Voetbalseizoen 2006-2007 en De Rode Duivels

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.

Wie wint jupilerleague 2006-2007?

RSC Anderlecht
36
43%
Club Brugge
19
23%
Standard Luik
5
6%
Racing Genk
10
12%
FC Brussels
0
No votes
SV Roeselare
5
6%
Cercle Brugge
1
1%
SV Zulte/Waregem
2
2%
AA Gent
1
1%
andere
4
5%

Total votes: 83

looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

Dreo en Wee wrote: AMAAAI!!!"wa was da jong?"
Tja eindelijk komt de ware aard van het belgisch voetbal eens te boven heh ...ze hebben altijd wat geluk gehad beter te doen , maar nu is het echt op belgisch niveau !
Kijk heh , als jong manneke heb ik zo het een en het ander gezien wat wel best dit kan verklaren ..nl vriendjespolitiek ..die Stijn Stijnen bv , daar heb ik vroeger jarenlang mee in de club gezeten en ook samen keepers-trainingen gehad (ik was maar reservekeep hoor, niets speciaals) . Als ik u zeg dat dat een van de 'mindere' was in onze club ..hij was ook maar een reservekeeper en niet eens veldspeler(wat dikwijls ook een vereiste is om goed keeper te worden!) ..doch dankzij pappie kon hem trainingen krijgen bij club brugge als jong ventje en zo is het geschied ..Nu hadden die van Brugge in mijn ogen slimmer geweest hadden ze onze topkeeper eruitgeplukt , maar blijkbaar telt ervaring en kunde niet zo in de eerste klasse, enkel wat goede wil en een vriendje hier of daar ...velen op sporting hasselt zijn hier kwaad over geweest , om nog maar te zwijgen dat hem zelfs op reunies niet gevraagd werd!
En dit is maar 1 voorbeeld van de zovelen die ik vroeger gezien heb , zelf heb ik nog als klein manneke een trainingstage en zo bij Luc Nilis gedaan, die ook in onze club toen Zonhoven VV vertegenwoordigd was ..Ik kan u met zekerheid zeggen , het zijn verre van de beste spelers die altijd een kans krijgen ..daarom ook dat België altijd maar 1 fatsoenlijke speler op het veld heeft volgens mij ..onze jeugd word niet fatsoenlijk gescout!
Bram Vangeel , nog zo iemand die ik vroeger goed heb gekend, wat heeft die gast pech gehad ..ik herinner me nog dat anderlecht hem was komen vragen op heel jonge leeftijd, maar hij mocht niet van thuisuit ..achteraf is er niet veel meer van gekomen en op St-Truiden dikke pech gehad .
Ikzelf heb vroeger nog bij charleroi gespeeld op 16-jarige leeftijd , maar na 2 seizoenen was het ook gedaan . Ik had het voordeel heel technisch te zijn en 2-benig , enkel veel last gehad van knie-blessures .
Om het kort te zeggen wat ik van belgisch voetbal vind: 't is een klucht!

Zo heb ik 2j terug nog bij heusden gespeeld in hun b-ploeg (na jaren afwezigheid) en ook daar deed ik wat coach-werk bij de duiveltjes en ging mee naar hun wedstrijden ..ik heb op 1 seizoen die ventjes doen voetballen , puur door goed teamwerk en de individualisten hun gang te laten gaan waar nodig (en taktisch heb ik hun veel bijgeleerd)..mijn eerste match met die mannekes wonnen we met 11-0 ..ik kon het zelf niet geloven en die van het bestuur nog minder! Onlangs daar nog eens gaan zien en heel wat van die gastjes bedankte mij voor de goede trainingen toen ..maar heb hier toen wel enorm veel tijd en energie ingestoken ..was mijn grootste passie ook wel , na 13j zelf op het veld gestaan te hebben mag dat wel heh .

ivm clubs etc, ik ben gewoon geen fan van belgisch voetbal , maar alsik mag kiezen om naar een match te gaan zien is het toch wel eentje van Standard ! Plezier ten top!

Mvg
Last edited by looneycooney on Thu 17 Aug 2006 16:48, edited 2 times in total.
van_hoof
Mountainbiker

Post by van_hoof »

Dreo en Wee wrote:hopelijk spelen ze dan niet als de "duivels"gistern...want #-o #-o #-o

AMAAAI!!!"wa was da jong?"
brugge ga zaterdag wel keer tonen hoe dat tempo aan gegeven moet worden tegen beveren,,

Champion team:club brugge =D> =D> :P
Echt hoe langer hoe meer ik de indruk krijg dat die voetballers er hier in België met hun klak naar smijten, als ge ziet wat ze maar internationaal presteren #-o, maar ze verdienen wel een pakske meer dan neem nu een deftige mountainbiker, atletieker,... Elke week komen ze me hunne kop op tv, de matchen worden live uitgezonden en dergelijke en het stelt niets voor echt niets hé mochten ze dan nog deftig spelen dan kunt ge die miljoenen die er in voetbal geïnvesteerd worden nog wel rechtvaardigen maar nu :roll:. En wa looneycooney zegt over vriendjespolitiek is meer dan waar, waarom denk je dat deschacht bij Anderlecht speelt, nie voor zijn goei interviews achter de match ze
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

idd, daar ben ik het mee eens ..zie bv idd mtb'ers , motocrossers (al is dat al gebeterd) , zwemmers , athleten etcetc
Die mensen hebben evengoed recht op een serieus inkomen .
Ik vind het wel normaal dat als je bv echt uitzonderlijk hebt gepresteerd dat je iets extra's krijgt ..neem nu bv onze Pfaff tijdens wk toen , echt ne reddende engel ! die verdiende het in mijn ogen , hij heeft zich ook laten gelden! (zal ook nog niet zo snel vergeten zijn)
Ik zou het persoonlijk veel normaler vinden mochten ze nu bv allemaal eenzelfde maandloon krijgen en enkel een extra éénmalige toegifte kregen bij een goede prestatie ...zo voelt de ploeg zich meer een eenheid en zullen ze er samen voor moeten strijden .
Toen ik voetbalde in de lagere klassen was dat trouwens zo ..elke gespeelde match kregen we een 100-150€ en voor elke positie werd er iets extra's voorzien ..bv een spits kreeg per doelpunt een 25/50€(afhankelijk vd club) , een verdediger/middenvelder bij een goede wedstrijd kreeg hetzelfde ...een keeper kreeg per 2 serieuze reddingen ook iets extra en per geslikte goal kreeg hem een extra kwartiertje op de training! Zo kreeg je discipline en respect voor mekaar in mijn ogen .
Maar nu in eerste klasse , de ene verdiend pakweg 25.000€ als spits en ne middenvelder in zelfde ploeg bv maar 15.000€ maar moet wel veel harder lopen en betere conditie hebben ...daar onstaan onenigheden over heh (lonen zijn maar illustratief heh!)

Mvg
Dreo en Wee
Mountainbiker

Post by Dreo en Wee »

loonycooney,ik kan jou en van_hoof niet beter verwoorden in wat jullie gezegt hebben...

ik steun jullie volledig in jullie uitspraken,maar ik blijf voetbal de beste sport ter wereld vinden(al is het niet altijd een eerlijk verloop)
De uithouding,de technische vaardigheden,prachtuige sport,maar als er oneerlijk opstellingen worden gedaan of dergelijke,dan hou ik mijn ogen dicht,ik kom voor de sport,de ambiance,ook voor mijn eigen team,als zij de opstelling zo kiezen(al zijn dat niet altijd de beste)dan kunnen ze 2dingen...winnen of verliezen.als ze dan toch verliezen,hebben ze tenminste weer iets om voor te bereiden tegen de volgende match..
niet?winnen ze klaagt er niemand,,de sport is zo gemaakt,je hebt winnaars en verliezers,en als wij "Belgen"dan als 1 van de kleine voetballanden tekort schieten op grote(of kleine)toernooien dan is dat ons lot.
toch dit moment,want ik zie niet direct vervangers voor de A-kern van de "Duivels"jullie wel?al zie ik veel ervaring in de beloften van de"Duivels"

Ze hebben allemaal ervaring om prof te zijn,maar niemand hoger dan op belgisch niveau.
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

idd , als supporter bezie je het spel ook anders heh ..ik word bv zot als ik een verdediger met een middenvelder van plaatst zie verwisselen ..je moet er maar eens op letten hoe dikwijls dat gebeurt in het belgisch voetbal ..volgens mij nog steeds een van de grootste taktische fouten die je kan maken als speler , dan nog te zwijgen vd coaches die het blijkbaar niet zo erg vinden ..en zo zie ik veel fouten op het veld gebeuren ..daarom ook allicht als ik de laatste jaren naar tv zit te kijken , dat ik het na 15mins al afzet omdat ik al puur zie aan het verloop dat er of saai of gewoon barslecht gespeeld word en soms ook wie gaat winnen al dan niet met grote cijfers.Zo heb ik op het vorig wk nog veel matchen 'bijna' juist voorspeld na de eerste 10mins ..ik begrijp dan echt heel moeilijk dat die coaches nog 'goesting' hebben om daar te staan .
Bij ons als klein ventje werd het er echt ingestampt hoe je op welke positie moet spelen ..dan kijk je tv en zie je de een fout na de ander ...dan is eerlijkgezegd het 'plezante' eraf hoor ...
het WK en EK word meestal qua spel pas interressant als men in de laatste ronden zit , dan zie je nog eens wat voetbal !
En anders heh , moet je maar eens rondkarren en op de speelpleintjes 'de jeugd' zien voetballen ..heel intensief spel etc daar zie je meestal al goed hoe men moet spelen (kleiner veld is taktisch moeilijker) en die jong gastjes kunnen dat verdomd goed hoor! Daar ben ik elke zomer ook nog af en toe te vinden 'mijn roots' . hier in hasselt heb je zo van die matten-veldjes voor mini voetbal , heel leuk!

Ik wil niets zeggen of zo hoor, enkel dat ik 'het spel' anders bezie ..maar supporteren is een andere hobby heh :wink: dan maakt het zelfs niet uit of ze in 4de provinciaal spelen bij wijze van spreken , zolang je je maar amuseert idd en ne goeie kan gaan drinken met de mede-supps .

Mvg
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

ik ben voor Anderlecht, maar wat ik gezien heb woensdag Belgie-Kazachstan...

Goddamn da trok op gene ouden slets!

Als je dan zo es het niveau bekijkt van het Frans, Italiaans en Spaans voetbal niveau dan is het Belgische niveau gelijk een cafeploegske.
sleery
Mountainbiker
Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Post by sleery »

Anderlecht zal wel weer kampioen spelen :wink: heb abonnement, hopelijk krijgen we nu ook eens iets te zien in de champions league.

wat de rode duivels betreft: woensdag sedert lang nog eens naar een match gekeken van de nationale "trots" en tzal nog zeeeeeeeeeeer lang duren denk ik tegen dat ik nogmaals kijk.
Dreo en Wee
Mountainbiker

Post by Dreo en Wee »

Joehoe,,2-0 brugge
Laten anderlecht wel eens wat zien volgende week

Tegen westerlo maar 3-4(met veel geluk) :P
MARTINI
Mountainbiker

Post by MARTINI »

Dreo en Wee wrote:Joehoe,,2-0 brugge
Laten anderlecht wel eens wat zien volgende week

Tegen westerlo maar 3-4(met veel geluk) :P
Brugge was ook met veel geluk ze! En de bewegingen en het samenwerken van boussoufa en tchité noem ik toch geen geluk ze!
dat was pure klasse! En anderlecht staat bekend dat ze het tegen westerlo altijd moeilijk hebben!
Dreo en Wee
Mountainbiker

Post by Dreo en Wee »

Ik gok 2-0 in voordeel van den Club,,2xDaerden :wink: :lol:
Post Reply