Full-face helm

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Post Reply
TZB
Mountainbiker

Full-face helm

Post by TZB »

Hey iedereen,

vorige week was ik met een vriend aan het biken....het off-road gedeelte was voorbij, en we waren op weg naar huis.
Deze vriend is toen (gewoon op de baan) op een andere fietser geknald...was een kwestie van onoplettendheid van beiden denk ik, ik was al een stukje verder.
Deze vriend had geen helm (meer) op, de andere wel....diens helm is recht in het gezicht van mijn kameraad gekomen, met als resultaat gebroken neus, gescheurde (4 cm, dwars door de spieren heen) lip, en een voortand minder.

Om zulke gevallen te vermijden, zou ik me graag een full-face helm aanschaffen....het staat misschien belachelijk op een niet-downhill of freeride fiets, maar ik zou graag het onzekere voor het zekere willen nemen.

Zou iemand mij hierin kunnen adviseren?

Dikke merci :wink:
mo6
Mountainbiker

Post by mo6 »

Ik heb me begin dit jaar een full face helmet aangeschaft nl een BELL
type Bellistic
Image
Ben hier tevreden over, zelfs bij warm weer was het goed te doen. k moet er wel bij zeggen dat het meeste downhill was, veel afkoeling dus. Heb hem bij Barracuda 89,00 euro betaald ik vond dit kwa prijs-kwaliteit niet slecht. Ik gebruik hem ook niet alle dagen vandaar.
De Bell crash garantie is een leuke bijkomstigheid.
[/url]
mo6
Mountainbiker

Post by mo6 »

type Bellistic
Image
Ben hier tevreden over, zelfs bij warm weer was het goed te doen. k moet er wel bij zeggen dat het meeste downhill was, veel afkoeling dus. Heb hem bij Barracuda 89,00 euro betaald ik vond dit kwa prijs-kwaliteit niet slecht. Ik gebruik hem ook niet alle dagen vandaar.
mo6
Mountainbiker

Post by mo6 »

type Bellistic
Image
Sigma
Mountainbiker

Post by Sigma »

Hoe werkt die crash garantie eigenlijk?

Mijn zoontje rijdt ook met een Bellistic (BMX) en heeft in Quaregnon een serieuze klapper gemaakt waarbij de helm de grootste impact heeft gekregen.

Op dat moment zie je dat een full face bij zulke zaken broodnodig is, anders had hij er lief uit gezien
TZB
Mountainbiker

Post by TZB »

Is in ieder geval een mooie helm, bedankt voor de reactie...ik vroeg me echter af of zo'n helm echt heel het gezicht beschermt, of er ook helmen zijn waar je bijvoorbeeld een klep hebt die voor je gezicht kan geklapt worden.

Edit: voor Sigma:

What kind of warranty does Bell offer?
Any Bell helmet determined by Bell to be defective in materials or workmanship within one (1) year from the date of original purchase will be repaired or replaced, at Bell’s option, free of charge when received at the factory freight prepaid, together with proof of purchase. If you have questions regarding the warranty coverage on your helmet, call us or refer to the helmet owner’s manual.
thomatchef
Mountainbiker

Post by thomatchef »

TZB wrote:Is in ieder geval een mooie helm, bedankt voor de reactie...ik vroeg me echter af of zo'n helm echt heel het gezicht beschermt, of er ook helmen zijn waar je bijvoorbeeld een klep hebt die voor je gezicht kan geklapt worden.
Dan kun je een motohelm kopen!
Ik begrijp je reactie dat je dit zelf niet wil mee maken, en daar maatregelen wilt treffen. Maar om met full-face helm, dan eventueel nog met vizier, uw toertochten af te rijden vind ik een iets te paniekerige reactie.

Blijf gewoon wakker op u fiets zitten en let op! Je zei zelf dat beide fietsers onoplettend waren... had er daar van 1 opgelet was er nooit iets van gekomen.
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Over garantie gesproken,

mijne Specialized Decibel helm was ook stuk door een val en heb ook kunnen genieten van de "Crash garantie".

Nieuwe helm mogen kopen aan de helft van de prijs. Verslag gemaakt hoe het gekomen is en verslag samen met helm afgegeven in de winkel.

y
Fluffy
Mountainbiker

Post by Fluffy »

Ik verkoop een 661 Full Bravo, maat large. Is slechts een tweetal keer gebruikt, zonder krassen... Mag je hebben voor 60 euro.

Had hem ooit samen met een freeride fietsje gekocht in een zotte bui, maar ik rijd daar toch nooit mee.

Foto: http://photo.pinkbike.com/photo/835/pbpic835542.jpg
Last edited by Fluffy on Thu 24 Aug 2006 07:40, edited 1 time in total.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

3 helmen gekocht joh. tusse welke kiest ge nu als ge 3 keer dezelfde kootp? :wink:
Post Reply