Met of zonder slijklappen ?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Klippel San
Mountainbiker

Post by Klippel San »

Het meeste slijk krijg ik meestal van mijn medebiker voor mij, waarom dan ...
Voor tzicht moet ge 't inderdaat oek nie doen.
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

Deze discussie is al elders op het forum te vinden.

Persoonlijk vind ik slijk geen probleem. Daarvoor gaan we MTB'ken.

Maar in de regen op een asfaltbaan is echt niet tof zonder spatlappen.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

ik rijd zo weinig mogelijk met spatborden.
1: fiets word zoieso gewassen dus wat maakt die kilo modder nu?
2: kleren worden zoieso gewassen dus laat er maar spetterkes opkomen.
3: het trekt op geen kl*ten
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

aresius wrote: Maar in de regen op een asfaltbaan is echt niet tof zonder spatlappen.
Daarin moet ik u gelijk geven...
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Ik steek ze wel. Vanachter omdat ik geen nat gat wil hebben en vanvoor omdat ik lenzen draag tijdens het biken en die modder wil al wel eens onder de bril doorglippen. Idd, het is geen zicht, maar ik ben ook niet van plan om een vrouw te verleiden tijdens het biken. Comfort komt op de eerste plaats, schoonheid op de 2de.
Om mijn frame vanonder te beschermen tegen krassen die de spatlappen maken plak ik er op een paar van die schijfkes die ge onder ne stoel plakt (de naam valt me niet in). Heef efficiënt.
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

SusXT wrote:van die schijfkes die ge onder ne stoel plakt (de naam valt me niet in). Heef efficiënt.
Nylon pads (Brico, Gamma...) :wink:
Brainjumper
Mountainbiker

Post by Brainjumper »

Mooi, lelijk, nuttig of onnuttig... wat anderen vinden van spatborden interesseert mij geen moer.
Louter voor hun efficiëntie, gebruik ik in natte en modderachtige omstandigheden altijd een achterspatbord (omdat hiermee mijn rug en achterwerk stukken droger blijven) en een onder mijn voorvork gemonteerd spatbord (omdat mijn bril merkelijk zuiverder blijft en ik dus een beter gezichtsveld behoud).
Iedereen heeft de persoonlijke vrijheid ze al of niet te gebruiken.
Belachelijk zijn zij die zich hierbij laten leiden door de mening van anderen.
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

awel ik gebruikte ze af en toe vorige winter en viel goed mee ..
maar zoals op de marathon in houffa zou het toch niets uitmaken, je hangt gewoon vol van de modder van kop tot teen, u bike herken je niet meer ..op zo'n tochten lijkt het me eerder extra balast inzake de modder die echt wel eraan kleeft , om nog maar te zwijgen dat ik mijn bike 3x heb moeten wassen en dan nog hing er modder aan..echt kilo's zand vanaf gekomen
voor mij hoeft het niet meer die spatborden, zeker niet na houffa... :lol:

Mvg
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Als het echt nat en modderig is gebruik ik een topeak defender achterspatbord, vooral omdat mijn rug en camelbak dan opmerkelijk droger en properder blijven. Ook het topeak defender voorspatbord heb ik, maar dit gebruik ik héél zelden (om maar niet te zeggen nooit).

Het achterspatbord blijft erg goed op zijn plaats zitten en is eenvoudig op de zadelpen te bevestigen, gewoon met een snelsluiting. Er zit ook nog een doorzichting stukje bij waarmee je het spatbord nog zo'n 10 cm kan verlengen naar keuze. Hieronder staat een link naar deze spatborden.

http://www.mtbikers.com/StoreFront/prod ... d=917#none

En of het nu goed staat of niet zal mij worst wezen, mijn rug is toch droger als die van mijn spatbordloze collega's.
Zbably
Mountainbiker

Post by Zbably »

Brainjumper wrote:Mooi, lelijk, nuttig of onnuttig... wat anderen vinden van spatborden interesseert mij geen moer.
Louter voor hun efficiëntie, gebruik ik in natte en modderachtige omstandigheden altijd een achterspatbord (omdat hiermee mijn rug en achterwerk stukken droger blijven) en een onder mijn voorvork gemonteerd spatbord (omdat mijn bril merkelijk zuiverder blijft en ik dus een beter gezichtsveld behoud).
Iedereen heeft de persoonlijke vrijheid ze al of niet te gebruiken.
Belachelijk zijn zij die zich hierbij laten leiden door de mening van anderen.
I couldn't agree more =D> .
Gisteren ben ik onder een bewolkte hemel vertrokken, en had enkel mijn achterspatbord gemonteerd. Na 25 km was het zover. De hemelsluizen gingen open, en ik zag bijna niks meer van de opspattende regendruppels. Mijn bril was drijfnat, en het zicht was zeer slecht. Bovendien spetterde de druppels van mijn voorband in mijn gezicht, waardoor ik zeer pijnlijke ogen kreeg. Niet alleen was deze rit onaangenaam, maar ook nog eens gevaarlijk. Volgende keer, bij dreigende regenval en modder : Den deze monteert zowel voor als achter zijn spatborden.
Oh ja, mijne rug was modder- en regenvrij...

Zbably
Post Reply