Mijn hoogste snelheid is iets van 94 km/h.
5 weken terug nog op Halembaye 86km/h
3 weken terug op een kort afdalingske in de buurt gevallen tegen 55km/h
Al mijn kleding stuk, mijn nieuwe shifters, voorrem etc.
Grote en diepe schaafwonden, 10 dagen op de zetel gelegen in verlofperiode.
Ik moet er niet meer van weten.
Ik moet er zelfs niet aan denken als ik zou vallen tegen 80 - 90 km/h.
Man wat een schade gaat dat zijn. (Beloki Casartelli...)
Ga volgend jaar naar Zeeland op verlof... alles vlak.
Maximum daalsnelheid ?
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- ooSoo
- Mountainbiker
Mijn max snelheid is 76km/h in Frankrijk op een off-road afdaling , op stenen. Das echt geschift !!!!
Wel een aanrader op eens te proberen .
Maar let wel op je moet veel techniek hebben daarvoor !!!
Ikzelf had nie veel overschot van techniek nie mer !!
Benedenkomen en stoppen en de armen strekken , was wel nodig !!!
Wel een aanrader op eens te proberen .
Maar let wel op je moet veel techniek hebben daarvoor !!!
Ikzelf had nie veel overschot van techniek nie mer !!
Benedenkomen en stoppen en de armen strekken , was wel nodig !!!
welkom eldec, nog veel mtb- en forum-plezier gewenst!
een maand geleden op een bochtige afdaling, net geen auto breed, in Oostenrijk mooi 67 km/h gehaald. Dat was wel op asfalt.
Offroad met Hardtail op een afdaling met vrij dikke stenen 50km/h, shaken and stirred
(ook in oostenrijk)
en dan hebben we op een andere afdaling aan een snelheid op fijne kiezelsteentjes op een haar de rots geraakt, reden toen dik 50km/h denk ik. Door de steentjes met eronder asfalt was het moeilijk sturen, als we die rots geraakt hadden waren we een 300m diepe afgrond ingesukkelt. Gelukkig stonden daar nog enkele bomen die ons eventueel zouden kunnen opvangen.
Twas wel een goede leerschool, een klein beetje concentratie is op zo'n afdaling aan die snelheid fataal. Bezin voor je begint!
een maand geleden op een bochtige afdaling, net geen auto breed, in Oostenrijk mooi 67 km/h gehaald. Dat was wel op asfalt.
Offroad met Hardtail op een afdaling met vrij dikke stenen 50km/h, shaken and stirred
en dan hebben we op een andere afdaling aan een snelheid op fijne kiezelsteentjes op een haar de rots geraakt, reden toen dik 50km/h denk ik. Door de steentjes met eronder asfalt was het moeilijk sturen, als we die rots geraakt hadden waren we een 300m diepe afgrond ingesukkelt. Gelukkig stonden daar nog enkele bomen die ons eventueel zouden kunnen opvangen.
Twas wel een goede leerschool, een klein beetje concentratie is op zo'n afdaling aan die snelheid fataal. Bezin voor je begint!
-
ultimateme
- Mountainbiker
Post by ultimateme »
hmm tegen de 87 aan op een 16 km lange afdaling op asfalt in zwitserland, toen ging ie zwabberen............