boze brief WK mtb

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
raketwomanFIE
Mountainbiker

Post by raketwomanFIE »

ze leggen hem gewoon bij de rest van de klachten (prullebak!!)

jammer voor de sport ik vind mountainbike even spannend of zelfs spannender dan cyclocross en binnenkort zien we dit weer een héél weekend lang in de winter
EL_NOPPES
Mountainbiker

Post by EL_NOPPES »

De respons dasse mij geven :-?
Beste,

Ik begrijp uw frustratie. Ook wij hadden gisteren graag meer MTB
aangeboden, ja, zelfs een samenvatting van 20 minuten ingepland. Spijtig
genoeg was het beeldmateriaal, dat ons gisteren door de UCI bezorgd
werd, onvoldoende om onze plannen in te vullen. We hebben er het maximum
uitgehaald. Ook Beleay hadden we graag aan het werk gezien, maar zijn
exploten bleken niet op camera vastgelegd.

We blijven ons best doen, ook voor de (vele) MTB-fans.
Ik wens u nog veel kijkplezier,
Pieter.
EL_NOPPES
Mountainbiker

Post by EL_NOPPES »

kwil geen pietje precies zijn hoor, maar tis niet trail, maar T R I A L
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

blijkbaar konden ze allemaal mijn "gebrekkig" nederlands lezen want ik heb ondertussen van iedereen al een antwoord mogen ontvangen.

hierbij de reactie van het kabinet van Bert Anciaux

Geachte,

Uw mail is mij door minister Anciaux bezorgd en kreeg mijn volle aandacht. Voor minister Anciaux is het een bekommernis dat de media inderdaad ook voldoende aandacht besteden aan andere sporten dan voetbal, wielrennen en tennis. Uiteraard zijn kranten, tijdschriften en televisiestations zoals VTM en VT4 privé ondernemingen die bestuurd worden door de financiers ervan. Hier kan de minister dus weinig of geen eisen stellen, laat staan normen opleggen.
Bij de openbare omroep VRT kan dat wel, vermits deze hoofdzakelijk gefinancieerd wordt door geld van de Vlaamse Gemeenschap. Dit jaar heeft minister Anciaux de productie van Vlaanderen Sportland mogelijk gemaakt met middelen uit zijn sport-begroting. Bedoeling van dit programma is aandacht te besteden aan sporten die doorgaans minder media aandacht krijgen. Bovendien heeft de minister ervoor geijverd en ook bekomen dat in de beheersovereenkomst die de Vlaamse regering recent met de VRT heeft gesloten uitdrukkelijk als opdracht is opgenomen dat ook de komende jaren vanuit de eigen middelen geld wordt geïnvesteerd in programma's die andere sporten onder aandacht brengen dan voetbal, wielrennen en tennis.

Vriendelijke groeten
Eddie Groenwals
Raadgever Sport

vind het persoonlijk wel tof dat ze de moeite ook doen om het niet enkel te lezen maar ook nog een mail terug te sturen.
TJ!
Mountainbiker

Post by TJ! »

Even de advocaat van de duivel spelen...:
Denk er aan dat VRT en andere zenders overstelpt worden door schrijvers die aanhanger zijn van nog vele andere sporten. Want elk ziet liefst zijn favoriete sport op TV. En voor velen van deze mensen is mtb, zowat meer van hetzelfde als wielrennen en cyclocross...

Ook aan basketball (en andere zaalsporten) wordt geen of zeer weinig aandacht gegeven. En dit terwijl onze basketbalcompetitie de voorbije jaren toch vrij hoogstaand was. (Let's Go Oostend, Let's Go! :wink: )
Maar geen rechtstreekse strijd voor beker of play-off finale op TV. Momenteel gaat (in Japan) het WK door... En waarschijnlijk is hier niemand of enkel een enkeling van jullie ervan op de hoogte (omdat dit in de Vlaamse media geen aandacht krijgt), terwijl je het WK voetbal heel waarschijnlijk wel opgemerkt had...

...en zo zijn er heel zeker nog 10tallen sporten die meer aandacht verdienen...
jocca
Kerstman

Post by jocca »

geef ik je 100% gelijk in, maar als niemand iets doet kan er nooit iets veranderen ook, moest iedereen van dit forum afgelopen zondag een mail gestuurd hebben (7000 e-mails), dan zouden ze het wel gemerkt hebben bij sporza (ik spreek niet van de andere zenders é, want daar zijn het sponsers en privé investeerders die mee bepalen wat er getoond word).

Als iedereen zich er zomaar bij neerlegt dan zullen we de komende 100 jaar nog steeds geen mtb zien op tv. Als we met iedereen wat samenspannen kan er "misschien" wel "iets" veranderen ...
TJ!
Mountainbiker

Post by TJ! »

jocca, ook ik geef jou 100% gelijk...
Het enige dat we kunnen doen is zagen, zagen en blijven zagen... Niet dat het onmiddellijk zal helpen, maar je weet maar nooit wat de toekomst brengt :wink:
.:bert:.
Mountainbiker

Post by .:bert:. »

Zolang we mekaar maar 100% gelijk geven 8-[ .

Ik kijk gewoon naar France3, jammer voor Sporza.
Klachtenmails sturen is (misschien) beter dan niks doen, maar het resultaat zal gewoon hetzelfde blijven: VOETBAL op tv.
Heeft allemaal met centen te maken.

Mijn bescheiden mening.
EL_NOPPES
Mountainbiker

Post by EL_NOPPES »

ik kan mss iedereen zijn naam E.D. vragen en in een brief doorsturen naar sporza, wie weet...
jocca
Kerstman

Post by jocca »

nèèè een brief vliegt gelijk in de vuilbak - 7000 mails smijten ze niet zomaar in de vuilbak ... als er 2000 door de spam filter geraken dan hebben ze een beetje opkuiswerk.
Over die videobeelden, ik keek net op Jim - shockproof. Daar tonen ze bmx wedstrijden uit Mexico en dergelijke met perfect beeldmateriaal. Ook andere extreme sporten komen daar uitgebreid aan bod - wel geen mountainbike, blijkbaar is dit niet extreem genoeg zekers.
Post Reply