m'n afdalingen en er was ineens een drop van +- 1 meter die ik helemaal niet af had zien komen (mede doordat ik veel te snel en onoplettend aan't rijden was). heb toen een ferme totter gemaakt en bewusteloos geraakt, ik had wel m'n helm op. m'n onderarm was gebroken, verder nog drie verstuikte vingers en veel blauwe plekken.
vandaag weer vettig op mijne zak gegaan met de bmx
een schans van 2meter , een gapje van een meter, en dan een landing. we reden in een treintje van 5. (ik als laatste) aangezien ik wat laat en traag was vertrokken, beetje meer gas gegeven en zodoende een meter te ver gegaan
voet van pedaal, en vettig op men fietske geland, chance dat mijn stuur niet te vast stond, en is gedraaid door de grote smak. anders had ik met mijne smoel op men stuur gekomen.
nu was het zonder erg, ben rechtgestaan, alles vastgezet, en voorgereden.
een schans van 2meter , een gapje van een meter, en dan een landing. we reden in een treintje van 5. (ik als laatste) aangezien ik wat laat en traag was vertrokken, beetje meer gas gegeven en zodoende een meter te ver gegaan
mijn eerste val met mijn trek; ik had hem een week of 3. Ik was aan het rijden toen ik plots merkte dat er een auto snel naderde langs achteren, ik was wat op mijn ongemak dus ik ga wat aan de kant en ik kijk naar achteren om te zien of hij kan passeren als ik weer voor mij kijk zie ik de troitoir op mij afkomen. Ik knijp de remmen volledig dicht en ik vlieg overkop en krijg de achterband tegen mijn hoofd, gelukkig ben ik er met de schrik en een pijnlijke teen
en een paar schrammen op mijn fiets
vanafgekomen
1 maand geleden Zelfde probleem , dikke modder, klikpedalen een beetje vast afgesteld volle gas uit een veldwegje de baan op
Ik ohorde geen auto dus ik dacht doorgaan, maar daar kwam ne wielertoerist op zijne coursvelo af, dienen heb ik kunne ontwijken maar ben dan wel in volle vitesse in nen hoop struiken gevlogen met mijne fiets nog aan mijn schoenen vastgeklikt. Vrij beschamend en dan was diene wielertoerist nog bezorgd om mij ook, ik denk als ik in zijn plaats was dat ik serieus zou beginnen roepen.
Maar enkele schaafwonden houden ons niet tegen he! ( heb eindelijk die pedalen nu ook onder de knie: dat is toch ook al een pluspunt)
Ik ohorde geen auto dus ik dacht doorgaan, maar daar kwam ne wielertoerist op zijne coursvelo af, dienen heb ik kunne ontwijken maar ben dan wel in volle vitesse in nen hoop struiken gevlogen met mijne fiets nog aan mijn schoenen vastgeklikt. Vrij beschamend en dan was diene wielertoerist nog bezorgd om mij ook, ik denk als ik in zijn plaats was dat ik serieus zou beginnen roepen.
Maar enkele schaafwonden houden ons niet tegen he! ( heb eindelijk die pedalen nu ook onder de knie: dat is toch ook al een pluspunt)
ik heb al serieuze bonken mee gemaakt ma n serieuse was wel op n jump van ongeveer 1m hoog met zo'n oud berak op mne kop en ik zag n uurke ofzo bijna niks wss hersenschudding ofzo arm, lip, kaken, knieen enzo lagen open maar voelde er bijna niks van :p kben dan gaan slape enja volgende morgend natuurlijk alles pikken maar met mn ogen was er gelukkig niets aan de hand .. :)