20/08/2006: Marathon Oeterdal (Opoeteren, Limburg)

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Afspuitstand op de bevoorading na de terrils waren de max,maar brengt de ketting natuurlijk in de problemen!
Hier zou een spuitbus met olie zekers niet misstaan hebben(in Poperinge ook voorhanden)!
Aan de laatse bevooradingen voor de grote afstand is een bekertje cola ook steeds welgekomen!
t'Is maar een suggestie voor volgend jaar!
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

zwiebertje wrote:Afspuitstand op de bevoorading na de terrils waren de max,maar brengt de ketting natuurlijk in de problemen!
Hier zou een spuitbus met olie zekers niet misstaan hebben
Het is ook maar een kleine moeite als je doet zoals ik, neem op langere tochten steeds een klein potje (van een filmrolletje) gevuld met gewone motorolie mee dan kan je de ketting meermaals smeren.
Op de grotere lus van 115km was het inderdaad maar eenzaam rijden.(had maar 109 km op de teller ben ik ergens verkeerd gereden?
Er was ook ergens in de bosjes een fotograaf van dienst, kunnen we deze zijn werk ergens op een site bewonderen?
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

Ik had op de 40 km ook maar +/-38 op de teller... Maar ja ... voor het aantal kilometers dat gij hebt gereden is dat misschien wel appelen met peren vergelijken :wink:
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Hier vind je de foto's van de marathon. :wink:
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Serge R wrote:(had maar 109 km op de teller ben ik ergens verkeerd gereden?
Nope, ik had er 106, mijn vriendin 111... en toch reden we de 115 :drunk: :lol:
Josss
Mountainbiker

Post by Josss »

Die kilometertellertjes toch !!!!!
Dat van mij geeft 113 km aan.
Wat er ook van zij, blijkbaar zijn er enkele km's te kort : volgend jaar zullen wij een klein stukske toevoegen ( extra singeltrack in Opitter van 1 km en stukske in de buurt van de Oudsberg).
Na gedurende 10 jaar de kar getrokken te hebben van deze marathon , zal vanaf volgend seizoen iemand anders van het organisatiecomité deze taak overnemen ( ik blijf uiteraard wel helpen).
See you next year.
anton
Mountainbiker

Re: 20/08/2006: Marathon Oeterdal (Opoeteren, Limburg)

Post by anton »

K2-er wrote:
Flip FSR wrote: Kort samengevat: 't Was "ploeteren in Opoeteren" :lol: (o)
inderdaad we hebben goed geploeterd vandaag.
Het was een leuke tocht, goede bevoorradingen, goed parcours, goed gezelschap en niet te vergeten een mooi paar sokken !
tot volgend jaar
=D> =D> =D> =D>
het was een leuke en tocht :bounce: :P ik heb 112km (o) (o) gehaalt de laaste 10km was het moeilijk voormijn maar ik er goed door gekommen.
Last edited by anton on Tue 22 Aug 2006 20:17, edited 1 time in total.
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

1OO km gedaan plus ca. 10km verkeerd gereden door mijn eigen stomme schuld. Niet erg, ik kwam toch om kilometers te trainen voor Houffalize.

De laatste vijf was ik vooral mentaal moe. Ik was die plassen en dat zeikslijk kotsbeu. Bovendien stond juist daar de wind serieus in het nadeel. Ik ben zowaar een paar seconden gestopt, voorover op m'n stuur en zei tegen mezelf : komaan, het kan toch niet meer zover zijn. Ik rijd vervolgens een paar honderd meer verder en... inderdaad.

Na de laatste bevoorading nog een hotdog aangereikt gekregen door kleine vriendelijke meisjes van de jeugdbeweging. Zeer sympa. Natuurlijk geen sporteten but who cares. Het gaf toch nog een kleine mentale boost.

En nu maar hopen dat ik het volgende week overleef...
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Ik had er op de kop 110 km,dus dat zit mooi in het gemiddelde!
Flip FSR had er 106,zijn vriendin 111,wss heeft de vriendin soms moeten terugkeren om achtergebleven flip te zoeken? :lol:
Ofwel heeft flip de weg wat afgesneden toen vriedin te ver voorop lag? :lol:
de vallende mountainbiker
Mountainbiker

Post by de vallende mountainbiker »

Gf biker wrote:Hier vind je de foto's van de marathon. :wink:
doeme,mijn vrouw heeft al ettelijke keren gezegt dat ik enkele kilo's moet vermageren...nu knal ik toch wel na enkele foto's al recht op een foto van mezelf...en ze heeft verdorie gelijk #-o #-o
Post Reply