Wat wordt er gebruikt als dorstlesser, energiedrank en recupdrink.
In vermoed dat er in sommige suikers zitten, in de andere dan weer koolhydraten. Kan m'n ook zulke drinks zelf maken met natuurprodukten.
Soorten drank
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- Pascal Geerts
- Mountainbiker
Post by Pascal Geerts »
In mijn geval: Hydro max van performance.
Maar naar't schijnt zou diejen Actus zo goed zijn... Ik ga da toch ook eens proberen achtereen denk ik.
Tis vooral een kwestie van iets te kiezen waar ge u goed bij voelt. Diejen, isotoon, en wa ist' allemaal, daar zal JFK wel nen helen uitleg voor hebben, maar daar ben ik zo niet van op de hoogte.
Maar naar't schijnt zou diejen Actus zo goed zijn... Ik ga da toch ook eens proberen achtereen denk ik.
Tis vooral een kwestie van iets te kiezen waar ge u goed bij voelt. Diejen, isotoon, en wa ist' allemaal, daar zal JFK wel nen helen uitleg voor hebben, maar daar ben ik zo niet van op de hoogte.
-
Guest
Post by Guest »
Der is op dit forum al en hele topic over.
Sinds ik (een beetje) gesponsord wordt door Performance (THX guys!), ge moet af en toe eens iets terugdoen hè :D ) gebruik ik mijn zelfgebrouwen drankje eigenlijk bijna niet meer.
dorstlesser: Vitmin light + in wild cherry smaak
Tijdens marathons: bananabread
Tijdens meerdaagsen: na de rit: ground zero: Recup Fast en plus 2 Hr: RX.
Bij supermarathons (+200 Km) : Energizer + als moreel steuntje achter de hand.
Sinds ik (een beetje) gesponsord wordt door Performance (THX guys!), ge moet af en toe eens iets terugdoen hè :D ) gebruik ik mijn zelfgebrouwen drankje eigenlijk bijna niet meer.
dorstlesser: Vitmin light + in wild cherry smaak
Tijdens marathons: bananabread
Tijdens meerdaagsen: na de rit: ground zero: Recup Fast en plus 2 Hr: RX.
Bij supermarathons (+200 Km) : Energizer + als moreel steuntje achter de hand.
Dorstlesser dient vooral voor het behouden van de vochtbalans en voor de nodige koolhydraten te zorgen zodat je langer dan anderhalfuur kan rijden zonder al je spiersuikerreserves uit te putten.
Tot voor kort gebruikte ik 3Action ('t zelfde als Luc van Lierde), maar door problemen met mijn maag dit voorjaar ben ik overgeschakeld op Aquarius. Het belangrijkste is immers de 'dorst lessen' en als je de drank graag drinkt drink je meer. Als meer en meer drinken maagpijn en diarree veroorzaakt, heb je al snel niet veel dorst meer onderweg.
Het eventuele tekort aan koolhydraten vang ik op door de W-Cup caramel energie drink. Het zijn 240kcal in 100ml gepompt.
Als recupdrank gebruik ik (liefst binnen een halfuur tot twee uur na de finish) een proteïne-koolhydraten mengeling (van 3Action). De theorie is dat dankzij de proteïne de koolhydraten beter door het lichaam worden opgenomen en dat de proteïnes nodig zijn voor het herstel. Overdrijven met proteïnes dient echter tot niks.
Tot voor kort gebruikte ik 3Action ('t zelfde als Luc van Lierde), maar door problemen met mijn maag dit voorjaar ben ik overgeschakeld op Aquarius. Het belangrijkste is immers de 'dorst lessen' en als je de drank graag drinkt drink je meer. Als meer en meer drinken maagpijn en diarree veroorzaakt, heb je al snel niet veel dorst meer onderweg.
Het eventuele tekort aan koolhydraten vang ik op door de W-Cup caramel energie drink. Het zijn 240kcal in 100ml gepompt.
Als recupdrank gebruik ik (liefst binnen een halfuur tot twee uur na de finish) een proteïne-koolhydraten mengeling (van 3Action). De theorie is dat dankzij de proteïne de koolhydraten beter door het lichaam worden opgenomen en dat de proteïnes nodig zijn voor het herstel. Overdrijven met proteïnes dient echter tot niks.
Pascal Geerts wrote: Maar naar't schijnt zou diejen Actus zo goed zijn... Ik ga da toch ook eens proberen achtereen denk ik.
ik heb da is 1keer meegenomen in mijne camelback,ongeveer een maand of 2 geleden,camelback ziet nog steeds oranje
- TJ!
- Mountainbiker
Op de nieuwe website van de Vlaamse Overheid "gezond sporten", staat er een pak uitleg over sportdranken en hun voor en nadelen én voor wat ze gebruikt kunnen worden.
Hier klikken om onmiddellijk op de juiste pagina uit te komen...
Hier klikken om onmiddellijk op de juiste pagina uit te komen...