Keuze banden (part II)

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
ooSoo
Mountainbiker

Post by ooSoo »

Ne maat van mij rijd ook met die geax banden en die heeft er een voor en achter liggen en zegt dat het goed is !
Het is ook een competitierenner .
Ikzelf kies liever voor in de modder een skinny jimmy 1.9 UST of een hutchinson scorpion 1.75 UST . en op droog terein gebruik ik geax mezcal UST . Ik gebruik ze zelfs voor competitie dus ... :-D
Zbably
Mountainbiker

Post by Zbably »

Bedankt voor de tips mensen. Ik ga eens een en ander proberen en laat mijn bevindingen zeker weten. Door omstandigheden kan ik niet veel gaan fietsen de volgende weken, dus het zal wel ff duren...

Zbably
Jarno™
Mountainbiker

Post by Jarno™ »

Nog een bandenkeuzevraag:

M'n fiets is de Specialized Rockhopper Pro, en daar liggen standaard de Fast Trak banden op. Nu al een grote 600km gereden, en 85% daarvan is gewoon op asfalt gebeurd. Ben nu aan't twijfelen voor een bandenwissel.
Een band die dus meer asfalt gericht is, soms ook wel eens een zand-kiezelwegel. Als het regent ga ik niet fietsen, en een modderploeteraar zal ik ook nooit worden. Welke band raden jullie me aan? Schwalbe Marathon Cross? Schwalbe Super Moto? Specialized Rhythm?
Fluffy
Mountainbiker

Post by Fluffy »

Jarno™ wrote:Nog een bandenkeuzevraag:

M'n fiets is de Specialized Rockhopper Pro, en daar liggen standaard de Fast Trak banden op. Nu al een grote 600km gereden, en 85% daarvan is gewoon op asfalt gebeurd. Ben nu aan't twijfelen voor een bandenwissel.
Een band die dus meer asfalt gericht is, soms ook wel eens een zand-kiezelwegel. Als het regent ga ik niet fietsen, en een modderploeteraar zal ik ook nooit worden. Welke band raden jullie me aan? Schwalbe Marathon Cross? Schwalbe Super Moto? Specialized Rhythm?
Misschien ben je hier iets mee: http://www.mountainbike.be/forum/viewto ... highlight=
17tim
Mountainbiker

Post by 17tim »

Als het echt droog, stoffig en hard ligt, zal ik er men RR'kes maatje 2.25 opleggen (zaten op de fiets toen ik die gekocht had).
In omstandigheden zoals nu leg ik er gewoon op NN voor en achter, maatje 1.8 en pomp die vrij hard op tot een 4-tal bar. Zo snijden ze vrij goed door de modder & bollen ze nog redelijk op asfalt ook.

Dan heb ik nog een 3e setje banden, smalle slickskes voor wegkilometers...
Jarno™
Mountainbiker

Post by Jarno™ »

'k Zou wel een slick leggen. Iets a la Schwalbe Super Moto ofzo... Of die Schwalbe Marathon Cross... Veel van de baan ga ik toch nie. Ga er eens over praten in m'n fiestenwinkel.
Zbably
Mountainbiker

Post by Zbably »

Ik heb intussen mijn Geax Barro bandjes opgelegd, zowel voor als achter en ik moet zeggen dat de grip geweldig verbeterd is. De terril in Winterslag (waar ik bij de ter dolen fietshappening tig keren uitgleed met mijn FF's) was geen enkel probleem meer. Gisteren lag dat parcours er nochthans geweldig vettig bij.
Volgende keer ga ik eens proberen om vanachter terug met mijn FF te rijden, omdat ik merk dat de rolweerstand toch wel sterk gestegen is. Als dit ten koste van de grip gaat leg ik de geax er terug op. Want het o zo heilige AVS is voor mij toch wel ondergeschikt. Belangrijker vind ik nog steeds welk vermogen ik kan trappen (zonder daarbij uit te glijden...;-) )

Zbably
Post Reply