Respecteer beginnende bikers !!

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

jamaar snel zijn en een grote mond hebben vind ik wel een groot verschil hoor ..denk niet dat iemand het ook maar erg vind als je hem voorbijstuift op de gepaste manier..het feit dat ze dan ook nog eens vies kijken of zelfs hunne mond opentrekken om iets compleets onzinnigs te zeggen , dat kan er niet door bij de meesten volgens mij ..
ivm dat ophouden op een klim , idd het is waar wat je zegt ..nu moet er toch bijzeggen , als ik mezelf bv zie , mijn techniek om uit de weg te blijven is ook veranderd, nu spring ik op tijd van de fiets en loop omhoog zodat ik altijd snel genoeg ben om niemand te storen en toch heb ik niemand moeten doorlaten , die ik dan meestal terug voorbij zou steken na de klim dusja ...(niet allemaal wel niet hoor)
stoppen staat nimmer in mijn handboekje tegenwoordig , natuurlijk als ik echt zou hinderen , spring ik liever de bosjes in dan ne mens zijn sportieve inspanningen teniet te doen ..dus ga ik goed aan de kant met bike en al ..
Als bv ik mis-schakel in een klim en de ketting wilt niet mee , wat ook voor oponthoud kan zorgen, spring ik eraf , loop mee en terwijl hef ik mijn zadel op, draai eens aan de trappers en spring terug op(al lopende heh!) ..denk zelfs niet dat ik dat al kon 9mnd geleden ..denk dat ik zand moest eten als ik dat probeerde ..en ik heb dat ook maar aangeleerd door mensen dat te zien doen!
Ik wil maar zeggen , voor een complete newbe op de tt's is het soms moeilijk in te schatten wanneer je gaat stilvallen al dan niet ..ik heb soms op de meest idiote klimmekes moeten afstappen , die ik nu zonder nadenken gewoon oprijd..

ps: ik weet ook na jaren ervaring is dit 'vergeten' ..bij mij zit het nog vers in het geheugen, mijn eerste tt's ...iedereen begon ooit vanaf 0 heh
Nuja zoals gezegd, ikzelf heb het nog maar 1x meegemaakt op tt's dat iemand echt uit zijn sloffen schoot , de anderen was meestal beetje uit irritatie en dat kan ik nog begrijpen , iedereen heeft wel eens een minder goede dag .

Mvg
Daan_dc
Mountainbiker

Post by Daan_dc »

Als je wil racen,moet je gewoon geen toertocht uitkiezen...
Respect voor de minder getrainden!(ze genieten immers evenveel van de sport,dus houden zo)
mtb freakske
Mountainbiker

Post by mtb freakske »

ik rij al een tijd met de mtb en elke week en men vriend wilde dat ook doen we zijn allebei 15 en ik heb hem dan is meegenomen op een toerocht he natuurlijk als hij dat niet gewoon is ga je niet snel maar we hebben er toch plezier aan natuurlijk was er weer 1 die gewoon mijn vriend in een smal paadje aan de kant heeft GEDUWT ik vind dat dit niet meer kan ik heb het hem nog gezegt ook maar hij fietste gewoon door zo'n gedrag kan niet vind ik zo een mensen zouden niet mogen toegelaten worden op TT's

groetjes
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

skyrider wrote: Mijn oplossing is zeer simpel ik ga alleen nog maar in de winter naar tt.
Dan komen alleen de die hard mtb'ers. Die beginnende mtbers zijn bang van een spat modder en de snelheidsduivels kunnen ineens nietmeer volgen in de modder.
Ik haat winter TT's, 't is juist dan dat die avs rijders komen.... het is te slecht op de weg voor hun dunne bandenfietsen. :-D
Deze winter kan ik geen TT's rijden en ik ga ze niet missen denk ik.
aarcia11
Mountainbiker

Post by aarcia11 »

nog even iets aan toevoegen (ben zelf zo'n klein 1,5 jaar aan het biken en zeker gene rappen 8) ): wat mij opvalt bij die snelheidsduivels die zo onvriendelijk voorbijsteken, is dat het meestal mannekes zijn die géén helm dragen (maar wel een sjaaltje op hunne kop [-X ). Eigenlijk zijn ze dus dubbel-lomp...dit weekend trouwens in Houthalen mijn helm nog zeer dankbaar geweest: in een stukje bos hing een dikke tal wel heel erg laag en blijkbaar niet diep genoeg gebukt. Gevolg: harde knots tegen mijnen helm...had dat tegen een sjaaltje geweest :drunk: :drunk: :drunk:
Ik laat iedereen passeren en probeer mijn eigen tempo te rijden, alhoewel ik soms merk dat ik soms ook sneller ga en meer risico's neem bvb op singletracks met iemand achter mij aan. Meestal met goede afloop.
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

Ik vermoed ook dat die mannen niet hier op het forum komen , want iedereen in deze topic is het er blijkbaar goed over eens ..heb respect voor mekaar , groot of klein, snel of traag ..ne glimlach tijdens het voorbijsteken hebben we maar al te graag! :wink:
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

aarcia11 wrote:mannekes die géén helm dragen (maar wel een sjaaltje op hunne kop [-X ). Eigenlijk zijn ze dus dubbel-lomp...
Da kan gene kwaad, waar niks in zit, kan niks kapot gaan... :lol:
BEASTY
Mountainbiker

Post by BEASTY »

yep,

Ik ken ook een paar van die gasten die nooit geen helm dragen,
op ne verwaaide keer gingen we rijden en ze hadden geen helm aan #-o ik vroeg "waar is uwen helm" antwoord "é jongen ik draag zo geen belachelijk ding op mijne kop zulle" ik "ah das dan goed é aje hij dan ne keer op de grond smakt en een beetje open ligt en mss een heel schoon litteken heb wie zal er dan belachgelijk uit zien" hij vond dat niet tof dat ik dat zo zei maar ben ik juist of niet????

gr

THE BEAST
jovano
Mountainbiker

Post by jovano »

Zeer juist.
Het is altijd aan te raden een helm te dragen. De risico's zijn veel te groot.
Vorig jaar ben ik over kop gegaan en dat voel ik nog in mijn nekwervels.
Mijn helm was op acht plaatsen doorgebarsten.Ik mag er niet aan denken hoe ik er aan toe was zonder helm.
Voor mij dus nooit zonder helm.
En laat die mannekes maar rijden zonder helm. Ik weet wel beter.
Mvg
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Ging dat hier niet een beetje over verdraagzaam zijn ?

In de tijd dat ik starte met MTB en toen er nog amper TT's bestonden bestond dat nog niet.

Dat je valt of ergens tegenbotst zegt eerder iets over je inschattingsvermogen, stuurvaardigheid en de risico's die je neemt.

Ik draag héél soms een helm bvb als het regent/geregend heeft en koud is en 'k rij door Brussel. Of als 'k hoeresnel wil gaan over een zeer technisch parcours. Of als 't echt verplicht is.

Eum...Ik rij al zo'n 25 jaar. Begonnen met simpele racekes tussen de bomen in de bos, lekker springen over steeds grotere en hogere afstanden, daarna crossen met de koersfiets in de bossen (één keer om m'n bakkes gegaan door een ijzelplek in een bocht), toen overgestapt naar MTB. Ik doe wekelijks m'n technische oefenigskes om m'n stuurvaardigheid en inschattingsvermogen te verbeteren. Risico's neem 'k nooit. Snelle races worden alleen gedaan op een technisch gemakkelijk parcours of er moeten eerst één of meerdere verkenningen zijn.
Post Reply