Tja eindelijk komt de ware aard van het belgisch voetbal eens te boven heh ...ze hebben altijd wat geluk gehad beter te doen , maar nu is het echt op belgisch niveau !Dreo en Wee wrote: AMAAAI!!!"wa was da jong?"
Kijk heh , als jong manneke heb ik zo het een en het ander gezien wat wel best dit kan verklaren ..nl vriendjespolitiek ..die Stijn Stijnen bv , daar heb ik vroeger jarenlang mee in de club gezeten en ook samen keepers-trainingen gehad (ik was maar reservekeep hoor, niets speciaals) . Als ik u zeg dat dat een van de 'mindere' was in onze club ..hij was ook maar een reservekeeper en niet eens veldspeler(wat dikwijls ook een vereiste is om goed keeper te worden!) ..doch dankzij pappie kon hem trainingen krijgen bij club brugge als jong ventje en zo is het geschied ..Nu hadden die van Brugge in mijn ogen slimmer geweest hadden ze onze topkeeper eruitgeplukt , maar blijkbaar telt ervaring en kunde niet zo in de eerste klasse, enkel wat goede wil en een vriendje hier of daar ...velen op sporting hasselt zijn hier kwaad over geweest , om nog maar te zwijgen dat hem zelfs op reunies niet gevraagd werd!
En dit is maar 1 voorbeeld van de zovelen die ik vroeger gezien heb , zelf heb ik nog als klein manneke een trainingstage en zo bij Luc Nilis gedaan, die ook in onze club toen Zonhoven VV vertegenwoordigd was ..Ik kan u met zekerheid zeggen , het zijn verre van de beste spelers die altijd een kans krijgen ..daarom ook dat België altijd maar 1 fatsoenlijke speler op het veld heeft volgens mij ..onze jeugd word niet fatsoenlijk gescout!
Bram Vangeel , nog zo iemand die ik vroeger goed heb gekend, wat heeft die gast pech gehad ..ik herinner me nog dat anderlecht hem was komen vragen op heel jonge leeftijd, maar hij mocht niet van thuisuit ..achteraf is er niet veel meer van gekomen en op St-Truiden dikke pech gehad .
Ikzelf heb vroeger nog bij charleroi gespeeld op 16-jarige leeftijd , maar na 2 seizoenen was het ook gedaan . Ik had het voordeel heel technisch te zijn en 2-benig , enkel veel last gehad van knie-blessures .
Om het kort te zeggen wat ik van belgisch voetbal vind: 't is een klucht!
Zo heb ik 2j terug nog bij heusden gespeeld in hun b-ploeg (na jaren afwezigheid) en ook daar deed ik wat coach-werk bij de duiveltjes en ging mee naar hun wedstrijden ..ik heb op 1 seizoen die ventjes doen voetballen , puur door goed teamwerk en de individualisten hun gang te laten gaan waar nodig (en taktisch heb ik hun veel bijgeleerd)..mijn eerste match met die mannekes wonnen we met 11-0 ..ik kon het zelf niet geloven en die van het bestuur nog minder! Onlangs daar nog eens gaan zien en heel wat van die gastjes bedankte mij voor de goede trainingen toen ..maar heb hier toen wel enorm veel tijd en energie ingestoken ..was mijn grootste passie ook wel , na 13j zelf op het veld gestaan te hebben mag dat wel heh .
ivm clubs etc, ik ben gewoon geen fan van belgisch voetbal , maar alsik mag kiezen om naar een match te gaan zien is het toch wel eentje van Standard ! Plezier ten top!
Mvg