GRC 2006
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
k'heb wel ergens een madammeke met professioneel materiaal onder ne parasol zien zitten....waar weet ik wel nie meer....maar ze zat erCalvin wrote:'t Blijft nog altijd één van de grote "klassiekers" van de MTB-marathons, maar k vind dat het daar veel van zijn pluimen heeft verloren !!!
Zijn er trouwens foto's genomen onderweg ?
Bij de bikekeuring en nr afhaling in ieder geval ni, en da was ander jaren wel het geval.
Greetz
Calvin
- Philippens J.
- Mountainbiker
Post by Philippens J. »
Twas idd een bangelijk "tochtje"!
Heb me door 2 maten laten overtuigen om mee te doen
en heb er totaal geen spijt van!
Waar ik wel spijt van heb is dak enorm op mijn gezicht ben gegaan
op het (natte) houten bruggetje vlak voor de Mandalon!
Val volledig opgevangen op men linker knie en da deed niet goed!
Na ewa bekomen en proberen knie te plooien en op steunen (wat ni makklijk was, werd met de sec dikker en bloed bleef maar vloeien) terug op men fietske gestapt en aan de beklimming begonnen!
boven dan verzorging gekregen... en hup verder
adrenaline was op die moment veel sterker dan de pijn!
het enigste waar ik aan dacht was= uitrijden!
Alles bij elkaar toch een half uurke verloren.
en da kwam me duur te staan aan de top van de Lona...
15min te laat boven!! echt klote!
Maar, heb 9u58min 100% genoten! gewoon zalig!
Volgend jaar proberen niet onderuit te gaan en dan zal het wel lukken!!
kzal der in ieder geval terug bij zijn.
(status knie: nog steeds dik, wa vlees kwijt en ksta nog een beetje mank,
zaterdag bezoekje aan kiné)
Heb me door 2 maten laten overtuigen om mee te doen
en heb er totaal geen spijt van!
Waar ik wel spijt van heb is dak enorm op mijn gezicht ben gegaan
op het (natte) houten bruggetje vlak voor de Mandalon!
Val volledig opgevangen op men linker knie en da deed niet goed!
Na ewa bekomen en proberen knie te plooien en op steunen (wat ni makklijk was, werd met de sec dikker en bloed bleef maar vloeien) terug op men fietske gestapt en aan de beklimming begonnen!
boven dan verzorging gekregen... en hup verder
adrenaline was op die moment veel sterker dan de pijn!
het enigste waar ik aan dacht was= uitrijden!
Alles bij elkaar toch een half uurke verloren.
en da kwam me duur te staan aan de top van de Lona...
15min te laat boven!! echt klote!
Maar, heb 9u58min 100% genoten! gewoon zalig!
Volgend jaar proberen niet onderuit te gaan en dan zal het wel lukken!!
kzal der in ieder geval terug bij zijn.
(status knie: nog steeds dik, wa vlees kwijt en ksta nog een beetje mank,
zaterdag bezoekje aan kiné)
- scott racer
- Mountainbiker
Post by scott racer »
Vertrokken met de laatste box in Hereménce om 06.50h en in het begin van de afdaling van de Mandelon is mijn derailleure tussen mijn wiel geraakt door een steen denk ik .
Gevolg : pat afgebroken en 2 spaken scheef .
Alles er af gehaald (der.+ ketting) en de afdalling nog kunnen doen om in Evoléne op te geven
De assistente technique had geen stukken voor Specialized
Al bij al een heele toffe week gehand en het parcour in de loop van de week goed kunne verkennen .
Next year again
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Wij zijn voor de 76km gegaan dit jaar. In tegenstelling tot vorig jaar zag het weer er veelbelovend uit op vrijdag en zaterdag, met temperaturen tot 28°C.
Ons hotel was aan de aankomst gelegen, vandaar dat we het laatste deel van het parcours al gaan verkennen waren vanaf de stuwdam tot de finish (enkele foto's hieronder). Een erg technisch gedeelte met dikke stenen bezaaid
Zaterdagnacht is het dan beginnen regenen, om 04.15 uit bed en hopla, richting start. De Michelin XCR Dry²'s deden het erg goed, zelfs in de dikke modder op sommige stroken nooit problemen gehad. Pas aan de Pas De Lona scheen de zon en kon het regenjasje uit (zweten zeg). De Pas De Lona is écht wel indrukwekkend, je moet er geweest zijn om het te zien. Je hoefde maar in de ogen van je medebikers te kijken om de totale uitputting te zien. Als je na de steile wandeling denkt van 'we zijn er' kom je helaas bedrogen uit, na een korte afdaling is het weer bergop
Dit deel kan je echter wel rijden tot boven. De afdaling naar het stuwmeer is echt wel genieten, je weet dat je binnen bent
Volgend jaar zeker opnieuw!
Opmerkingen :
1) Een ontbijt bestaande uit 4 boterhammen Choco is echt wel te licht (meer wou het hotel niet doen).
2) Uit ervaring van vorig jaar wisten we gelukkig dat je de busdienst niet mag nemen. De fietsen worden gewoon op elkaar gegooid, schade verzekerd.
Technische keuring

Stuwdam

Afdaling van top stuwdam tot de voet ervan (waren we voor de gelegenheid omhoog gereden)

Afdaling van aan de stuwdam naar beneden

Polar grafiek

-> Toevallig iemand foto's van de skipiste waar al zoveel over gesproken is?
Ons hotel was aan de aankomst gelegen, vandaar dat we het laatste deel van het parcours al gaan verkennen waren vanaf de stuwdam tot de finish (enkele foto's hieronder). Een erg technisch gedeelte met dikke stenen bezaaid
Zaterdagnacht is het dan beginnen regenen, om 04.15 uit bed en hopla, richting start. De Michelin XCR Dry²'s deden het erg goed, zelfs in de dikke modder op sommige stroken nooit problemen gehad. Pas aan de Pas De Lona scheen de zon en kon het regenjasje uit (zweten zeg). De Pas De Lona is écht wel indrukwekkend, je moet er geweest zijn om het te zien. Je hoefde maar in de ogen van je medebikers te kijken om de totale uitputting te zien. Als je na de steile wandeling denkt van 'we zijn er' kom je helaas bedrogen uit, na een korte afdaling is het weer bergop
Volgend jaar zeker opnieuw!
Opmerkingen :
1) Een ontbijt bestaande uit 4 boterhammen Choco is echt wel te licht (meer wou het hotel niet doen).
2) Uit ervaring van vorig jaar wisten we gelukkig dat je de busdienst niet mag nemen. De fietsen worden gewoon op elkaar gegooid, schade verzekerd.
Technische keuring

Stuwdam

Afdaling van top stuwdam tot de voet ervan (waren we voor de gelegenheid omhoog gereden)

Afdaling van aan de stuwdam naar beneden

Polar grafiek

-> Toevallig iemand foto's van de skipiste waar al zoveel over gesproken is?
- Cubalistic
- Mountainbiker
Post by Cubalistic »
Voor de eerste keer meegereden, gestart van in Hérémence. Serieus afgezien, op de Pas de Lona mezelf een paar keer tegengekomen! Zal me leren van niet genoeg te eten voor zo ne klim.
Tijdregistraties zijn niet belangrijk als je bij de laatsten binnenkomt maar ik heb hem toch maar mooi uitgereden...
Ben er nog van aan't nagenieten. Aan de rest van mijn team-makkers, bangelijk gereden mannen!
Iemand een idee hoeveel er hebben opgegeven onderweg van de oorspronkelijke inschrijvingen?
Tijdregistraties zijn niet belangrijk als je bij de laatsten binnenkomt maar ik heb hem toch maar mooi uitgereden...
Iemand een idee hoeveel er hebben opgegeven onderweg van de oorspronkelijke inschrijvingen?
- cateye
- Mountainbiker
Het "laatste" verslag van mijn Cristalp staat online, met ook dank aan Mathias en Kevin voor een paar van hun foto's
En net zoals sommige anderen kan ik beter op de fiets rijden dan verslagen schrijven!
http://www.bierkarboys.be
Groeten
Ivan
En net zoals sommige anderen kan ik beter op de fiets rijden dan verslagen schrijven!
http://www.bierkarboys.be
Groeten
Ivan
Ik denk dat ze van 't jaar wat verloren geld moesten recupereren van vorig jaar. Dat noodscenario moet hen toen wel handenvol geld gekost hebben. Dit jaar bijgevolg enkel wat fruit, ballisto, bouillon en op 't laatst brood & cake. Vorig jaar gooiden ze nog naar uwe kop met de powerbars. Nu, ik klaag niet hoor, gewoon een vaststelling.Calvin wrote:'t Blijft nog altijd één van de grote "klassiekers" van de MTB-marathons, maar k vind dat het daar veel van zijn pluimen heeft verloren !!!
Zijn er trouwens foto's genomen onderweg ?
Bij de bikekeuring en nr afhaling in ieder geval ni, en da was ander jaren wel het geval.
Greetz
Calvin
-
mtb grietje
Post by mtb grietje »
@madskatingcow:
ben jij dat in dat koeienshirtje op die witte speci? Wanneer ben je naar de stuwdam geweest? Ik ben er vrijdag tegen de middag heen gereden, en ik meen jou gezien te hebben, tenzij ik me vergist heb natuurlijk...
Ik had een rood-met-grijs en wit shirtje aan met "Single Track Bikers" en ik zat op een witte scott, ik had nog twee maten bij (alletwee op ne Scott, ene HT andere fully)...
Ik heb vorige week afgezien, maar ik heb deze week toch alweer enorm zin omù op mijn bike te kruipen... En ik ben zeker niet jaloers (OFF TOPIC) op zij die de Houffamarathon doen, ginder in het natte Belgenland, hier in het zuiden van Frankrijk is het momenteel droog maar bewolkt, morgen goe weer!!!
ben jij dat in dat koeienshirtje op die witte speci? Wanneer ben je naar de stuwdam geweest? Ik ben er vrijdag tegen de middag heen gereden, en ik meen jou gezien te hebben, tenzij ik me vergist heb natuurlijk...
Ik had een rood-met-grijs en wit shirtje aan met "Single Track Bikers" en ik zat op een witte scott, ik had nog twee maten bij (alletwee op ne Scott, ene HT andere fully)...
Ik heb vorige week afgezien, maar ik heb deze week toch alweer enorm zin omù op mijn bike te kruipen... En ik ben zeker niet jaloers (OFF TOPIC) op zij die de Houffamarathon doen, ginder in het natte Belgenland, hier in het zuiden van Frankrijk is het momenteel droog maar bewolkt, morgen goe weer!!!