waterdichte rugzak

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
wim040
Mountainbiker

waterdichte rugzak

Post by wim040 »

Hi,

Op mijn gewone fiets heb ik Ortlieb fiettassen. Die hebben als grote voordeel dat ze 100% waterdicht zijn. Voor woonwerk verkeer is mijn filofax ed veilig.

Nu wil ik een waterdichte rugzak van ongeveer 20 tot 25 l voor wat woonwerkverkeer met de mtb.
Mijn voorkeur gaat uit naar een model dat van zichzelf waterdicht is, dus liefst niet systeem Deuter dat je een extra regenhoes moet gebruiken. Ik heb een Deuter rugzak maar die is meer voor wandelen. Ik heb ook een camelbak mule en die is prima om gewoon te mtb'en maar niet om papieren van en naar het werk mee te nemen.

De volgende modellen heb ik gevonden:
1) Ortlieb flight: Ortlieb Flight Dit zal waarschijnlijk super waterdicht en degelijk zijn maar hij is vrij zwaar. Op dit moment is deze bijna niet te vinden in de winkels
2) Jack Wolfskin TRANS ALPINE 26. Dit is een waterdichte rugzak en JW is toch ook een degelijke merk. gewicht 840 g JW rugzak
3) Deuter TRANS ALPINE 26 : Ze maken het moeilijk met dezelfde naam. Deze rugzak is met regenhoes maar in de Duitse forums wordt deze de hemel ingeprezen. gewicht 1090 gr.
Deuter Trans alpine
4) Vaude Ultratrail 20 : zeer lichte rugzak, 650 g. Vaude Ultratrail

Ik moet iets ter grootte van een A4 schrift kunnen meenemen. Suggesties voor andere modellen zijn ook welkom.

Graag jullie advies.

Wim
van_hoof
Mountainbiker

Post by van_hoof »

een gewone eastpack rugzak is ook best wel waterdicht hoor, allé ik ben toch 6 jaar elke dag met de fiets naar school gereden en dikwijls in de gietende regen, nooit last gehad van natte boeken hoor.
MilkSjeik
Mountainbiker

Post by MilkSjeik »

Desnoods bewerken met een waterafstotend middel zoals voor schoenen?
Guest

Post by Guest »

ik dacht dat Vaude ook waterdichte rugzakken hebben
wim040
Mountainbiker

Post by wim040 »

Hi,

1) Het systeem van plastieken zakken werkt ook wel tot zekere hoogte maar als je dan iets nodig hebt moet je soms een tijdje zoeken. Dit wil ik dus niet meer. Als het echt een stortvloed is dan werkt dit systeem ook niet altijd.

2)Vaude heeft inderdaad wachterdichte rugzakken, het 4e model is een waterdicht exemplaar van Vaude

3) Agu had met zijn quorum serie van fietstassen en stuurtassen ook bijna waterdichte tassen, met het hoesje erop zouden ze kompleet waterdicht zijn. Mooi niet dus ! Ik vertrouw er niet meer op, zeker niet als mijn pda (en andere brol) erin steekt. Vanaf dat ik ortlieb tassen heb heb ik nog nooit een spatje water in mijn tassen binnengehad en ik rij door weer en wind naar het werk.

4) Ik betrouw liever op een "constructie" die van zichzelf waterdicht is (gelast ipv gestikt, getapete ritsen) ipv een additionele spray. Die spray werkt ook wel, voor een tijdje, dan moet je die opniew toepassen. Een keer te lang wachten, ...

Laat de tips en voorkeuren maar komen !

thx

Wim
dr paaj
Pro

Post by dr paaj »

Ik heb laatst een messenger bag gekocht van The North Face, dit omdat ik 45km(enkel) naar mijn werk fiets en eens verrast kan worden door een buitje 8)

Type Basecamp Messenger Bag, en dat deze kan drijven in de badkuip(getest zonder laptop, PDA(die overleden is door) en een hoop papier) om schoon te maken...
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Jack Wolfskin TRANS ALPINE 26
TZB
Mountainbiker

Post by TZB »

Ik gebruik ook Eastpack....blijft 100% waterdicht, niet kapot te krijgen, en als je hem toch zou stuk krijgen, er is een levenslange garantie.
wim040
Mountainbiker

Post by wim040 »

hi pvandebe

Wat is jouw ervaring met de JW TA 26 ? Het draagsysteem ziet er een beetje exotisch uit, is het degelijk ? Hoe zit het met het draagcomfort van deze rugzak ? Heb je meer info ? Ik twijfel hoe langer hoe meer tussen de Vaude en de JW

Wim
moddereter
Mountainbiker

Post by moddereter »

Ik heb mijn rugzak ingespoten met een spuitbus om tenten waterdicht te maken. Nog nooit last gehad van iets dat nat was in de zak
Post Reply