Respecteer beginnende bikers !!

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

Daan_dc wrote:
THE BEAST wrote:
Daan_dc wrote:Ge zijt juist,maar daar blijft het bij.
Een helm is voor zover ik weet,nog niet verplicht en iedereen is oud genoeg om zelf te beslissen.Mountainbike is namelijk geen peuterschool waar ze je alles zeggen wat je moet doen..

nee da klopt het is geen peuterschool maar ik vind het gewoon onaanvaardbaar dat ze hem niet willen dragen voor hun imago #-o
ze weten wel dat het eigenlijk veilig is om er een te dragen maar hun imago laat dat niet toe [-X

imago imago..... we dragen toch allemaal een helm bij mtb dus zien we er allemaal even belachelijk uit en ik denk niet dat hun imago daar zal onder leiden, in tegendeel als ik mtb'ers zie zonder helm dat denk ik bij mezelf kiekens zonder helm #-o

maar ja dat is hun ding dat ze doen en ze moeten het maar weten =D>

gr

THE BEAST
Ik doel er maar op dat iedereen zijn eigen keuzes maakt,en je kan ze dan wel waarschuwen,maar dit is op den duur ongelooflijk zagerig.
Ok, ge hebt gelijk, ieder zijn eigen keuzes. Maar wat op de TT's. Bij de inschrijving betaalde pakt €3 inschrijving en daar zit (meestal) verzekering bij in. As gij op zo'n TT tege nen boom knalt zonder helm, wie denkte dat dan verantwoordelijk is? De organisatie? Ik weet nie of die ook verzekerd zijn tege wacko's (want zo noem ik die manne) die hun verantwoordelijk nie nemen ze.
Gevolg: een heel discussie en miserie om uit te visse wie er nu feitelijk verantwoordelijk is voor dit ongeval en dus voor de koste gaat opdraaie.

Bespaar u gewoon die miserie en zet nen helm op dan zulde gij al zeker nie in de fout zijn. In de meeste van zo'n gevalle zulde gij opdraaie voor alles want gij neemt u verantwoordelijkheid nie.
En zegge da ne helm nie verplicht is, is ook zever want op veel TT's hange bordjes of papiere dat et wél verplicht is.

En wa betreft da imago: tov bikers zal uw imago nie veel voorstelle denk zonder helm. Zoals hier blijkt krijge bikers zonder helm weinig respect dus daar moete et al zeke rnie voor doen.

Grtz
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Als ge tegen ne boom knalt met helm ben je dus niet in fout ?

Man man toch #-o

Dus als 'k met m'n auto tegen een boom knal en m'n gordel aanheb ben 'k ook niet in fout ? Of is 't dat een fietser een zwakke weggebruiker is ?

Dus de boom zal wel in fout zijn, die moet daar niet staan :roll:

Ik stel het volgende voor : Wie meer dan 3 keer een accident heeft met z'n MTB komt op de zwarte lijst en mag niet meer aan TT's deelnemen.
Met of zonder helm....

:wink:
the riddler
Mountainbiker

Post by the riddler »

Het probleem zit hem volgens mij niet alleen op de toertochten, maar overal in onze maatschappij. Die mannen die je van de baan rijden om voorbij te mogen, dat zullen wel dezelfde mannen zijn die op de autosnelweg tegen je bumper komen plakken zeker. Of die in een drukke winkel toch weer proberen om een plaatsje op te schuiven. Iedereen kent zo nog wel voorbeelden...
Ik denk dat dat mannen zijn die vergeten zijn dat er ook nog zoiets bestaat als "chillen"....
En de reden is dan nog meestal niet voor henzelf, maar om achteraf te kunnen opscheppen over gemiddeldes, geld, ... tegen soortgenoten die dan ook niet willen onderdoen...
Respect voor mekaar in het algemeen is tegenwoordig ver te zoeken, en wat zou ik ervoor over hebben om mee te mogen maken dat alle mensen gewoon eens respect zouden tonen voor iedereen. 't Zou ons korte leventje toch veel aangenamer maken niet?
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

respect, the riddler :wink:
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

pvandebe wrote:Als ge tegen ne boom knalt met helm ben je dus niet in fout ?

Man man toch #-o

Dus als 'k met m'n auto tegen een boom knal en m'n gordel aanheb ben 'k ook niet in fout ? Of is 't dat een fietser een zwakke weggebruikers is ?

Dus de boom zal wel in fout zijn, die moet daar niet staan :roll:

Ik stel het volgende voor : Wie meer dan 3 keer een accident heeft met z'n MTB komt op de zwarte lijst en mag niet meer aan TT's deelnemen.
Met of zonder helm....

:wink:
Dit was gewoon om een voorbeeld te geve he ;) Tkwam er op neer dat de verzekering die ge afsluit bij het inschrijven op TT's heel waarschijnlijk niet tussenkomt als ge een letsel oploopt aan het hoofd terwijl ge gene helm droeg.

En ja, soms staan bomen wel degelijk op de verkeerde plaats en daarvoor worde ze ook gestraft ook, bvb door ne flinke stamp tege hun ... te krijge van de ongelukkige rijder :P

Grtz
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

allé, 't is al goe :wink:

Alleen de volgende keer wat vriendelijker zijn tegen gasten zonder helm èh. Ieder zijn ding :roll:
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

Jaja, kzal mijn best doen zalle 8) dat ga lukke kannek nie garandere ;)

Grtz
Guest

Post by Guest »

On-topic pliesssss.
aarcia11
Mountainbiker

Post by aarcia11 »

merci Maurice!!
Post Reply