No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
gamutter
Mountainbiker
Location: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace

Post by gamutter »

gamutter wrote:Ik rijd met Crossmax XL wielen en normaliter UST banden. Hiermee dus geen enkel probleem.
Nu heb ik nog een stel Specialized Pro track banden die hier liggen te niksen. Aangezien ik nu toch No tubes vloeistof bebruik in mijn UST banden om quasi lekvrij te kunnen rijden, dacht ik, ik zal de Specialized banden eens proberen met No tubes: een beetje gewichtswinst en toch de voordelen van UST, kan geen kwaad.

Ik heb ondertussen al drie keer geprobeerd om de banden op te leggen, maar geen resultaat: ik krijg gewoonweg geen druk in de banden. Precies of de banden zijn te groot en het lekt steeds wel ergens. Ik leg de banden op, wrijf overvloedig in met detergentsop, klop even op de banden zodat ze zich beter zetten in de groeven. Met de voetpomp geen druk te krijgen, met compressor ook twee keer geprobeerd zonder resultaat (ongesopt dan weliswaar). Ik geef mijzelf nog een kans, anders doe ik geen moeite meer.
Zijn er mensen die nog tips hebben vooraleer ik een laatste proging doe. Het zou zonde zijn voor de banden, want ik vond dit wel een goed stel bij droog tot licht vochtig parcours.
Ik heb ondertussen nog een paar pogingen gedaan met hetzelfde resultaat: niets dus.

Jammer, maar ik ga mijn banden te koop zetten voor half geld. Ik blijf niet prutsen. Ik wil ook nog gemakkelijk kunnen wisselen van banden als het parcours liever andere banden vraagt.
In elk geval bedankt voor de info, nu voel ik mij al minder slecht. Het ligt dus toch niet aan mij :-?
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

probeer het nou eens met een BBB velglint erin! kost € 3 geloof ik.
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Vandaag een NN (1.8 ) proberen op een DT Swiss XR 4.1 D velg te krijgen, niet gelukt.
Banden als beide kanten afgeplakt met plankband, nog steeds niets.

Iemand nog tips :roll: ?
josvantbos
Mountainbiker

Post by josvantbos »

ik ben van plan ook notubes te gaan gebruiken (ZTR velgen). Kheb nu wel nog enkele vraagjes: ik wissel regelmatig van banden naar gelang het weer en het parcours. kan ik de vloeistof die in de ene band zit dan nog gebruiken voor en andere of is dit dan altijd verloren? UST banden zijn aan de zijkanten verstevigd gewone banden meestal niet, gaan gewone banden niet snelle stuk als je dan met te lage druk rijdt? krijg je dat spul makkelijk van je velgen (binnenkant) af? en wat als je bv je banden te hard hebt opgepompt en je laat er wat druk af, spuit dat er dan niet mee uit?
Rode Kogel
Mountainbiker

Post by Rode Kogel »

de vloeistof kun je er vlot uitnemen. binnenkant van de band reinigen met vodje. NN 1,8 ligt bij mij ook op dt swiss velg. ik heb wel lint gebruikt - plastieken om de velg te dichten. werkt perfect. andere set wielen is met ztr olympic velgen: ook héél goed.
ik rijd nu > een half jaar notubes en heb alleen in de philip meirthaege marathon een binnenband moeten monteren. mijn rr WAS gescheurd. :P
Bengo
Mountainbiker

Post by Bengo »

@rodekogel: maar als je RRalph gescheurd was, dan volstaat het toch niet om een binnenband te steken? Want als ik nog kan volgen, dan moet je toch ook die gescheurde RR(=buitenband) vervangen of er op een of andere manier voor zorgen dat die scheur gedicht wordt. Hoe doe je dat dan wanneer je in volle marathon in de Ardennen aan het rondcrossen bent?
josvantbos
Mountainbiker

Post by josvantbos »

stel je rijdt toch plat, steekt een binneband en rijdt verder. kan je dan die buitenband terug tubeless maken of met je hem dan verslijten met een binnenband erin?
SOM epic ghost
Mountainbiker
Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon

Post by SOM epic ghost »

@ bengo : ik heb op marathons meestal een stukje soepele dikke plastiek bij om scheuren te kunnen dichten. gewoon tussen binnenband en buitenband steken.

@jost : hangt er een beetje vanaf hoe groot het gat is. Normaal worden deze automatisch gedicht door de notubes. Indien te groot ga je deze ofwel inderdaad met binnenband moeten verslijten ofwel plakken aan de binnenkant en dan terug vullen met notubes.

hetzelfde geldt trouwens voor de gewone tubeless rijders.
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Gisteren in houffa twee (niet tubeless) AT's op crossmax xl gereden met notubes, echt super!! het scheelt toch 180gr per wiel en zeker achter merk je dat best (alleen zat er waarschijnlijk ook een kilo modder op mijn bike)

Wel een michelin plastic velglint erin anders krijg ik ze niet opgepompt
Koene Biker
Mountainbiker

Post by Koene Biker »

Vorige week de Hutchinson vloeistof gebruikt met m'n Xmax Sl en Ignitors tubeless.
Na 5 km duimspijker in band! Ik heb deze verwijderd (had dit miscchien beter niet direct gedaan...) en op wat drukverlies na probleemloos nog 40km bijgedaan!

Na de rit gezien dat ook de achterband wat sporen van de anti-lekvloeistof vertoonde...

Dus weer een tevreden gebruiker erbij!
Post Reply