Voor diegenen die daar geweest zijn zullen heel goed weten waarover ik het heb, anderen gebruiken hun verbeelding maar even, hier is de situatie:
een lange zandweg met aan het einde een korte maar steile klim, boven neem je een draai en moet je weer steil naar beneden. Beneden is een klein paadje en dan weer direct even steil omhoog in twee keer. Voor de echte bikers is dit een fantastisch stukje tijdens een TT. Probleem is dat dit stuk lag op 10km van het einde en dus voor al de afstanden. Onderweg passeerde ik vaders met kinderen, vrouwen (nx persoonlijks he ladies
Aannemelijk is dat zij deze klim niet halen al rijdend. Zelf moest ik bijna boven ook afstappen trouwens. Wat is nu mijn probleem: net op het moment dat wij afstappen komt er een "speeddevil" aangevlogen die probeert om de klim wel te hale en die rijdt op de afgestapte biker en maakt dan van z'n oren dat de tragere rijders weg moeten blijven van TT's as ze der niks van kunne en meer van dit soort taal. Ik heb het zelf vroeger ook meegemaakt en ik kan zegge dat het ontmoedigd om TT's te rijden.
Ik weet niet of dit probleem hier al eens gesteld is (zo ja mag je dit gewon deleten) maar wil toch even benadrukken dat zoiets eigenlijk niet kan!!
Beginnende bikers zijn ook bikers en verdienen evenveel respect als deze die behendig als een slang over het parcour vliegen tegen 30km/h.
Ik weet dat er slechts een kleine groep bikers zich nu zal aangesproken voelen maar ik wil toch even laten weten dat ik het betreur dat dit soort gedrag aanwezig is bij sommigen en kan maar hopen dat het niet al te veel voorkomt.
Aan de beginnende bikers en mtb-toeristen: laat jullie niet ontmoedigen door dit soort dwaas gedrag en keep on biking!
Grtz