Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

De Fille wrote: PS: Ergens langs een boerderij gereden en ineens kwam daar zo een jack russell-hond afgelopen, die was echt van plan om in de kuiten te bijten. Effe mogen doortrappen dus ...
Zou da kunnen dat ge toen op de rode route zat, in Bierbeek? Ik heb daar aan een boerderij ook eens een Jack Russel achter mij aan gehad! Als ge van uw fiets stapt, is da beestje heel braaf. Maar o wee als ge terug op uwe fiets stapt! Dan wordt da beestje zot!
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Hij zat op de groene route
Bijters en vooral blaffers vind je overal :roll:
Ik ken uwe Jack Russell trouwens...
tailspin
Mountainbiker

Post by tailspin »

seke wrote:ik heb het pijltje in het gras links langs de track gelegd (reeds op de helling). Want kon het niet zien waar het ervoor lag. Als er iemand langskomt en een betere plaats ziet leg het dan daar?

waar ik het legde ligt het onder een hoek van 35° waardoor je het wel kan zien als je goed oplet.
Het ligt er nog steeds. Ik was aan het overwegen om het tegen die schuine stenen wand aan te leggen omwille van de zichtbaarheid voor de mensen die het groene traject niet kennen. Nu moet je al haast tot tegen de eigenlijke helling opgaan om het paaltje te zien liggen. Omwille van de verkeerstechnische situatie op dat stuk denk ik dat de meesten die moeite niet te baat nemen en langs de spoorweg afrijden ofzo.
Schijfrem
Mountainbiker

reactie van bloso

Post by Schijfrem »

tailspin wrote:
seke wrote:ik heb het pijltje in het gras links langs de track gelegd (reeds op de helling). Want kon het niet zien waar het ervoor lag. Als er iemand langskomt en een betere plaats ziet leg het dan daar?

waar ik het legde ligt het onder een hoek van 35° waardoor je het wel kan zien als je goed oplet.
Het ligt er nog steeds. Ik was aan het overwegen om het tegen die schuine stenen wand aan te leggen omwille van de zichtbaarheid voor de mensen die het groene traject niet kennen. Nu moet je al haast tot tegen de eigenlijke helling opgaan om het paaltje te zien liggen. Omwille van de verkeerstechnische situatie op dat stuk denk ik dat de meesten die moeite niet te baat nemen en langs de spoorweg afrijden ofzo.
Op een eerdere mail die ik naar Bloso had gestuurd om de situatie v/d ontbrekende pijlen te verklaren heb ik een antwoord gekregen dat ze het asap gingen in orde brengen !

Date:
Fri, 14 Jul 2006 11:08:00 +0200

Beste,

Bedankt voor de gedetailleerde beschrijvingen.
Wij gaan inderdaad zoals eerder gezegd de nodige stappen ondernemen.

U kan de zaken van de Bloso-routes op dit e-mailadres doorgeven.

Dank voor de opmerkingen en veel fietsplezier.

Nico Motton
Bloso Inspectiedienst Vlaams-Brabant & Brussel
Zandstraat 3
1981 Hofstade
Nico.Motton@Bloso.be
www.bloso.be

Afwachten wanneer dit in orde gaat komen.
Of heeft er iemand hier relaties met nen lokale politieker ??
Dan gaat het misschien rapper in orde komen :-k
tailspin
Mountainbiker

Post by tailspin »

Groene route opgelet:

Vlak na de beklimming die parallel loopt langs de spoorweg (links weide met omheining, rechts struiken), in de afdaling waar men moet opletten voor de boomwortels hebben onverlaten houten speeltuigen (schommel en een soort klimrek met dwarsbalken) op het parcours aangelegd. Uitkijken is de boodschap. Ik had geen mes bij en heb het dus ook niet kunnen verwijderen ('t is geen flutwerk van een amateur).
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

tailspin wrote:Groene route opgelet:

Vlak na de beklimming die parallel loopt langs de spoorweg (links weide met omheining, rechts struiken), in de afdaling waar men moet opletten voor de boomwortels hebben onverlaten houten speeltuigen (schommel en een soort klimrek met dwarsbalken) op het parcours aangelegd. Uitkijken is de boodschap. Ik had geen mes bij en heb het dus ook niet kunnen verwijderen ('t is geen flutwerk van een amateur).
ook gezien vorige vrijdag .... :roll:

wie plaatst er nu ( moedwillig of ni ), een speeltuin midden in op Bloso MTB route ?

[-X
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Omdat de straat bij ons opengebroken is en ik daardoor mijn fiets niet kon inladen om in Vichte te gaan rijden, heb ik vandaag noodgedwongen dan maar de kombinatie groen-blauw-rood gedaan met hier en daar eigen stukskes erbij.
Zalig fietsweer maar ik was wel kontent dat ik een truike met lange mouwen aan had.
Het lag er overal redelijk goed bij en de pijlkes die er niet staan staan er nog steeds niet :evil:
55 km en een gemiddelde om over te zwijgen :-$
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

Vandaag blauw-groen gereden, super geamuseerd gewoon.
Als beginnende biker moet ik toegeven dat ik wel serieus moeite had met
die zanderige klim op de blauwe route.( holle weg...)Pff!
We zijn geen enkele mis gereden dus volgens mij zijn alle pijltjes aanwezig =D>
Fredje80
Mountainbiker

Post by Fredje80 »

it's me ! wrote:Vandaag blauw-groen gereden, super geamuseerd gewoon.
Als beginnende biker moet ik toegeven dat ik wel serieus moeite had met
die zanderige klim op de blauwe route.( holle weg...)Pff!
We zijn geen enkele mis gereden dus volgens mij zijn alle pijltjes aanwezig =D>
Deze was tot een paar weken terug niet zanderig. Het was nog een echte holle weg, maar door de nogal hevige regenbuien was er veel weggespoeld. Dit hebben ze volledig opgevuld met zand en persoonlijk vond ik het makkelijker om de geulen te ontwijken dan in het zand te rijden. Ook hadden ze beter zeezand gebruikt, dan van dat gelig rivierzand van dees kanten dat veel te veel plakt.
Op bepaalde momenten zat ik gisteren ter plaatse te trappen. #-o
nicolasdb
Mountainbiker

Post by nicolasdb »

euhm,

dat zandwegske ligt er al jaren zo bij...ik denk niet dat we het over hetzelfde hebben.. "it's me" bedoelt dat sterk en lang oplopend wegske aan rand van bos, waar men ook nogal eens met de paarden rijdt vlak aan het kasteel...is inderdaad wel een bijterke

grtz
Post Reply