Dessel - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Post Reply
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Woeps, da was ne dubbele
polepo
Mountainbiker

Post by polepo »

Nielskie wrote:de route is zo plat als ne pannekoek hoe kan zo iets dan zwaar zijn.

De manier waarop je de route rijdt kan het inderdaad wel zwaar maken. Ik heb me er ook al wel eens kompleet groggy op gereden, maar om de route zelf zwaar te noemen, vind ik wel lichtjes overdreven.
Wat moet ge dan zeggen over een route in de Ardennen? Zijn dat dan onmenselijke folteringen?

.
Zal wel aan het manneke zijne fysiek liggen zeker.[/quote]
slapende biker
Mountainbiker

Post by slapende biker »

De meest afgebleekte pijltjes zijn vervangen , en hier en daar wat takken weggeknipt .

Veel bikeplezier
Trekkie 800
Mountainbiker
Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Post by Trekkie 800 »

Route nog eens gedaan op 22/10/06. Wat heb ik me nog eens geamuseerd met al die singletracks. Spijtig dat mijn benen moe waren. Ik heb het nog nooit niet zo goed zien liggen. Weinig modder en weinig los zand
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Gisteren ook eens deze Blosoroute gereden. Vertrokken in het centrum van Witgoor. Aan de startplaats (waar je goed kan parkeren met de tufbak) voldoende pijltjes die de juiste weg wijzen, een informatiepaneel is aanwezig.

Na een korte aanloop knalt de groene route het bos in. En al direct een hoop singletracks om van te snoepen. Yeah! Wat verder een splitsing met blauw. Deze route bevat eerder brede wegen. Nadien volg je terug groen. Klinkt verwarrend, maar alles is verduidelijkt met bordjes. En wat valt op: een hoog offroadgehalte.

Enkel op de rode route krijgen de noppen wat meer asfalt te verduren. Deze route vond ik ook het minst van al. Toch zitten hier ook enkele mooie stukken in, zoals aan het BMX-parcours (waar je niet op mag, begrijpelijk). Echter zijn er ook meer verbindingswegen. En net als je denkt dat het saai wordt zit er een, ik citeer letterlijk het papierke dat er hangt, een “zeer technisch traject” inzit. Sommigen zullen het overdreven vinden, anderen leuk. In elk geval, het balhoofd draait naar alle kanten en het gemiddelde gaat den dieperik in.

Vervolgens is er een (te) lang onroad stuk naast het kanaal, intussen splitst hier rood met groen. Wat verder wijzen de pijlen richting singletracks naast het jaagpad. Nog wat verder kom ik met dik 60 km (ewa verkeerd gereden, volledig mijn fout) terug aan de vertrekplaats.

Conclusie:

Parcours: groen is de mooiste lus. Een hoog offroadpercentage, waarvan veel singletracks. Blauw bevat ook weinig asfalt, toch is de omgeving hier net ietsje minder. Rood heeft leuke stukken, maar die worden afgewisseld met saaiere verbindingswegen. Over de gehele route kan een hoog gemiddelde worden aangehouden. Dat er in deze streek geen hoogtemeters zijn, is algemeen geweten zeker.

Bepijling: voor een Blosoroute héél goed. Een pluim voor diegene die dat onderhoud. Pijltjes staan misschien wat laat in de bocht, maar de tragere rijders ondervinden hier wellicht geen hinder van. Ook de “randinformatie” zoals informatiepanelen, splitsingen, verbindingsstukken naar het startpunt is heel goed aangegeven.

Ondergrond: zand. Daardoor is de gehele route, ook nu in de winter, goed bereidbaar. Slechts enkele “sappige” stukken, maar de fiets zag op het einde nauwelijks vuil.
Stud
Mountainbiker

Post by Stud »

Ik kan me volledig vinden in deze beoordeling. :-D
dCore
Mountainbiker

Post by dCore »

slapende biker wrote:De meest afgebleekte pijltjes zijn vervangen , en hier en daar wat takken weggeknipt .

Veel bikeplezier
Gisteren de blauwe en groene gedaan.

Nog steeds veel afgebleekte pijltjes en zelfs enkele ontbrekende.

wel hele mooie toer, geen modder en dus enorm snel
sveester
Mountainbiker

Post by sveester »

vandaag ook de Desselse bossen ingedoken. Goed berijdbaar! Plassen heb je met zo'n weer natuurlijk wel.
Ik denk dat er één groene pijl mist op de hele route...In ieder geval een punt waar we aan het twijfelen waren, maar het niet meer wisten. Uiteindelijk toch een groene pijl gevonden door ff blokje rond te rijden.
Op één plaats zijn ze ook bomen aan het hakken en is de doorgang verspert door stammen, maar er is nog langs te fietsen. Maar zo hoort het natuurlijk niet te zijn. Voor de rest piccobello.
Verellen
Mountainbiker

Post by Verellen »

Vandaag groene lus gereden, gestart aan café De Koerel in Witgoor.
Ik vind deze lus toch echt één vd lekkerste Bloso-routes uit de streek hoor.
De eerste 5 en laatste 10 km zijn subliem :drunk:
Als je van Singletracks houdt, moet je in Herentals of Dessel zijn =P~
Dat laatste stuk naast de Vaart is gewoon fenomenaal, draaien en keren, omhoog en omlaag, speeltuintje voor technische bikers! =D>
Zeker nu met dat mulle zand en die uitstekende wortels!

Wat ook opvalt in vergelijking met andere Bloso-routes is dat deze tocht PERFECT afgepijld is, hier kan je gewoon niet verkeerd rijden!
En ook de splitsingen nr andere lussen zijn erg duidelijk aangegeven.
Ook de staat vh parcours is heel goed, dat w daar precies goed onderhouden =D> =D> =D>

Ook heel veel lokale bikers gezien en vooral veel jonge gastjes op de BMX, deed deugd aan het hart om die gasten bezig te zien, de toekomst van onze sport is verzekerd! :lol:
discofrisco
Mountainbiker

Dessel

Post by discofrisco »

Gisteren nog eens het volledige parcours gereden. goed voor een dikke 60km sneeuwpret. Het ligt er heerlijk bij, lekker snel door de harde ondergrond, maar toch nog net grip genoeg om niet na 2 min. met je smikkel op de grond te gaan.
Post Reply